Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10592)
Vierailija kirjoitti:
Taas nähtiin, että vedonlyöjien ennakkosuosikki ei ole automaattisesti sama kuin kilpailun voittaja.
Israelin saamia suuria yleisöpisteitä Suomesta en ymmärrä. Syyt täytyy olla muut kuin musiikilliset. Kappalehan on kiistämättä vanhanaikainen.
No, jokainen ymmärtää Suomessa Israelia äänestäneiden poliittiset motiivit. Itsessään draamakuningattaressa kertovassa kappaleessa ei ole mitään sellaista, minkä vuoksi tavallinen ihminen tuota muuten vapaaehtoisesti kuuntelisi. Tusinajollotus.
tää oli se viimeinen niitti kun tajusin millanen pervojen sekoviisut on kyseessä
Bulgarialla oli ruotsalaisia sekä taustajoukoissa että lavalla. Olisiko Suomenkin pitää pestata taas Benke Rydman suunnittelmaan ja ohjaamaan?
Se tapahtui mitä ajattelin. Viisuväki ei halunnut enää mitään ulinaa voittajaksi vaan menevää ja vähän hauskaakin jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin lordi ja erika vetää nämä
Nyt rapulassa ei tuo tue mieleen tuo biisi missä lordilla avautuu siivet, mutta jumaliste toi biisi sopii lordille. On hyvä. Yllätys oli 🤗
Save your kisses for me. Iso-Britannian voittokappale 1976. Silloin tosi söpöilevästi lailettu - jopa ärsyttävä. Tosi hyvin sopi lordille. Samaa mieltä. Jollakin ohjelman suunnittelijoissa oli välähtänyt. Laitetaan ihan erilainen esittäjä ja tyyli tähän.
Joo, tuo kontrasti oli hauska, kun ensin odotti jotain muuta, ja siiten tulikin söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna juryissa oli mielestäni poikkeuksellisen paljon naapurimaiden suosimista. En oikein ymmärrä noita ammattiraatien funktioita jos vaan päättäväisesti äänestetään naapuria. Enpä voi meinaa pitää minään kummoisina asiantuntijoita ammattiraatia, joka päätti antaa Kyprokselle 12 pistettä.
Ne ammattilaisetkin ovat usein kasvaneet samojen musiikkivaikutteiden piirissä kuin tavallinenkin kansa. Monesti naapuruksilla on samankaltainen musiikkimaku. Toki Kreikan 12 pistettä Kyproksen epävarmasti laulaneelle Antogonille sai lähinnä hymähtämään. Suomalaisesta pikkupaikkakunnan karaokestakin löytyy parempia laulajia kuin Antigoni, jolla sitten löytyy kyllä muita avuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut tänä vuonna ollenkaan sellaista viisufiilistä, mikä yleensä on viisuviikolla. Eikä se noussut edes kisan aikana.
Samat sanat. Jotenkin Linda ja Pete jäivät etäisiksi ja itse biisi ei vain lähtenyt.
Vaikuttikohan yleisöääniin, kun Suomen edustajia pidettiin ylimielisinä? Lisäksi Linda antoi hieman kiusallisia lausuntoja lehdille, kun vatvoi taas sitä Nygårdia...
Vierailija kirjoitti:
Yle uutisten loppukevennyksessä oltiin kovin voitonvarmoja ja mites sitten kävikään? Kannattaako nuolasta ennen ku tipahtaa?
Voitonvarmuus alkoi jo umksta, ennen kuin ensimmäistäkään säveltä yhdestäkään biisistä oltiin esitetty. Jo siitä alkaen ll ja pp viisujen ennakkosuosikki eikö olekin ihmeellistä.
Mä olen ihan varma, että Suomi olisi pärjännyt paremmin jos lavashow olisi ollut hyvä. Esitys oli liian paikallaan pysyvä, häivytti Peten totaalisesti ja latisti kaiken biisissä olevan vauhdin ja voiman. Ainoa vaikuttava osuus oli Lindan catwalk-kävely. Kirjoitin jo UMK ketjuun liven nähtyäni, että Pete on kuin mökin kuistilla muisteleva isoisä, eikä kiimasta räytyvä kaipaaja.
Israel näytti, että uskonnollisella laululla voi pärjätä. Isotissisiä tyttöjä ei tarvita kun laulun sanoma on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nähtiin, että vedonlyöjien ennakkosuosikki ei ole automaattisesti sama kuin kilpailun voittaja.
Israelin saamia suuria yleisöpisteitä Suomesta en ymmärrä. Syyt täytyy olla muut kuin musiikilliset. Kappalehan on kiistämättä vanhanaikainen.
No, jokainen ymmärtää Suomessa Israelia äänestäneiden poliittiset motiivit. Itsessään draamakuningattaressa kertovassa kappaleessa ei ole mitään sellaista, minkä vuoksi tavallinen ihminen tuota muuten vapaaehtoisesti kuuntelisi. Tusinajollotus.
Mä en äänestänyt Israelia, mutta tykkäsin eniten tästä ranskaksi lauletusta esityksestä. Kyllä se oikeasti hyvä oli.
Vierailija kirjoitti:
Bulgarialla ihan hyvä bilerenkutus, mutta että muka paras noista kaikista. Onko ihmisten korvista hävinnyt kuulo vai tuhoaako tiktok viimeisetkin järjen hivenet ihmisiltä?
Juryihin 2 18-25 vuotiaasta toi ison eron jurypisteisiin.
Mutta toiv tämä ei tarkota että tiktok renkutuksia nähdään vaan. Viisut menisi pilalle. En tarkoita että bulgaria sellainen olisi mutta ei kovin kaukana jos vetää napsun vielä.
No näinpä taas meni, että olin oikeassa. Suomi ei voittanut ja veikkasin voittajan olevan Australia tai Bulgaria.
Suomi ei epäonnistunut suomen kielen takia, vaan että esitys oli ääritävän tylsä lavalla. Pete vaan hivelee itseään samalla kun linda soittelee taustalla ja on oikeastaan ainut, joka vähän liikkuu lavalla.
Euroviisukappaleen mitää olla hyvä show lavalla, sekä kappale joka on PAREMPI livenä kuin musiikkivideolla. Suomella ei ollut kumpaakaan.
Olen miettinyt tuota Suomen hypetystä, että tekeeköhän sitä ulkopuolinen taho tahallaan, että odotukset on liian suuret Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Se tapahtui mitä ajattelin. Viisuväki ei halunnut enää mitään ulinaa voittajaksi vaan menevää ja vähän hauskaakin jopa.
Takatukka takatukka takatukka
Vierailija kirjoitti:
No näinpä taas meni, että olin oikeassa. Suomi ei voittanut ja veikkasin voittajan olevan Australia tai Bulgaria.
Suomi ei epäonnistunut suomen kielen takia, vaan että esitys oli ääritävän tylsä lavalla. Pete vaan hivelee itseään samalla kun linda soittelee taustalla ja on oikeastaan ainut, joka vähän liikkuu lavalla.
Euroviisukappaleen mitää olla hyvä show lavalla, sekä kappale joka on PAREMPI livenä kuin musiikkivideolla. Suomella ei ollut kumpaakaan.
Olen miettinyt tuota Suomen hypetystä, että tekeeköhän sitä ulkopuolinen taho tahallaan, että odotukset on liian suuret Suomelle.
Olen siitä aivan varma.
Vierailija kirjoitti:
Israel näytti, että uskonnollisella laululla voi pärjätä. Isotissisiä tyttöjä ei tarvita kun laulun sanoma on kunnossa.
Uskonnollinen laulu? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että Suomi olisi pärjännyt paremmin jos lavashow olisi ollut hyvä. Esitys oli liian paikallaan pysyvä, häivytti Peten totaalisesti ja latisti kaiken biisissä olevan vauhdin ja voiman. Ainoa vaikuttava osuus oli Lindan catwalk-kävely. Kirjoitin jo UMK ketjuun liven nähtyäni, että Pete on kuin mökin kuistilla muisteleva isoisä, eikä kiimasta räytyvä kaipaaja.
Oon alkanut miettimään ettei se ole hyvä juttu Kun umk:ssa ja viisuissa on ihan sama esitys. Muut esittää uutta ja tuoretta, suomi tulee kuuuukausia vanhalla esityksellä.
Käärijällähän oli uusi esitys. 2022, 2024, 2025 ja nyt 2026 täysin sama.
Bulgarialla ihan hyvä bilerenkutus, mutta että muka paras noista kaikista. Onko ihmisten korvista hävinnyt kuulo vai tuhoaako tiktok viimeisetkin järjen hivenet ihmisiltä?