Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (14833)

Vierailija
14501/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yksi viisuhistorian heikoimmin menestyneistä maista, voittanut kerran, mutta jäänyt viimeiseksi 10 kertaa. Kuudes sija on tässä valossa hyvä saavutus, vaikka enemmän tietysti oli toiveissa.

Finaaliin pääsy oli jo ihme. Finland zero points tuttu lause. 

Vierailija
14502/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tunnustaa, ettå en tiedä ensi vuoden järjestäjämaasta Bulgariasta yhtään mitään. Ei tule mieleen yhtään bulgarialaista urheilijaakaan. Harrastetaanko siellä kuulantyöntöä, moukarinheittoa tai painia?

Onneksi sinulla on vuosi aikaa opiskella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14503/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikoihin eletty, jos Suomessa euroviisujen kuudes sija saa aikaan paniikkitunnelman!

Niinpä. Varsinkin kun kuudes sija on omasta mielestä todella kova tulos viisuissa.

Vierailija
14504/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ilmeisesti tällainen ristiriitainen tykkääjä. Pidin Käärijästä enkä yhtään ymmärrä edelleenkään Tattoon suosiota. Niin geneerinen tilkkutäkkibiisi, josta löytyi useiden hittibiisien säveliä. Edes lavashow ei ihastuttanut, oli minusta tekotaiteellinen, tylsä ja vähän karmiva. Ainoa, mille voin antaa pisteitä, on ruotsalaisen tuotannon  varma tasokkuus.

Vuonna 2024 pidin sekä Kroatian että Sveitsin biisistä, ja olin tosi tyytyväinen tulokseen. Windows95manin esitys ei puhuttanut yhtään, vaikka itse biisi ilman minkäänlaista videota olikin mielestäni ihan kiva. Videot ja esitykset sitten olivat övereitä, vähän puistattavia ja mukahauskoja sähellyksiä. 

Vuonna 2025 äänestin Goldielocksia mutta pidin myös Erikan biisistä ja erityisesti hänen esiintymisestään UMK:ssa.Kun näin esityksen, olin täysin varma, että Erika voittaa. Sanat kyllä tökkäsivät,  koska Erika jo itsessään on hyvin seksuaalinen, joten siitä tuli övereiden överi sanojen kanssa. En välittänyt yhtään JJ:n Wasted lovesta ja Bara bada bastun olisi pitänyt voittaa tai tulla vähintäänkin toiseksi. Tommy Cashin biisi oli hauska mutta ei ansainnut parempaa paikkaa kuin Ruotsi, koska laulu ja ääni olivat selvästi heikommat. Pidin Tsekistä ja olin ihan shokissa, kun meni tippumaan semifinaalissaa. 

Tänä vuonna en innostu voittajasta. Biisi ja esitys eivät toki olleet huonoja mutta eivät myöskään niin hyviä, että olisivat ansainneet voiton. Oma suosikkini oli Tanska. Kreikka oli ihan viihdyttävä, mutta Moldova aivan kauhea. 

Hei, täällä ollaan ihan samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit. Viimevuotinen Tsekin tippuminen finaalista järkytti minuakin. 

Vierailija
14505/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomesta hyviä laulajia ja esiintyjiä löytyy, mutta löytyykö hyviä säveltäjiä, sanoittajia ja koreografia-ammattilaisia? Onko Suomesta tullut monta kansainvälistä listahittiä euroviisujen ulkopuolella?

Ehkä tärkeämpää kuin surkutella tilannetta, olisi miettiä mitä asialle pitäisi tehdä. Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä suomalaisen kulttuuriviennin edistämiseksi ja uusien kansainvälisten listahittien saamiseksi?

Avata ovet ja tuulettaa stadin pientä sisäänpäinlämpiavää sisäsiittoista musiikkipiiriä ja antaa kaikille mahdollisuudet, tukea riippumatta siitä mistäpäin suomea on kotoisin.

Aloitetaan vaikka ensi vuoden umk ehdokkaiden tasapuolisesta kohtelusta, komppaamisesta. T.eri

Täysin samaa mieltä. Suomessa on aivan liian pienet musiikkipiirit. Paalanenkin pääsi kisoihin vasta, kun hänen biisinsä kirjoitti Saara Törmä. Paalasen oma tuotanto olisi ollut niin paljon parempaa, mutta ei kelvannut.  Mitähän muita helmiä on suljettu UMK:n ulkopuolelle, koska väärä genre tai biisinkirjoittaja? Ja miksi ei voida ottaa monipuolisesti artisteja eri genreistä vaan joka vuosi siellä on tusina pop-biisejä?

Muutenkin tuntui, että Lindan ja Peten ympärille luotiin hypeä jo ennen kuin UMK kappaleet oli edes kuultu. Minustakin heillä oli eniten potentiaalia menestyä, mutta onhan tuo nyt epäreilu asetelma muita kisaajia kohtaan. 

Arvaan että sinulla on autotallibändi, jolla on voittobiisi plakkarissa? 

Vierailija
14506/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin voitettu viisut, niin olisikohan Janne Hyytiäinen ollut hyvä juontaja? Onkohan kokemusta? On aika hot hopeakettu

Miksi pitäisi valita hopeakettu kun on olemassa myös kultainenkissa Vappu Pimiä?

Vierailija
14507/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ilmeisesti tällainen ristiriitainen tykkääjä. Pidin Käärijästä enkä yhtään ymmärrä edelleenkään Tattoon suosiota. Niin geneerinen tilkkutäkkibiisi, josta löytyi useiden hittibiisien säveliä. Edes lavashow ei ihastuttanut, oli minusta tekotaiteellinen, tylsä ja vähän karmiva. Ainoa, mille voin antaa pisteitä, on ruotsalaisen tuotannon  varma tasokkuus.

Vuonna 2024 pidin sekä Kroatian että Sveitsin biisistä, ja olin tosi tyytyväinen tulokseen. Windows95manin esitys ei puhuttanut yhtään, vaikka itse biisi ilman minkäänlaista videota olikin mielestäni ihan kiva. Videot ja esitykset sitten olivat övereitä, vähän puistattavia ja mukahauskoja sähellyksiä. 

Vuonna 2025 äänestin Goldielocksia mutta pidin myös Erikan biisistä ja erityisesti hänen esiintymisestään UMK:ssa.Kun näin esityksen, olin täysin varma, että Erika voittaa. Sanat kyllä tökkäsivät,  koska Erika jo itsessään on hyvin seksuaalinen, joten siitä tuli övereiden överi sanojen kanssa. En välittänyt yhtään JJ:n Wasted lovesta ja Bara bada bastun olisi pitänyt voittaa tai tulla vähintäänkin toiseksi. Tommy Cashin biisi oli hauska mutta ei ansainnut parempaa paikkaa kuin Ruotsi, koska laulu ja ääni olivat selvästi heikommat. Pidin Tsekistä ja olin ihan shokissa, kun meni tippumaan semifinaalissaa. 

Tänä vuonna en innostu voittajasta. Biisi ja esitys eivät toki olleet huonoja mutta eivät myöskään niin hyviä, että olisivat ansainneet voiton. Oma suosikkini oli Tanska. Kreikka oli ihan viihdyttävä, mutta Moldova aivan kauhea. 

Hei, täällä ollaan ihan samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit. Viimevuotinen Tsekin tippuminen finaalista järkytti minuakin. 

Hyi, sehän oli ihan hirveä Adonx.

Vierailija
14508/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomesta hyviä laulajia ja esiintyjiä löytyy, mutta löytyykö hyviä säveltäjiä, sanoittajia ja koreografia-ammattilaisia? Onko Suomesta tullut monta kansainvälistä listahittiä euroviisujen ulkopuolella?

Ehkä tärkeämpää kuin surkutella tilannetta, olisi miettiä mitä asialle pitäisi tehdä. Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä suomalaisen kulttuuriviennin edistämiseksi ja uusien kansainvälisten listahittien saamiseksi?

UMKhon pitää saada enemmän biisejä. Esitettäköön niitä vaikka useampana päivänä Mellojen tyyliin, vaikka ei ihan niin mahtipontisesti. Nythän on parina viime vuonna jo voittajakin päätetty ennen esityksiä.

Umktiimi pitää vaihtaa. Niillä on liikaa valtaa, käyttävät sitä mielivaltaisesti. Luottamus meni kun munasivat homman.

Suomessa on niin pienet ympyrät. Sisäänlämpiävää touhua. Päätösvalta varmaan yksillä ja samoilla tyypeillä, jotka häärivät vähän kaikkialla. Samat naamat. Piiri pieni pyörii. 

Vierailija
14509/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin voitettu viisut, niin olisikohan Janne Hyytiäinen ollut hyvä juontaja? Onkohan kokemusta? On aika hot hopeakettu

Miksi pitäisi valita hopeakettu kun on olemassa myös kultainenkissa Vappu Pimiä?

Ihan toimiva pari olisi ollut tämä. 

Vierailija
14510/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Lindalta on saatu selitys miksi Suomi ei pärjännyt Euroviisuissa, vaikka meillä piti olla maailmankuulu kainsainvälisesti arvostettu huippuviulisti, joka soittaa vielä livenä toisin kuin muut viulistit?

Oliko tämä sittenkin vuosisadan suurin vedätys?

Mikä ihmeen arvostettu huippuviulisti? André Rieu on arvostettu huippuviulisti, Linda Lampenius on Linda Lampenius.

Kyllä oli niin ylilyönti, huijaus ja vedätys aina umksta alkaen kun levy-yhtiö, manageri, umk organisaatio, media loivat äänestäjille tyhjästä  mielikuvan että huippuviulustilla ja Liekinheittimellä voitetaan viisut. Minä ihmettelin vuosikymmeniä viisuja seuranneena että eihän väittämä voi pitää paikkaansa, jo biisin nimi on korni ja sen myötä koko esitys. 

Olisi hyvä, että media hieman tuulettaisi pesää ja selvittäisi hypen taustaa, vuoden kusetusta. Mistä ja miksi vain yhtä umkedustajaa alettiin markkinoida voimakkaasti jo ennen kuin ensimmäistäkään tahtia oli kuultu. Keitä hypen takana tahtipuikkoa heilutti.

Tänä vuonna hypen määrä oli käsittämätön siihen nähden että esitys oli huono, linda eilisen päivän suuri viulisti ja pete yhden musiikkivideon tähti vuosia sitten.

Jään odottamaan selityksiä.

Ja hei, helmikuu 2027 - eihän me mennä enää halpaan. 

Ei tuhlata äänestyksessä euroja väärin perustein äänestämällä sitä, jonka oletetaan voittavan. 

Äänestä sellainen esitys, josta itse  pidät  eniten. Ilon kautta, tosissaan mutta reilun rennosti hyvällä fiiliksellä. Sillä tavoin hyvä tulee. 

Euroviisut on ihmisen parasta aikaa.

Samaa mieltä. Jos jatkossa pidettäisiin ne kuuluisat jalat maassa eikä luoda tällaisia hypejä yhden tai muutaman artistin kohdalle etukäteen vaan katsotaan mihin rahkeet oikeasti riitää.

Ja toivottavasti tulisi jatkossakin näitä Bulgarian kaltaisia yllättäviä mustia hevosia jotka odottamatta tulevat oikealta ohi voittoon.

Oddsien kolmonen kuitenkin.

Vierailija
14511/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna on varmaan paljon noita musiikkivideomaisia esityksiä. 

Vierailija
14512/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämän vuoden Euroviisut vain osoittivat, kuinka taso nousee vuosi vuodelta. Pelkällä yksittäisellä viululla tai pyroefekteillä ei vaan enää pärjää. 

Löydän 35 ehdokkaasta TOP-3 listalle niin monta esitystä, että valinnanvaikeus on todellinen. 

Vierailija
14513/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, sehän oli ihan hirveä Adonx.

Se musavideo oli hyvä. Olen kuunnellut miehen muutakin musiikkia viisujen jälkeen. Taidokasta äänenkäyttöä. 

Vierailija
14514/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikoihin eletty, jos Suomessa euroviisujen kuudes sija saa aikaan paniikkitunnelman!

Niinpä. Varsinkin kun kuudes sija on omasta mielestä todella kova tulos viisuissa.

Sehän on sija 6/35. Äkillisesti menestyshulluille suomalaisille se ei kelpaakaan, vaikka tuossa on poliittisin motiivein kakkoseksi äänestetty maakin välissä. Jonain tavallisena vuonna sijoitus olisi 5/35 ja Erikan sijoitus olisi ollut 10. viime vuonna. Top teniin pääsy on aina suuri saavutus viisuissa. 

Vierailija
14515/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sija 6/35. Äkillisesti menestyshulluille suomalaisille se ei kelpaakaan, vaikka tuossa on poliittisin motiivein kakkoseksi äänestetty maakin välissä. Jonain tavallisena vuonna sijoitus olisi 5/35 ja Erikan sijoitus olisi ollut 10. viime vuonna. Top teniin pääsy on aina suuri saavutus viisuissa. 

Jos ja jos.

Vierailija
14516/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Lindalta on saatu selitys miksi Suomi ei pärjännyt Euroviisuissa, vaikka meillä piti olla maailmankuulu kainsainvälisesti arvostettu huippuviulisti, joka soittaa vielä livenä toisin kuin muut viulistit?

Oliko tämä sittenkin vuosisadan suurin vedätys?

Mikä ihmeen arvostettu huippuviulisti? André Rieu on arvostettu huippuviulisti, Linda Lampenius on Linda Lampenius.

Kyllä oli niin ylilyönti, huijaus ja vedätys aina umksta alkaen kun levy-yhtiö, manageri, umk organisaatio, media loivat äänestäjille tyhjästä  mielikuvan että huippuviulustilla ja Liekinheittimellä voitetaan viisut. Minä ihmettelin vuosikymmeniä viisuja seuranneena että eihän väittämä voi pitää paikkaansa, jo biisin nimi on korni ja sen myötä koko esitys. 

Olisi hyvä, että media hieman tuulettaisi pesää ja selvittäisi hypen taustaa, vuoden kusetusta. Mistä ja miksi vain yhtä umkedustajaa alettiin markkinoida voimakkaasti jo ennen kuin ensimmäistäkään tahtia oli kuultu. Keitä hypen takana tahtipuikkoa heilutti.

Tänä vuonna hypen määrä oli käsittämätön siihen nähden että esitys oli huono, linda eilisen päivän suuri viulisti ja pete yhden musiikkivideon tähti vuosia sitten.

Jään odottamaan selityksiä.

Ja hei, helmikuu 2027 - eihän me mennä enää halpaan. 

Ei tuhlata äänestyksessä euroja väärin perustein äänestämällä sitä, jonka oletetaan voittavan. 

Äänestä sellainen esitys, josta itse  pidät  eniten. Ilon kautta, tosissaan mutta reilun rennosti hyvällä fiiliksellä. Sillä tavoin hyvä tulee. 

Euroviisut on ihmisen parasta aikaa.

Samaa mieltä. Jos jatkossa pidettäisiin ne kuuluisat jalat maassa eikä luoda tällaisia hypejä yhden tai muutaman artistin kohdalle etukäteen vaan katsotaan mihin rahkeet oikeasti riitää.

Ja toivottavasti tulisi jatkossakin näitä Bulgarian kaltaisia yllättäviä mustia hevosia jotka odottamatta tulevat oikealta ohi voittoon.

Euroviisuilun tarkoituksena on juuri tutustua viikkokausien ajan eri biiseihin ja etsiä omaa suosikkia, jota kannustaa. Miksi ei saisi hypettää oman maan puolesta? 

Minä taas en tykkää Bulgarian kaltaisista venäläistehtailun tekeleistä. Siinä oli varmaan psykologisesti kaavailtu, että noustaan viime hetkillä suosioon kivalla tuolileikillä, vaikka itse biisi oli karsea. Hyödynsivät Israelin pelkoa, ja osan äänistä oli maksaneet kulissien takaiset venäläiset. Odota vaan, niin Bulgarian tv vaatii venäläisten pääsyä osallistumaan ensi vuoden Sofian viisuihin. 

Delulu.

Vierailija
14517/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tunnustaa, ettå en tiedä ensi vuoden järjestäjämaasta Bulgariasta yhtään mitään. Ei tule mieleen yhtään bulgarialaista urheilijaakaan. Harrastetaanko siellä kuulantyöntöä, moukarinheittoa tai painia?

Onneksi sinulla on vuosi aikaa opiskella. 

Uskon, että suuri osa palstalaisista on yhtä tietämättömiä! Hyvä kun tiedetään, missä päin Eurooppaa maa sijaitsee. Mutta tosiaan, kuinka sattuikaan, että sekä Romania että Bulgaria nousivat kolmen sakkiin.

Vierailija
14518/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekinheitin brändi oli mielestä erittäin hyvin rakennettu:
Otetaan joku 90-luvulla kohahduttanut artisti, johon keski-iän ylittäneet naiset voivat samaistua sekä voimaantua ja heidän puolisonsa fiilistellä kadonnutta nuoruuttaan. Siihen kylkeen joku rusinan väriset silmät omaava Ricky Martin kopio, joka kerää kaikkien lapsettomien tai leskeksi jääneiden naisten äänet, että siinä sitä olisi ollut unelmavävy tai -puoliso.

Brändillä voitettiin odotetusti UMK, mutta ei sillä tietenkään mitään Euroviisuja voitettu. 

Vierailija
14519/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi jäi nollalle pisteelle peräti kymmenen maan tuomareilta.

Vierailija
14520/14833 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avata ovet ja tuulettaa stadin pientä sisäänpäinlämpiavää sisäsiittoista musiikkipiiriä ja antaa kaikille mahdollisuudet, tukea riippumatta siitä mistäpäin suomea on kotoisin.

Aloitetaan vaikka ensi vuoden umk ehdokkaiden tasapuolisesta kohtelusta, komppaamisesta. T.eri

Täysin samaa mieltä. Suomessa on aivan liian pienet musiikkipiirit. Paalanenkin pääsi kisoihin vasta, kun hänen biisinsä kirjoitti Saara Törmä. Paalasen oma tuotanto olisi ollut niin paljon parempaa, mutta ei kelvannut.  Mitähän muita helmiä on suljettu UMK:n ulkopuolelle, koska väärä genre tai biisinkirjoittaja? Ja miksi ei voida ottaa monipuolisesti artisteja eri genreistä vaan joka vuosi siellä on tusina pop-biisejä?

Muutenkin tuntui, että Lindan ja Peten ympärille luotiin hypeä jo ennen kuin UMK kappaleet oli edes kuultu. Minustakin heillä oli eniten potentiaalia menestyä, mutta onhan tuo nyt epäreilu asetelma muita kisaajia kohtaan. 

Arvaan että sinulla on autotallibändi, jolla on voittobiisi plakkarissa? 

Mitä sinä näsäviisastelet? Ei ole autotallibändiä, mutta siitä huolimatta voin kritisoida Suomen musiikkipiirejä. Suomesta nimittäin löytyy paljon lahjakkaita artisteja, kun vähän viitsii tutustua, sulkea sen radion ja käydä vaihtoehtofestivaalilla niiden jättifestareiden sijaan, jossa pyörii samat Kaija Koot vuodesta toiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme