Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7606)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestämään pääsee heti ekasta esityksestä, joten tanskalla ihan hyvä paikka.
Ei ainakaan semeissä mennyt näin, muuttuuko tapa finaaliin vai?
Muuttuu finaaliin. Varmasti esim. Kreikan etu esiintyä aikaisin, koska olettavasti tulee olemaan lasten suosikkeja ja lapset on varmimmin hereillä vielä lähetyksen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvia ja Tanska pääsee jatkoon.
Ihmisille ei avautunut äidin masennuksesta kertova biisi, jossa laulaja oli sen masentuneen äidin tytär. Taisi olla liian syvällinen ja vaikea aihe viisulauluksi?
Aah, no ei avautunut. Mulle tuli mieleen alkoholismi niistä särkyvistä laseista, mutta ilmeisesti ei ollut tämä teema kuitenkaan. Hyvä ja koskettava kappale mielestäni tässä Bangaranga ym. sekamelskassa.
Se äiti joi masennukseensa. Se särkyvä lasi symboloi masentuneen äidin alkoholismia sekä lapsen äitinsä alkoholismin ja masennuksen vuoksi särkynyttä lapsuutta. Jos aihe kiinnostaa enemmän, löytyy Areenasta dokumenttisarja Pullopostia lapsuudesta. Siinä alkoholistien aikuiset lapset avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä vähän huolestuttaa on YouTuben semiesityksen tykkäykset. Suomella on vasta 7. eniten tykkäyksiä omasta semistään. Taakse jää vain Ruotsi, Liettua ja Belgia.
Bottitykkäyksiä voi ostaa, you know...
-winner-
Noinkohan kaikki muut olisi ostaneet tykkäyksiä. Lähinnä mietin sitä, että voiko kreikkalaiset käydä alapeukuttamassa niin paljon, että laskee tykkäysten määrää noin paljon, vai kertooko jostakin muusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi voittaisi viisut, mitähän Linda sanoisi haastatteluissa?
Täähän käsiteltiin jo eilen.
Hykertelis, että viisuvoitto oli kosto Nygårdille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luxemburgin esityksestä tuli mieleen se yksi tanskalainen esc voittaja, jossa oli joku huilisoolo. Mikä sen nimi olikaan?
Only teardrops. Sen säveltäjä on ollut mukana säveltämässä Luxemburgin kappaletta.
Kiitos tiedosta👍
(Eka samanlainen viesti meni jonoutukseen, ei täällä saa näköjään olla ystävällinenkään.)
Joskus riittää kun laittaa pisteen lauseen perään, niin menee läpi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi tehdä mieli struudelia. Saakos jostain valmiina jos lauantaiksi ostaisi?
Itse voi leipoa. Omenastruudeli on kyllä hyvää!
Kysytään mistä voi ostaa ja vastaus on leivo.
Pakko leipoa jos ei ole mistä voisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä noi jatkoon päässeet Kypros, Tsekki, Malta ja sit pudotetaan Latvia ja ihana Luxemburg, taas jotain naapuriäänestämistä selkeästi.
Siis häpeä sinä joka niputat Tsekin noiden kanssa samaan joukkoon! Illan paras lauluhan tuli Danielilta.
No ei minusta, pudonnut Latviakin lauloi paremmin, tohon Tsekkiin varmaan nukahdan finaalissa tai sit hyvä vessataukobiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan edustaja matkii Måneskinin Damiano Davidin.
Eikä matki.
Kaikki matkii kuunvaloa😅 sekä norja, että tanska itketään netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luxemburgin esityksestä tuli mieleen se yksi tanskalainen esc voittaja, jossa oli joku huilisoolo. Mikä sen nimi olikaan?
Only teardrops. Sen säveltäjä on ollut mukana säveltämässä Luxemburgin kappaletta.
Kiitos tiedosta👍
(Eka samanlainen viesti meni jonoutukseen, ei täällä saa näköjään olla ystävällinenkään.)Joskus riittää kun laittaa pisteen lauseen perään, niin menee läpi 🤔
Tai laittaa sekunnunpäästä viestin ihan samanlaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä noi jatkoon päässeet Kypros, Tsekki, Malta ja sit pudotetaan Latvia ja ihana Luxemburg, taas jotain naapuriäänestämistä selkeästi.
Siis häpeä sinä joka niputat Tsekin noiden kanssa samaan joukkoon! Illan paras lauluhan tuli Danielilta.
No ei minusta, pudonnut Latviakin lauloi paremmin, tohon Tsekkiin varmaan nukahdan finaalissa tai sit hyvä vessataukobiisi.
No huhhuh, tuohon et usko itsekään. Latvian alkunuotit varsinkin oli karsee kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se "outo lintu vissiin" näin metalheadina tykkäsin itse Romanian esityksestä enemmän ihan vain bändinä. Nyt kun oli kaikkea ihme liikkeitä ja kaapeleita ja rekvisiittaa niin en niinkään.
Sitten taas jotkut jotka eivät pidä rokista olivat tykänneet lavastuksesta ja Romania nousi heille. Kuulemma muistutti lady gagaa...
Eli olen virallisesti ulkona "omastakin genrestä". Sniif. ;)
Mä en usko, että suomalainen ei voi hyvällä tahdollakaan olevansa outo lintu "metalheadina". Meillähän on asukaslukuun suhteutettuna maailman eniten metallibändejä ja aina oltu ns. hevikansaa.
Viisut on muutenkin ihan suosiossa metalliväen keskuudessa.
Kyllä Metallihessut ja Helunat katsoo omiaan. Se Saksan outo goottibändi sai nollat kyllä muutama vuosi sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia olisi ehkä voinut jättää lopun hissinoston pois 😂 Feikki pianonsoitto oli jo riittävän koomisen näköistä. Mutta laulaa se nainen osaa.
Nuo osat tekivät Australian esityksestä parodiaa. Kyllä Delta riittää ihan itsenään ilman tolpan nokkaan nostamista. Se tolppa vie huomion pois Deltasta ja laulusta.
Eihän se nostaminen televisiokatsojille näy. Laskeminen taisi näkyä ja näyttää kyllä vaan koomiselta, etenkin kun vaikuttaa siltä, ettei edes noussut kovin ylös. Moldovan naislaulajakin näyttää esiintyvän korkeammalla ilman mitään nosturia.
Pekkaniska pitää saada viisujen sponsoriksi, jos Suomi voittaa viisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huvittavaa, kun Australiaa täällä nyt mollataan laskelmoinnista ja muovisuudesta, kun biisi ja etenkin huipputaitava esittäjä ovat aivan omassa kastissaan ja todella potentiaalinen voittaja.
Mitäs muuta Liekinheitin on kuin läpeensä laskelmoitu, viisuihin vääntämällä väännetty biisi, johon vielä valittu keinotekoinen, vain tätä biisiä varten pystytetty duo esittämään. On oikein ympätty klisheiset viuluosuudetkin mukaan, joita nähty moneen kertaan ennenkin. Ajateltu, että kyllä nyt varmasti puree ihmisiin, koska Rybakin ammoinen viulu-viisubiisikin on yhä edelleen järjettömän suosittu.
Lähteekö L& P sitten viisuvoittonsa jälkeen konserttikiertueelle....? Mitä ne siellä esittää??
Vuoronperään Liekinheitin ja Kohta Sataa??
Ei ne millekään kiertueelle lähde. Molemmat jatkavat omilla urillaan.
Onhan niillä yhteisiä keikkoja kesälle sovittuna. En ole tutkinut missä ja millaisia mutta näin olen sekä lukenut että heidän haastattelusta kuullut.
Ja varmaan tekevät levynkin. Miksi ei. Ja varsinkin nyt kun voitto tulee.
Mashup biiseistä Kohta sataa ja Violator?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja on ihan huippu, oikeaa viisuasennetta ja outoutta! Saattaa olla jopa voittoisa musta joutsen? Tykkäsin kyllä Ranskankin biisistä. Ekafinaalin Virosta tykkäsin myös, ihme kun putosi. Kammottava Kroatian suruviisu ja paatoksellinen äiti-tytär-mummo -hoilotus (joita on aina vähintään yksi näissä kekkereissä, femikärsijöiden tilalla litnia maskukärsijöistä) meni jatkoon, mitä ihmettelen. Lienee diaspora-ääniä?
Mun mielstä ei mitään outoutta.
Perinteinen, hyvä rock-biisi. Esitys suoraan, kuin olisivat konsertissa, ei mitää viisublingblingiä.
Ja Jounas, vai miten se Silvennoinen eilen sanoi, vaikuttaa hyvältä tyypiltä.
Lisäksi mua huvitti, kun Ebukaan ei saanut miestä ruotuun, vaan jatkoi samalla härskihköllä linjalla. Joka sopi tuohon biisiin.
Vähän sellainen mies on mies ja cancel aika on takanapäin meno
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun tajusin vasta eilistä lähetystä katsoessa, että viime vuoden voittaja ei ollutkaan se Nemo(?) sillä "I broke the code..." -biisillään, vaan olikin jo toissa vuoden voittaja. 😂 En rehellisesti muistanut viime vuoden voittajaesitystä ollenkaan, joten hiukan ihmettelin sitä juontajien parodiaesitystä. Ja vaikka siinä yhteydessä kuulinkin otteita siitä voittobiisistä, en enää näin lyhyenkään ajan jälkeen muista miltä se edes kuulosti. 😅
Itse muistan hyvinkin. Osaan ulkoa sanatkin. Eli kuulostaa enemmän sun ongelmalta. Jj väliaikanumero osoitti että osaa laulaa tosiaankin.
Luulin vielä sen väliaikanumeronkin perusteella, että oli tuo Nemo(?). Ihan samanlaiset "oopperaosuudet". 😂
Mutta kummastakin biisistä muistan voittovuonnaan miettineeni, että "höh miten tylsä taas voitti".
JJ on ammattioopperalaulaja, Nemo ei ole.
No, enpähän tuotakaan tiennyt/muistanut. Kun itse biisi ei ollut omaan mieleen, niin ei tullut perehdyttyä/kiinnitettyä huomiota artistiinkaan.
JJ:n äiti on Filippiineiltä ja isä on itävaltalainen duunari. Niin vain poika vastoin kaikkia todennäköisyyksiä pääsi kouluttautumaan oopperalaulajaksi. Moni luulee, että oopperalaulajilla on jokin snobitausta. JJ:llä ei ainakaan ole.
Isä on it-ammattilainen ja JJ asui lapsuutensa Dubaissa.
It-ammattilainen on yleensä palkollinen. Dubaissa filippiiniläisiä pidetään melkein orjina. Ei ole ollut helppoa JJ:llä Dubaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, tuohon et usko itsekään. Latvian alkunuotit varsinkin oli karsee kuunneltavaa.
Ihmiset on erilaisia ja pitää eri asioista, minulla on oikeus mielipiteesi, tykkäsin myös Luxemburgista noista tippuneista ja sit inhokit Kypros ja Malta pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se "outo lintu vissiin" näin metalheadina tykkäsin itse Romanian esityksestä enemmän ihan vain bändinä. Nyt kun oli kaikkea ihme liikkeitä ja kaapeleita ja rekvisiittaa niin en niinkään.
Sitten taas jotkut jotka eivät pidä rokista olivat tykänneet lavastuksesta ja Romania nousi heille. Kuulemma muistutti lady gagaa...
Eli olen virallisesti ulkona "omastakin genrestä". Sniif. ;)
Mä en usko, että suomalainen ei voi hyvällä tahdollakaan olevansa outo lintu "metalheadina". Meillähän on asukaslukuun suhteutettuna maailman eniten metallibändejä ja aina oltu ns. hevikansaa.
Viisut on muutenkin ihan suosiossa metalliväen keskuudessa.
Tarkoitin että kun katsoin niiden oman maanne karsinnat olin että okei. Bändi. Nyt kaikkea ihmeen letkuja ja lava täynnä krääsää niin tunsin että kun ns "normit " kehuivat tätä lavastusta niin mietin että outo lintu.
Imo bändi on lähes aina riittävä rekvisiitta.
Vrt Norjaan. Rokkia, ottaa lavan haltuun ei mitään ihmeen lavasteita.
Minua harmittaa kun Norja ei käyttänyt nahdollisuutta Sademetsä teemaan lavastuksessa. Toki ei välttämättä istu teemaan, mutta musaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön jälkeen vedonlyönnissä tapahtunutta:
Tanska tippunut sijalta kolme viideksi~12%>6%
suomi 36>39%
Australia sijalta viisi toiseksi ~8>15%Ihmettelen tuota Tanskan tippumista vedonlyönneissä.
Tanska on nostettu monessa mediassa ympäri maailmaa Suomen suurimmaksi haastajaksi eikä pelkästään haastajaksi vaan mahdolliseksi euroviisuvoittajaksi.
Jos Tanskan viisua vain kuuntelee ilman lavashowta ja ymmärtämättä sanoitusta niin sehän menee heittämällä ohi Liekinheittimen. Liekinheittimellä hyvä show ja koreografia sekä karismaattiset esiintyjät. Ja se toimii euroviisuissa. Mutta jotain siitä puuttuu.
Tanskan ongelma nyt esiintyminen ensimmäisenä ja euroviisuihin ehkä vähän liian pelkistetty lavashow ja ehkä myös liian paljon sek.siä tihkuva esiintyminen. Tanskalla on myös vähän sama ongelma kuin Erikalla viime vuonna, mennään vähän liian pitkälle esiintymisessä ja sanoituksessa "punaiselle" alueelle joka voi karkottaa konservatiivisempien maiden äänestäjiä. Mutta onhan tuo Tanskan viisu hieno ja sitä jaksaa kuunnella useamman kerran, jopa laittaa omalle soittolistalle. Euroviisut pääsevät hyvin harvoin omalle soittolistalle, siihen ei pystynyt Käärijä eikä Erika.
Se liian ponteva pyllynpyöritys laskee Tanskan sijoitusta vedonlyönnissä kun tiedetään, ettei se ole voittokonsepti nykyviisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun tajusin vasta eilistä lähetystä katsoessa, että viime vuoden voittaja ei ollutkaan se Nemo(?) sillä "I broke the code..." -biisillään, vaan olikin jo toissa vuoden voittaja. 😂 En rehellisesti muistanut viime vuoden voittajaesitystä ollenkaan, joten hiukan ihmettelin sitä juontajien parodiaesitystä. Ja vaikka siinä yhteydessä kuulinkin otteita siitä voittobiisistä, en enää näin lyhyenkään ajan jälkeen muista miltä se edes kuulosti. 😅
Itse muistan hyvinkin. Osaan ulkoa sanatkin. Eli kuulostaa enemmän sun ongelmalta. Jj väliaikanumero osoitti että osaa laulaa tosiaankin.
Luulin vielä sen väliaikanumeronkin perusteella, että oli tuo Nemo(?). Ihan samanlaiset "oopperaosuudet". 😂
Mutta kummastakin biisistä muistan voittovuonnaan miettineeni, että "höh miten tylsä taas voitti".
JJ on ammattioopperalaulaja, Nemo ei ole.
No, enpähän tuotakaan tiennyt/muistanut. Kun itse biisi ei ollut omaan mieleen, niin ei tullut perehdyttyä/kiinnitettyä huomiota artistiinkaan.
JJ:n äiti on Filippiineiltä ja isä on itävaltalainen duunari. Niin vain poika vastoin kaikkia todennäköisyyksiä pääsi kouluttautumaan oopperalaulajaksi. Moni luulee, että oopperalaulajilla on jokin snobitausta. JJ:llä ei ainakaan ole.
Isä on it-ammattilainen ja JJ asui lapsuutensa Dubaissa.
It-ammattilainen on yleensä palkollinen. Dubaissa filippiiniläisiä pidetään melkein orjina. Ei ole ollut helppoa JJ:llä Dubaissa.
Höpön löpöä, taitaa olla ihan hyvintoimeentulleesta perheestä kyllä.
Eikä matki.