Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4775)

Vierailija
4681/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Pete ollut missään paniikissa. Itse sanoi haastattelussa,että esitys meni silleen kun oli suunniteltukin. 

Höpöhöpö

Sulla se ei oo kovin kummoinen sanavarasto. Yritäpäs joskus perustella noita vastalauseita. Ihan otat tämän vaan pienenä haasteena, saada vähän monimuotoisuutta tuohon itsesi ilmaisemiseen.

Vierailija
4682/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, että näissä kommenteissa korostetaan Suomen esiintyjien hyvää ulkonöä. En usko, että he voittavat viisuja. Ja sillä ei ole mitään tekemistä heidän ulkonäkönsä kanssa, voittavatko vai ovatko esimerkiksi viidensiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

157 t. kertaa kuunneltu nyt liekinheitintä. Mielenkiinnosta seuraan miten kuuntelukerrat nousee. klo 9.52 ke 13.5

162 ja 10 min mennyt

Vierailija
4684/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgian jatkopaikka oli illan suurin yllätys. Mistä äänet oikein tulivat, kun juuri tässä semissä oli hyvin vahva itä-Euroopan edustus?

Sympatiaääniä? Essyla jännitti selvästi esiintyessään. Lavashow toimi Belgialla hyvin solistin jännityksestä huolimatta ja oli tyylikäs.

Vierailija
4685/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olisi saanut mielettömän kipaleen, jos sanoitus ei jälleen kerran olisi kietoutunut seksiin. Kuolla kiimaan?

Olen samaan aikaan älyttömän ylpeä Suomen esityksestä ja Linda Lampeniuksen suorituksesta, mutta KUOLLA KIIMAAN? Ensimmäinen ajatus oli vain että taas suomalaisittain kunnon lasten rallatuslaulu. Ottaa päähän, olisivat kerrankin tehneet asiat loppuun asti, mutta ei - otetaan tää halvin ja helpoin laulunaihe ja hei, sanotetaan tää oikeen viel tällei puoli suomeks, eiks jes.

Ei tuossa Kreikan Fertossakaan sanat ollut kovin kummoiset. Jankutetaan vaan yhtä sanaa.

Eihän jankuteta, laulun sanoitukset pyöri kyllä ruudulla että.

Kylläpäs jankutetaan Ferto sanaa. Eilen Mikko sanoi selostuksessaan,että joku oli laskenut monta kertaa Ferto sana sanotaan, niin yli 70 kertaa. Jos tuo ei ole jankuttamista, niin mitä sitten.

Sivusta totean, että eihän koko biisistä edes jää mitään muuta mieleen kuin se Ferto-sanan hokeminen. Kaiken lisäksi se tarkoittaa vaan käskyä antaa itselle kaikki heti. Tulee ikävä mielleyhtymä Suomeen tulleiden ns. partalapsien vaatimuksiin antaa heille heidän rahat heti! Sekä tietysti kauhistelu, että eihän heitä voi kotimaahansa palauttaa, kun ei heille siellä mitään tahoja ihan vaan käskemällä jaella.

Vierailija
4686/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, että näissä kommenteissa korostetaan Suomen esiintyjien hyvää ulkonöä. En usko, että he voittavat viisuja. Ja sillä ei ole mitään tekemistä heidän ulkonäkönsä kanssa, voittavatko vai ovatko esimerkiksi viidensiä. 

Sama, ja nämä Lindan menneisyysasiat, ei vois vähempää kiinnostaa. Menkää eteenpäin.

Vierailija
4687/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni! 

Vierailija
4688/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen euroviisuesitys osui ja upposi Norjassa.

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-eurovision-song-contest-2026…

Norjalainen toimittaja toteaa, että Pete saa laulullaan suomen kielen kuulostamaan seksikkäältä. Sehän sopi hyvin eilisenä J.V. Snellmanin päivänä hyvin, koska Snellman oli kova fennomaani. 

Suomen kieli on tosi kaunis ja soljuva. Yksi kauneimpia kieliä. Ei sitä turhaan käytetty haltijakielenä kirjoissa ja elokuvissa.

Vierailija
4689/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että Serbia pääsee jatkoon koska hehkutti Lordin voiton merkitystä urallaan, saavat tavata Lordin bändin jäsenet paikan päällä ja heistä saadaan mediassa kuvia ja juttuja.

Vierailija
4690/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuo krista siegfrids on kaunis<3

Moni mammakin voisi ottaa hänestä mallia!

Vierailija
4691/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kurjin hetki oli nähdä Boy George kompiksessa sen floppitäti Senhitin kanssa. Muijan biisi vielä hyvin huono ja veltosti mielikuvituksettomasti esitetty. San Marino on Euroviisujen klovni! 

BG oli hakannut miespuolista patteriin sidottua prostituoitua metalliketjulla

Vierailija
4692/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Belgian jatkopaikka oli illan suurin yllätys. Mistä äänet oikein tulivat, kun juuri tässä semissä oli hyvin vahva itä-Euroopan edustus?

Sympatiaääniä? Essyla jännitti selvästi esiintyessään. Lavashow toimi Belgialla hyvin solistin jännityksestä huolimatta ja oli tyylikäs.

Belgia tuli puskista mulle. Tosi hyvä kappale ja esittäjä.

Vierailija
4693/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa Suomen finaalipaikka julkaistiin? Oliko loppupäässä vai keskellä ilmoituksissa? Muistan sen jännityksen, kun Blind Chanel ilmoitettiin viimeiseksi, ja oli ollut kuitenkin eniten ääniä saaneiden joukossa, oliko peräti ykkösenä ollut omassa semifinaalissaan. Mietin vain että onko jonkinlaista 'peliä' tuossa ilmoitusjärjestyksessä, kun eihän se niin voi kuitenkaan olla että eniten ääniä saanut sanottaisiin ekaksi ja siitä eteen päin äänimäärän mukaan. En tiedä onko tällä mitään merkitystä mihinkään, oli niin tai näin, peliä tai ei.

Vierailija
4694/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silvennoinen sanoi siitä naispuolisesta juontajasta, että "Hän on 'niitä' Swarovskeja." Siis mitä niitä?

Mulle tulee Swarovskista mieleen vaan korut ja jalokivet. Onko hän siis jotain rikasta jalokivisukua?

Vierailija
4695/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pete pysyi nuotissa, Linda soitti täydellisesti. Ei mitään huomautettavaa. Upeaa osaamista ja ammattitaitoa molemmilta.

Nyt sijoitus riippuu kokonaan siitä, tykkääkö myös Eurooppa kappaleesta. Ja tänä vuonnahan ammatilaisraati saa enemmän valtaa, joten luulisi senkin vaikuttavan myönteisesti. Ammattilaiset kyllä tunnistavat ammattitaidon.

Vierailija
4696/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parhaimpia eilen oli Suomi ja Italia. Joo, oon vanha, mutta Moldovan ja Kreikan esitykset kävi silmiin :D Suomen esitys oli semin paras. Toki mulla Suomi-lasit päässä, mutta ei sieltä mikään ollut samalla tasolla. 

Toinen semi vaikutti ennakon mukaan tasokkaammalta, kun on Australiaa, Ranskaa ja Tanskaa. Pitää se kai katsoa nouseeko mikään vastustajaksi.

Jos Suomi EI tällä voita, niin ei sitten millään. Esitys on täydellinen, sanoo ankeuttajat mitä tahansa. Olin niin ylpeä eilen <3 Pete tulkitsi hienosti ja Lindan viulu on kirsikka kakun päällä. Molemmat on ammattilaisia ja näyttää hyvältä. En keksi kritisoitavaa?

Yllättävää kyllä, Portugalin rauhallinen esitys oli todellakin kuin keidas sitä ennen kuullun kaaoksen keskellä. 

Vierailija
4697/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa Suomen finaalipaikka julkaistiin? Oliko loppupäässä vai keskellä ilmoituksissa? Muistan sen jännityksen, kun Blind Chanel ilmoitettiin viimeiseksi, ja oli ollut kuitenkin eniten ääniä saaneiden joukossa, oliko peräti ykkösenä ollut omassa semifinaalissaan. Mietin vain että onko jonkinlaista 'peliä' tuossa ilmoitusjärjestyksessä, kun eihän se niin voi kuitenkaan olla että eniten ääniä saanut sanottaisiin ekaksi ja siitä eteen päin äänimäärän mukaan. En tiedä onko tällä mitään merkitystä mihinkään, oli niin tai näin, peliä tai ei.

Tais olla muistaakseni toisena heti Kreikan (?) jälkeen. 

Vierailija
4698/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärtänyt mikä sen Boy Georgen koko pointti oli tulla siihen köpöttelemään ja hokemaan muutamaa sanaa. Muutenkin oli kurja nähdä hänet jotenkin ihan pihalla ja epävireisenä jopa noin mitättömällä lauluosuudella.

Vierailija
4699/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silvennoinen sanoi siitä naispuolisesta juontajasta, että "Hän on 'niitä' Swarovskeja." Siis mitä niitä?

Mulle tulee Swarovskista mieleen vaan korut ja jalokivet. Onko hän siis jotain rikasta jalokivisukua?

🤔

Vierailija
4700/4775 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut hyvin lauloi, Liettua ja Puola ei ois tarttenut jatkaa niin ois saanut Viron ja San Marinon tilalle.

San Marinon esitys pilattiin Boy Georgella. Ei mikään ihme, että NQ pamahtaa näytölle kun ottaa seksuaali&väkivaltarikollisen mukaan esitykseensä. Itse Senhit on kyllä pirteä ja lahjakas ja olisi saanut kyllä yksin laulettua San Marinon finaaliin ilman pop-papparaisen jorinoita esityksessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi