Muumit lukumaraton alkaa tänään, mitä mieltä?
Kommentit (75)
vähä älyiset yrittävät todistaa että osaavat lukea. tuppurainen varmaan pikku myynä.
En ole lukenut muumeja, en kerännyt muumiastioita enkä -vaatteita. En aio katsoa enkä kuunnella.
En pysty valvomaan 30 tuntia yhteenmenoon.
Hienoa, presidentti Stubb luki todella ilmeikkäästi. Hän lukee vielä pätkän suomeksi tuossa seitsemän aikoihin, kun 1. kirja on saatu luettua
Miksi se luetaan ruotsiksi? Olemme Suomessa, suomalaisia ja meillä on oma suomen kieli. Ruotsi on ruman kuuloinen kieli.
Muumit kiinnostavat enemmän kuin ihmisten hätä?
Siis eikö tätä voi muuten katsoa kuin suorana? Ei voi kelata?
Innolla etsin kanavan ja istuin katsomaan mutta PAM! ruotsin kielisenä luetaan. Nou nou Suomessa, meillä on oma kaunis kieli, sitä ei saa hävetä.
Ruotsin kieli kuulostaa kun raastais raastinraudalla kuivaa leipää.
Oksettavaa ruotsin kielen tuputusta
Stubbi on ruotsalainen, tottakai se lukee ruotsinkielellä
Huomaa kyllä, että suomalaiset eivät ole vieläkään vapaita ruotsalaisesta kolonialismista.
Vierailija kirjoitti:
Muumit kiinnostavat enemmän kuin ihmisten hätä?
Muumit voi olla tarpeellinen tauko ikävästä todellisuudesta. Tuskin kenenkään on pakko kuunnella muumien lukemista. Muumilaakso on ihan kiva fantasia.
M
Tiedoksi, että kirjat on kirjoitettu ruotsiksi. Käännetty suomeksi. Tove Jansson oli ruotsinkielinen.
Tove Jansson oli suomenruotsalainen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, että kirjat on kirjoitettu ruotsiksi. Käännetty suomeksi. Tove Jansson oli ruotsinkielinen.
Painuisivat ruotsalaiset kirjoineen Ruotsiin.
Hassua. Itse olen täysin maalta itäisestä Suomesta. Takana kouluruotsi. Kuuntelen mielelläni ruotsia, tilasin jopa ruotsinkielisen lehden vahvistaakseni kieltä. Toven äidinkieli oli ruotsi mutta hän oli täysin suomalainen. Ei ollenkaan mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Itse olen täysin maalta itäisestä Suomesta. Takana kouluruotsi. Kuuntelen mielelläni ruotsia, tilasin jopa ruotsinkielisen lehden vahvistaakseni kieltä. Toven äidinkieli oli ruotsi mutta hän oli täysin suomalainen. Ei ollenkaan mahdoton yhtälö.
Aivopesu on toiminut kohdallasi kunnolla
Lapsellista.