Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta käytkö hakemassa ruoka-apua

Vierailija
30.01.2026 |

Eli haetko ruoka-apua vaikka et oikeasti tarvitsisi? Kuulin vastottain kollegalta että hakee ruoka-apua vaikka saa samaa palkkaa kuin minä eli yli 3000€. En sanonut mitään mutta ihmettelen etteikö palkka muka riitä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitäkin hulluja on. Jonottaahan ihmiset tuntikausia ilmaisia ämpäreitäkin niin miksi ei muka paistopisteiden vanhoja kuivia patonkeja jotka kelpaisi vaikka vasaran korvikkeena tai nahistunutta limaista salaattia tai juustoa joka haisee hiivamaiselle ja jossa on lievä etikan maku. 

Itse en, ja olen kiitollinen ettei tarvitse nököttää jäisessä viimassa tuntikaupalla jotain viimeisen käyttöpäivän elintarvikkeita. Minulla on mukavampia harrastuksia.

Vierailija
22/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihan työssäkäyvänkin pienipalkkaisena olen useinkin hakenut ruoka-apua, varsinkin lomautuksien aikana. Se että käy töissä ei tarkoita, että on tilillä rahaa tuhansittain pahan päivän varalle. Pienipalkkaisilla ei ole välttämättä minkäänlaista pusksuria työttömyyden varalle ja karenssia tulee ansiosidonnaiseen päivärahaankin, vaikka olisi kyseessä työnantajan päättämä lomautus. 

Siinä saa odottaa monta viikkoa, että sen ensimmäisen ansiosidonnaisen työttömyysrahan saa, ja siitäkin on otettu se karenssi pois päältä ja mulla pienipalkkaisella sitten kun sen vihdosta viimein viikkojen odottelun jälkeen sain, se oli kusinen  600 euroa. Ja täytenäkin vain 900 euroa. 

Kun on pieni palkka, on myös pieni ansiosidonnainen.  Että kyllä mä, ihan työssä käyvänä käytän ruoka-apuja. Nykyään onneksi saa, ainakin omalla paikkakunnallani myös käyttää kouluista jäävää hävikkiruokaa. Harmi vaan, että ne ruokajaot on keskellä päivää, kun olen itse töissä. Tosin sama se on muidenkin ruokajakeluiden kanssa, että lähinnä vain lomautettuna pystyn käymään niissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraako ne siellä ruokajonossa jotenkin kuka käy hakemassa ruokaa? Kysyykö ne tuloja? Miksi pitää olla kela-kortti mukana vai pitääkö?

Vierailija
24/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja nuuhkii pierujaan, käyttää samoja sukkia monta päivää, pissii uima-altaisiin ja katsoo eläinpokea. Varma tieto.

Vierailija
25/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraako ne siellä ruokajonossa jotenkin kuka käy hakemassa ruokaa? Kysyykö ne tuloja? Miksi pitää olla kela-kortti mukana vai pitääkö?

Miksi kysyt?

Vierailija
26/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajakoja on monenlaisia. Ei ole mitään yhtenäistä käytäntöä. Ehkä pitäisi olla?

Sen verran tiedän, että minun paikkakunnalla koulusta jäävillä ruoilla ruokajaossa pitää todistaa olevansa paikkakuntalainen. 

Muista en tiedä.

Vierailija
27/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse, kun hallitus halusi kompensoida meille keskiluokalle arvolisäveron noston, jotta "kuluttaisimme enemmän". Miettikää: nämä veronalennukset EIVÄT OLE seurausta siitä että Suomi elää nousukautta ja on vauras ja Suomen talous on niin hyvällä tolalla kiitos onnistuneen talouspolitiikan VAAN nämä keskiluokan saamat veronalennukset onkin ryöstetty kaikista köyhimmiltä suomalaisilta! 

Eli kiva saada vähän enemmän sinne tilipussiin mutta onko se enää "kivaa" kun alkaa pohtia että ne on väkisin rosvottu näiltä ruokajonoissa kärvisteleviltä piruparoilta. Että niitä ei ole annettu koska talouspolitiikka on ollut onnistunutta ja Suomi on vaurastunut.

Ymmärrän että keskiluokka ei enää välitä kuluttaa. Ei ole fiilistä millekään juhla-aterialle raflassa kun miettii, että tämä ylimääräisenä saatu raha on otettu niiltä jotka jonottaa henkensä pitimiksi jäteruokaa talvipakkasessa. Ei huvita käyttää sitä hierojallekaan kun miettii heitä jotka priorisoi ostaakko lääkkeitä vai ruokaa tai muuta välttämättömyyttä.

sen sijaan että oikeasti yrittäisi hankkia niitä 100 000 työpaikkaa ja saada taloutta kuntoon, hallitus on keksinyt "helpomman tavan" ja viedä köyhiltä tuhkatkin pesästä ja jakaa ne paremmin toimeentuleville samalla kun syyttää ja demonisoi köyhiä ja työttömiä. Onko tämä hallituksen politiikka ollut siunaus Suomelle vai onko se tuottanut pahaa karmaa? Jokainen voi itse päätellä: muu Eurooppa on toipunut koronasta ja sodasta ja talous ja työllisyys on palautunut normaalitasolle ja ylikin. Optimismi on palannut. Entä Suomi? Hallitus on moraalittomilla ja julmilla toimillaan kerännyt pahaa karmaa Suomen ylle ja sotkenut siihen keskiluokan ja kaikki muut jotka hyötyvät veronalennuksista. Olisitko sinä halunnut veronalennuksia jos olisit tiennyt että ne tullaan rahoittamaan sosiaalituista? Se ei voi olla siunauksena meille. 

Vierailija
28/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse, kun hallitus halusi kompensoida meille keskiluokalle arvolisäveron noston, jotta "kuluttaisimme enemmän". Miettikää: nämä veronalennukset EIVÄT OLE seurausta siitä että Suomi elää nousukautta ja on vauras ja Suomen talous on niin hyvällä tolalla kiitos onnistuneen talouspolitiikan VAAN nämä keskiluokan saamat veronalennukset onkin ryöstetty kaikista köyhimmiltä suomalaisilta! 

Eli kiva saada vähän enemmän sinne tilipussiin mutta onko se enää "kivaa" kun alkaa pohtia että ne on väkisin rosvottu näiltä ruokajonoissa kärvisteleviltä piruparoilta. Että niitä ei ole annettu koska talouspolitiikka on ollut onnistunutta ja Suomi on vaurastunut.

Ymmärrän että keskiluokka ei enää välitä kuluttaa. Ei ole fiilistä millekään juhla-aterialle raflassa kun miettii, että tämä ylimääräisenä saatu raha on otettu niiltä jotka jonottaa henkensä pitimiksi jäteruokaa talvipakkasessa. Ei huvita käyttää sitä hierojallek

Kuule I G. o. R. Suomessa verotetaan eniten koko Euroopassa. 

Vierailija
29/29 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kesäisin. Vuosipalkka 55-60 k€.

Miksi käyt jos palkka noin härskin suuri?

Miksi en? Saa samalla raitista ulkoilmaa ja kesälomalle tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme