Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4861)

Vierailija
4721/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman pete parkosta Linda ei olisi euroviisuissa yhtään mitään viuluineen.

Vierailija
4722/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni! 

Mä en ymmärtänyt mikä sen Boy Georgen koko pointti oli tulla siihen köpöttelemään ja hokemaan muutamaa sanaa. Muutenkin oli kurja nähdä hänet jotenkin ihan pihalla ja epävireisenä jopa noin mitättömällä lauluosuudella.

Näytti, että haudasta nostettu, kun muuta ei keksitty. 😆

No heh heh, Suomella on viulumummo, väsynyttä tää muiden maiden pilkkaaminen.

Mut Suomea saa haukkua? 😆😆😆 Varsinkin Lindaa, koska nainen.

Ihan sama mitä sukupuolta edustaa, en usko Suomen voittoon, nää kilpakumppanien haukut vaan tosi ällöttävää. Meillä oli Käärijä ja sit haukutaan, vaikka kreikkalaista pituudestaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4723/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silvennoinen sanoi siitä naispuolisesta juontajasta, että "Hän on 'niitä' Swarovskeja." Siis mitä niitä?

Mulle tulee Swarovskista mieleen vaan korut ja jalokivet. Onko hän siis jotain rikasta jalokivisukua?

Hän on kristallikorujätti Swarovskin perijä (joka seurustelee energiajuomayhtiö Red Bullin perijän kanssa).

https://yle.fi/a/74-20225708

Vierailija
4724/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait te ootte jo käsitelleet sen, että Linda on liian laiha ja Erika liian lihava. Ah, naisviha, tuo tuore konsepti.

Vierailija
4725/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ohjelman taso kokonaisuudessaan on huono. Ajatelkaa miten lähes koko maailma näkee tämän maailman suurimman musiikki-esityksen. Laulajien taso ei ole hyvä = huono. Sanoitukset ja sävellykset ovat keskitasoa. Yleisöäa tulvillaan koko suuri halli ja jotkut maksavat lipun hintaa 190 euroa päästäkseen tuonne.

Vierailija
4726/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Too epidemia tu be true

On suomennettu "ei tätä usko erkkikään"

... :D

Tää oli illan parasta antia😂

Joku epäili automaattikäännökseksi, muttei automaatti ole näin hauska,

Kyllä sen on ihminen keksinyt.

Aku Ankka käännös, siellä on samanlaisia ihania esim. Ulkomaisten nimien suomennoksia.

Vierailija
4727/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori. Kappaleidea tuli nimenomaan Lindalta, joka sitten halusi todella hyvän laulajan mukaan tiimiin. Eli ilman Lindaa ei olisi esitystä. Eikä ilman Peteäkään. On saatu combo, joka meni finaaliin ihan heittämällä ja jonkinlaisena suosikkina. Ei kovin huonosti.....  Linda on lähemmäs kuusikymppiseksi ihan priima kunnossa. Ikärasistit voivat vetää itsensä ja aatemaailmansa vessanpöntöstä alas.

Vierailija
4728/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen euroviisuesitys osui ja upposi Norjassa.

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-eurovision-song-contest-2026…

Sama Ruotsissa.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/sa-bra-ar-latarna-i-semi…

Tänä vuonna kumarramme Suomelle ja viululla aseistautuneelle Barbarella‑amatsoni Linda Lampeniukselle. Kaikki on puettu oopperamaisen mahtipontiseen lavastukseen, joka kasvaa kohti kliimaksia ja aivan omaa ESC‑jumalallisuuden ulottuvuuttaan

Onkohan Barbarella-teksti kirjoitettu ihan selvin päin.

Barbarellahan on ikoninen filmin hahmo. Tuo on hieno kehu Lindalle. 

Tuossa tekstissä ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
4729/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni! 

Mä en ymmärtänyt mikä sen Boy Georgen koko pointti oli tulla siihen köpöttelemään ja hokemaan muutamaa sanaa. Muutenkin oli kurja nähdä hänet jotenkin ihan pihalla ja epävireisenä jopa noin mitättömällä lauluosuudella.

Hämmästytti, miten eräskin itseään laulunopettajaksi tituleeraava haukkui sen upeaäänisen naislaulajan vokaaleja ja oikein erikseen painotti, että BG:n suoritus oli päinvastoin täydellinen, eikä siinä ole mitään kritisoitavaa. Näiden ammattitaitoon kuuntelijat sitten luottaa…

Vierailija
4730/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea Pete. Ja fantastinen, karismaattinen, näyttävä Linda. Voi vaan olla ylpeä suomalaisena. Mutta aina löytyy länkyttäjiä, se on niin kovin suomalaisjunttimaista heikkoa itsetuntoa, jota länkyttäjä itse kuvittelee älykkääksi kritiikisi. Ikävä ilmiö, mutta ehkä tulevaisuuden uudet sukupolvet voisivat päästä tuosta kaiken ininän välttämättömyydestä.

Kyllä se kritiikki on tässä kohtaa tarpeen. Esityksen pitäisi edustaa Suomea, suomalaisia. Osa Suomea on kulttuuri ja kieli, laulujen sanotukset ja runot. Pintaa viiltääkseni, mutta miten tämä rikas ja upeasti soljuva kieli esitetään kansainvälisessä kilpailussa? Oikeastaan aina samalla tavalla. Saa olla pettynyt, kertoa sen ja toivoa seuraavalta sukupolvelta parempaa.

Koskeeko tämä kritiikkisi vain Suomea, vai kaikkia muitakin maita, joiden esiintyjät eivät ole siitä maasta, jota edustavat, kuten KAJ? Edustiko heidän esityksensä nimenomaan Ruotsia?

Vierailija
4731/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutti jo dementoituneelta, kuin ei tajuaisi miksi on siellä ja kuka tuo laulajatar on.

Kuka se muuten oli, onko joku tunnettukin superstar?

Vierailija
4732/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua harmitti, ettei Portugalin poitsut päässeet jatkoon.

Vierailija
4733/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fantastista, Lindasta valtavan positiivinen ja suuri artikkeli maailmanlaajuisessa BILD-lehdessä.

Upeita kuvia ja hieno artikkeli. Voiko paremmin olla. Parasta mainosta Lindalle. Niin upeita kuvia.

Näin sen pitää mennä.

Eihän upeasta viulistista voi tehdä kuin upean jutun.  Linda on aina ollut maailmanhuippua ja esiintynyt maailmantähdille ja tähtien kanssa. Luonut kansainvälisen uran ja on arvostettu. Täällä Suomessa ollaan vaan niin sokeita omille.

Vierailija
4734/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

157 t. kertaa kuunneltu nyt liekinheitintä. Mielenkiinnosta seuraan miten kuuntelukerrat nousee. klo 9.52 ke 13.5

162 ja 10 min mennyt

Kyllähän tämä nyt aika hyvältä näyttää, 172 t. puoli tuntia ekasta tarkastelusta. 10 t. striimausta, se on todella hyvin pieneltä maalta kuten Suomi

Vierailija
4735/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti täydentävät esityksessä toisiaan, eikä mitään syytä alentaa kumpaakaan.

Vierailija
4736/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu... ESC kisoja on pidetty jo sukupolvien ajan 50-luvulta alkaen. Laajenneet ja laajenneet käsittämään koko Euroopan. Missä on yhtenäisyys Euroopan laajuisena. Nyt on raahattu politiikka mukaan. Nyt ei nii korostettu mies-mies tai nainen - nainen yhteisöjä. 

Reilu ja parempi taso tälle ESC kisalle tarvitaan. Laatua laatua. Sätkyukkoja pilaamaan ohjelmaa. 

Lindasta ihana iso artikkeli BILD valtalehsessä ja upeat kuvat. Hienoa.

Vierailija
4737/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua harmitti, ettei Portugalin poitsut päässeet jatkoon.

Tämä. 

Puola olisi saanut pudota. Myöskään Belgian kappale ei auennut aikakaan vielä eilen mulle.

Vierailija
4738/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytti, että haudasta nostettu, kun muuta ei keksitty. 😆

No heh heh, Suomella on viulumummo, väsynyttä tää muiden maiden pilkkaaminen.

Mut Suomea saa haukkua? 😆😆😆 Varsinkin Lindaa, koska nainen.

Ihan sama mitä sukupuolta edustaa, en usko Suomen voittoon, nää kilpakumppanien haukut vaan tosi ällöttävää. Meillä oli Käärijä ja sit haukutaan, vaikka kreikkalaista pituudestaan tms.

Sun mielestäkö Suomen haukkuminen on ok? Ällöttävää tuo Suomen haukkuminen. Minä ainakin olen todella ylpeä meidän upeista viisuedustajista.  Isot tsempit Lindalle ja Petellä viisufinaaliin. 

Vierailija
4739/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinkuin olisin nähnyt Italian edustajan viikkarin Tukholman laivan yökerhossa esiintymässä vähän aikaa sitten.

"Love, exciting and new
Come aboard, were expecting you
Love, lifes sweetest reward
Let it flow, it floats back to youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"

Kyllä sopisi Sal siihen solistiksi ;DDDD

-winner-

Vierailija
4740/4861 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomellako on siis varaa maksaa seuraavat Euroviisut?

Ei hätää.suomi ei voita.Ranska voittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän