Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11393)

Vierailija
10861/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on upeaa, että Suomi lähettää persoonallisia esityksiä Euroviisuihin. Ollaan rohkeasti uudisraivaajia. Suo, kuokka ja Jussi oli tänä vuonna; rippituoli, viulu ja Linda. Mutta silloin pitää myös hyväksyä se, että hehkutuksesta huolimatta ykkössija ei ole aina taputeltu. 

Linda ja Pete persoonallisia?

Oot nyt sekoittanut persoonallisuuden ja massatuotannon keskenään

Puhuin esityksen persoonallisuudesta. Lindassa ja Petessä ei ole mitään persoonallista. 

Joo, onhan tuo 56-v teinimummo aika väsynyt naamanvääntelyineen

Vierailija
10862/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ois viisaampi häipyy täält
Miten tunteet vois jäädyttää?
Sä oot, sä oot liekinheitin..."

Liikaa ääääää-kirjaimia. Kuulostaa lampaan määkimiseltä ainakin niiden korvaan, jotka ei ymmärrä suomen kieltä.

Ääntyyhän englannin kielessäkin a usein ä:nä. Ulkomailla suomen kieltä pidetään usein kauniina. Pyrin katsomaan Youtubesta kaikki Liekinheittimen reaktiovideot, eikä yhdessäkään niistä ihmetelty, miksi kappale esitettiin suomeksi - silloin, kun kieleen kiinnitettiin huomiota, sitä ihailtiin. Käsitys, jonka mukaan kielemme kuulostaisi ulkomaalaisten korvissa rumalta, on yhtä väärä kuin kuvitelma siitä, että vieraskieliselle olisi erityisen vaikeaa oppia suomen kieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10863/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskankieliset esitykset jyräävät Suomessa. Molemmille 12 pistettä!

Vierailija
10864/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei Israel voittanut. Oli selvästi paras show ja kappale, mutta juutalaisviha jätti kakkoseksi.

Vierailija
10865/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Israel kuvio olisi kyllä syytä tutkia ja tarkastella usean vuoden ajalta. 

Juu varmasti ovat todella epäilyttäviä kun ovat juutalaisia? Vai mitä yrität siellä natseil*a? 

Vierailija
10866/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että Bulgaria voitti, ei todellakaan kerro siitä että se esitys/biisi ois ollut hyvä. Suurimmalla osalla ihmisistä vaan on hyvin yksinkertainen maku, johon tuollainen aivoton meno uppoaa. Siinä mielessä yleisö sai just sen voittajan minkä se ansaitsi. 

Mun mielestä Bulgaria oli heikoimmasta päästä. Ei mulla ole mitään ongelmaa tykätä muiden maiden esityksistä ja monesti olen ollut sitä mieltä että joku toinen on Suomea parempi, mutta tällä kertaa ei ollut niin. Taso oli ylipäänsä tosi heikko tänä vuonna, ja siihenkin nähden Suomen olisi pitänyt saada parempi sijoitus, jos sillä itse musiikilla on yhtään mitään merkitystä tässä kisassa. 

Lindan hieno viulu on upeaa. Ja olen ihan samaa mieltä, että bulgarian räminä ja kikuttelu ei ole musiikin aatelia, ihan huonoimmasta päästä. 

Suomi olisi kuulunut parhaaksi. Olen katkera näitä renkutuksia äänestäneille.

Suomen biisi on parasta luokkaa ja olen siitä ylpeä.

Vierailija
10867/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin alan olla sitä mieltä että ei osallistuta ensi vuonna. Mitään järkeä kun yksi maa kerää kaikki poliittiset pisteet etc. 

Enkä ole ollut mikään israelin vihaaja.

Ei jaksa tällaista pelleilyä jo kolmatta vuotta putkeen.

Vierailija
10868/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että Bulgaria voitti, ei todellakaan kerro siitä että se esitys/biisi ois ollut hyvä. Suurimmalla osalla ihmisistä vaan on hyvin yksinkertainen maku, johon tuollainen aivoton meno uppoaa. Siinä mielessä yleisö sai just sen voittajan minkä se ansaitsi. 

Mun mielestä Bulgaria oli heikoimmasta päästä. Ei mulla ole mitään ongelmaa tykätä muiden maiden esityksistä ja monesti olen ollut sitä mieltä että joku toinen on Suomea parempi, mutta tällä kertaa ei ollut niin. Taso oli ylipäänsä tosi heikko tänä vuonna, ja siihenkin nähden Suomen olisi pitänyt saada parempi sijoitus, jos sillä itse musiikilla on yhtään mitään merkitystä tässä kisassa. 

Musta on jotenkin hauskaa, että puhut yksinkertaisuudesta ja aivottomuudesta, mutta sitten samaan ääneen puhut siitä, miten Suomen olisi pitänyt saada muka enemmän pisteitä, vaikka Pete ei edes teknisesti kyennyt koko kappaletta laulamaan niinkuin sen olisi pitänyt laulaa :D

Ja kyseessä on muuten KAPPALE kilpailu, ei musiikkikilpailu.

Vierailija
10869/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen antamat äänet:

Jury:

Ranska 12 p

Tanska 10 p

Liettua 8 p

Australia 7 p

Puola 6 p

Kroatia 5 p

Belgia 4 p

Italia 3 p

Tšekki 2 p

Moldova 1 p

Yleisö:

Israel 12 p

Romania 10 p

Tanska 10 p

Bulgaria 7 p

Ruotsi 6 p

Italia 5 p

Ukraina 4 p

Serbia 3 p

Kroatia 2 p

Moldova 1 p

Eli juryn ja yleisön mieleen yhteisesti olivat Tanska, Italia, Kroatia ja Moldova Suomessa. 

Suomen jury on ollut laadukas ja oikeassa tänävuonna.

Vierailija
10870/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten oksettaa, että se miesten väkivalta fantasia päätyi kolmanneksi.  Katsoin tekijät, ylläri pylläri kaikki muut miehiä paitsi laulajatar itse.

Joo aika outoa, ottaen huomioon minkä moraalinärkästyksen suomen viimevuoden biisi aiheutti.

En tiedä onko tuo mikään väkivaltabiisi, eikö noissa kuristusleikessä molemmat ole ihan vapaaehtoisesti mukana?
En ole perehtynyt, bdsm ei kiinnosta.

Vierailija
10871/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan, anna palaa!

Vierailija
10872/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bess ja Ram pam pam olisi menestynyt tänä vuonna.

Bulgaria oli tiktokrenkutus, joka kuvaa ikävästä tätä aikaa.

Vierailija
10873/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu varmasti ovat todella epäilyttäviä kun ovat juutalaisia? Vai mitä yrität siellä natseil*a? 

Maan kannattajia näyttää olevan maaima täynnään ja suomi ja saksa varsinkin. en ymmärrä täysiä pisteitä suomelta enkä saksalta. suomi ei saanut yleisöltä pisteen pistettä.

Vierailija
10874/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindan hieno viulu on upeaa. Ja olen ihan samaa mieltä, että bulgarian räminä ja kikuttelu ei ole musiikin aatelia, ihan huonoimmasta päästä. 

Suomi olisi kuulunut parhaaksi. Olen katkera näitä renkutuksia äänestäneille.

Suomen biisi on parasta luokkaa ja olen siitä ylpeä.

Tuon takiahan Suomi ei koskaan voita, kun ollaan noin sokeita sille miksi se Suomen kappale ei alunperin ollut mikään hyvä.

Vierailija
10875/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin hauskaa, että puhut yksinkertaisuudesta ja aivottomuudesta, mutta sitten samaan ääneen puhut siitä, miten Suomen olisi pitänyt saada muka enemmän pisteitä, vaikka Pete ei edes teknisesti kyennyt koko kappaletta laulamaan niinkuin sen olisi pitänyt laulaa :D

Ja kyseessä on muuten KAPPALE kilpailu, ei musiikkikilpailu.

Song contest, ei mikään piece contest.

Vierailija
10876/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun isoisoisäni taisteli israaalin armeijassa jo keskiajalla, joten äänestän niitä ja se on jämpti!

Vierailija
10877/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, että täällä porukka tosissaan miettii, että olisinpitänyt tehdä sitä ja tätä. Tämä oli erinomainen tulos, Suomen kaikkien aikojen 3. paras sijoitus yhdessä blind cahnnelin kanssa, jonka tulosta hehkutettiin maasta taivaaseen. Tämä on yhtä hyvä sijoitus kuin silloinkin, vaikka odotettiin nyt enemmän. Tuollaiseen sijoitukseen pitää mennä kaikki aikalailla nappiin, joten jossittelu on ihan turhaa. Tuskin tulee ihan heti yhtä hyvää sijoitusta.

Vierailija
10878/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bess ja Ram pam pam olisi menestynyt tänä vuonna.

Bulgaria oli tiktokrenkutus, joka kuvaa ikävästä tätä aikaa.

Joo ja tämän päivän heikkoa musiikkimakua. 

Vierailija
10879/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moldova oli ihan kauhea ja sai silti paljon pisteitä - naapureiltaan.

Vierailija
10880/11393 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ei kannattaisi enää osallistua tähän pelleilyyn ja silti annetaan Israelille 12 pistettä. Mitä vittua?

Vaikka sinä et halua antaa Israelille pisteitä, niin muut ihmiset ovat vapaita antamaan pisteitä ihan kenelle haluavat, vaikka Israelille. Ihana vapaa Suomi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan