Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen sopii psykiatriksi?

Vierailija
30.01.2026 |

Milllainen pitäisi olla luonteeltaan jne.? Työtilanne taitaa olla aika hyvä ja ala kiinnostaa

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyky ja kuuntelemisen taito tosi tärkeitä. Mutta pitää myös pystyä olemaan jämäkkä, ainakin niiden potilaiden kohdalla jolla ei ole sairaudentuntoa.

Mitä tarkoitat tuolla jämäkkyydellä ?

Vierailija
22/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo syöny pienenä tarpeeksi porkkanaa ja siks mulla on bipo?

Kukaan ei höpöttäisi tuollaista psykiatrian puolella. Psyk.sh.

Mitä apua susta on kenellekään?

Ei pitäisi lähteä näihin. Jätän aiheen kommentoinnin eettisistä sekä ammatillisista syistä. Emme ole ravitsemusterapeutteja. Psyk.sh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ville joka juoruaa kaiken.

Eihän se oo psykiatri vaan jonkin sortin teraputti? Onko psykoterapeutti? (Psykoterapeuttinimikkeen käyttäminen vaatii koulutuksen, sen sijaan kuka vaan voi kutsua itseään terapeutiksi)

Totta. Psyk.sh.

Vierailija
24/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ravitsemus ole aika tärkeä osa mielenterveyttä?

Jos potilas kommentoi näin niin teilaat hänet ohittamalla asian?

Vierailija
25/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psyk.sh, juuri sinun ammattiisi hakeutuvat ne, joilla itsellään on mt-ongelmia. Paranna itsesi- periaatteella.

Tämä ei tietenkään ole 100% totta, veikkaan, että lähes 70% psyk.shoitajista ovat! Tätä on myös tutkittu, eli ei ole ihan mutua.

Minä myös yritin itsaria erään istunnon jälkeen, kun asian käsittely jäi kesken ja jäin yksin istunnon esilletuomien  ajatusten kanssa. Et sellaista terapiaa! Mikä hulluinta, jouduin vakuuttelemaan seuraavassa istunnossa, ettei yritys ollut hänen syytään (vaikka tavallaan olikin) ettei hän olisi pahoittanut mieltään!  Onneksi muutin melkein heti sen jälkeen eri kaupunkiin, missä minulla ollut minkäänlaista hoitosuhdetta psykiatrian puolella. Sain mieleni kuntoon ihan omin voimin, eikä minulla ole ollut mt-ongelmia, eikä minkäänlaista masennusta 15 vuoteen!

Vierailija
26/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ihminen joka kuuntelee ja kyselee.

Vierailija
27/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki eivät ole kivoja, kyselevät kyllä ja kuuntelevat, mutta eivät kuule! 

Minä makasin taju kankaalla 2,5 vuorokautta, mitä olikaan kirjoitettu potilastietoihin? Jotenkin lyhentyi yhdeksi yöksi... Painehaavaumat eivät muodostu yhden yön aikana!

Tämä oli erikoistuva, ylimielisen oloinen nuorehko mies.

Ihmettelen tehdäänkö lääkäriksi (minkä tahansa alan) hakeville minkäänlaisia psykologisia testejä? Olen tavannut k-päitä myös hammaslääkäreissä ja arvauskeskuksessa. Ei minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja eikä tunneälyä!

Vierailija
28/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakykyinen ja jämäkkä. 

Vierailija
29/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen jolla kiinnostaa vaan helppo raha

Vierailija
30/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perus juutalainen. 

Vierailija
31/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi lähteä näihin. Jätän aiheen kommentoinnin eettisistä sekä ammatillisista syistä. Emme ole ravitsemusterapeutteja. Psyk.sh.

Mikä sun koulutus on ja miksi olet ammatissa?

En ottaisi kovin tosissaan "psykiatrista hoitajaa" joka beesaa muiden kommentteja mammapalstalla ja veistelee kysymyksiä sielläkin.

Vierailija
32/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ymmärtää keski-ikäisten sinkkujen toivottomuuden. Jopa nuorten.

Vierailija
33/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottaa kuka ei ole vaarallisessa tilassa. Tai mistä tila on tullut. Ja koska menee ohi. Usein menee sekaisin nämä ellei ole tarkkana.

Muakin kiinnostaisi tietää koska mm ne määräaikaiset ptsd ja paniikkihäiriö on menneet ohi, ilmeisesti ne on parantuneet kun niitä ei ole noteerattu mitenkään im-yrityksen lisäksi.

Vierailija
34/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa osassa kaikista lääkärityöpaikoista on niin kova kiire ja odotukset tulokselle yhdestä vastaanotosta niin laajat kuten esimerkiksi lausunto työkykyisyydestä, että kovin pitkälliseen pohdiskeluun potilaan esiintuomista aiheista ei ole aikaa, valitettavasti. Tilanne on erilainen, jos potilas käy yksityissektorin vastaanotolla lukuisia kertoja, ehkä vuodesta toiseen. T. Erikoislääkäri 

Vierailija
35/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psyk.sh, juuri sinun ammattiisi hakeutuvat ne, joilla itsellään on mt-ongelmia. Paranna itsesi- periaatteella.

Tämä ei tietenkään ole 100% totta, veikkaan, että lähes 70% psyk.shoitajista ovat! Tätä on myös tutkittu, eli ei ole ihan mutua.

Minä myös yritin itsaria erään istunnon jälkeen, kun asian käsittely jäi kesken ja jäin yksin istunnon esilletuomien  ajatusten kanssa. Et sellaista terapiaa! Mikä hulluinta, jouduin vakuuttelemaan seuraavassa istunnossa, ettei yritys ollut hänen syytään (vaikka tavallaan olikin) ettei hän olisi pahoittanut mieltään!  Onneksi muutin melkein heti sen jälkeen eri kaupunkiin, missä minulla ollut minkäänla

Tutkimusten mukaan näin tosiaan on. Miksi psykiatrian edustajat siis haluaisivat kyykyttää ihmisiä, joilla on psyykenongelmia? Psyk.sh.

Vierailija
36/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös yritin itsaria erään istunnon jälkeen, kun asian käsittely jäi kesken ja jäin yksin istunnon esilletuomien  ajatusten kanssa. Et sellaista terapiaa! Mikä hulluinta, jouduin vakuuttelemaan seuraavassa istunnossa, ettei yritys ollut hänen syytään (vaikka tavallaan olikin) ettei hän olisi pahoittanut mieltään!  Onneksi muutin melkein heti sen jälkeen eri kaupunkiin, missä minulla ollut minkäänlaista hoitosuhdetta psykiatrian puolella. Sain mieleni kuntoon ihan omin voimin, eikä minulla ole ollut mt-ongelmia, eikä minkäänlaista masennusta 15 vuoteen!

Miten sait mielesi omin voimin kuntoon? Minulla ollut ongelmia hoitajien ym. kanssa, tuntuu ettei pätevää ja asiallisesti käyttäytyvää löydy ja he vain pahentavat oloani (uskon myös, että monella hoitajalla/terapeutilla/psykiatrilla on omia käsittelemättömiä ongelmia/persoonallisuushäiriöitä/päihderiippuvuutta/työuupumusta/riittämätön koulutus, eikä heistä siksi ole apua) . 

Vierailija
37/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi asiallinen, kavereita en ole hakemassa. Mutta sen sijaan olen kohdannut syyllistämistä, vähättelyä, tiuskimista, uhkailua jne.

Vierailija
38/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen jolla kiinnostaa vaan helppo raha

Helppo raha? Emme ole mitään pörssikeinottelijoita joilta löytyisi kapitaalia vaikka muille jakaa. Psyk.sh.

Vierailija
39/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi kovin tosissaan "psykiatrista hoitajaa" joka beesaa muiden kommentteja mammapalstalla ja veistelee kysymyksiä sielläkin.

Yhteiskuntatieteiden tohtori sekä sairaanhoitaja AMK. Psyk.sh.

Vierailija
40/55 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. "Kukaan ei höpöttäisi tuollaista psykiatrian puolella. " Aika ikävä kommentti, miksi ei voi vastata ettei tiedä, jos ei kerran tiedä, miksi pitää alentaa toista (mielestäni komenttisi on alentava).