Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä on hieman noloa kysyä mutta (ei herkille)

Vierailija
19.05.2008 |

kuinka monta kertaa viikossa käytte kakalla?

Itseäni huolestuttaa kun käyn joka päivä viikolla, monta (keskimäärin 4krt) kertaa päivässä.

Ennen kävin 2-3krt päivässä viikon aikana, jos sitäkään.

Tätä on jatkunut jo kolmisen viikkoa.

Vatsa on usein kipeä, suoliston kohdalta (vasen puoli) ja ylävatsan kohdilta.

Uloste on usein niin kovaa että ihan sattuu kun sitä ulos yrittää saada.

Välillä (hyvin harvoin) taas niin pehmeää että sekin tuottaa hankaluuksia.

Mikä on normaalia ja mikä ei? Olen kohta 25-vuotias nainen, kahden lapsen (sektiolla syntyneet) äiti. Lapset on -02 ja -06 syntyneet.

Tilanne on minulle outo, koskaan ei ole tarvinnut näin usein käydä. Olo on ihan kuin pienellä vastasyntyneellä vauvalla, aina kun syön niin melkein heti sen jälkeen vatsa ilmoittaa että on pakko päästä vessaan. Joskus siihen ei edes tarvita syömisiä. Keskellä yötäkin pitää nousta vessaan.

Ensi viikolla pääsen vatsanalueiden ultraukseen.

Lääkärikään ei siis pidä tätä ihan mitättömänä asiana vaan vakavasti otetaan.

En uskalla vieraisilla enää syödä mitään...

Tää hankaloittaa jo elämää...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin 2-3krt viikon aikana, jos sitäkään.

Tuo lause kuuluu oikeesti noin :) Päivässä sana oli liikaa...

Vierailija
2/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo joskus muuttuu, minullakin on ollut aikakausia, jolloin olen ravannut vessassa, tai on ollut maha löysällä pitkään (viikkoja), ja sitten se on taas normalisoitunut. Itse ainakin reagoin vatsallani aika paljon, saan paljon koviakin vatsakipuja jos en syö tarpeeksi kuitua, ja sitten kun on jotain stressaavaa elämässä, niin maha menee kuralle. Ärsyttävää, mutta olen siihen tottunut.

Sanoitko siis, että ennen kävit 2-3 kertaa viikossa ja nyt 4 kertaa päivässä? Minullakin on muuten tuota ylävatsan kipua, tulee joidenkin, etenkin tosi rasvaisten ruokien jälkeen. Voi muuten olla IBS. En usko että se mitään syöpää tms. on, jos se huolestuttaa. Se on todella harvinaista nuorilla ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tosiaan kävin 2-3 kertaa viikossa, nyt useammin. Joka päivä ja monta kertaa.

Kunpa asia selviäisi ensi viikon aikana. Kivut on välillä tosi sietämättömiä.

Kivut on päällä jopa silloin kun en vielä ehtinyt syödä mitään (tyhjä vatsa). Sitten kun syön, pitääkin mennä jo vessaan. Siellä ollaankin sitten puolisen tuntia kerrallaan kun vatsa ei toimikaan.

Vatsanalueen ongelmia on ollut aina, pienemmässä mittakaavassa. Niitä on tullut ja mennyt mutta ei ne vielä silloin vaikuttaneet mun jokapäiväiseen elämään joten jätin ne noteeramatta.

Vierailija
4/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja löydettiin helikobakteeri. se täytyy häätää, vissiin melko rankka häätö siinä. jos ei mitään löydy niin suosittelen et ottavat tuon heliko-testin

Vierailija
5/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mummojenhoitolaitoksissahan toimitetaan vatsa joka 3.-4. päivä.

Ap, oletko kokeillut activiaa? Se oikeasti auttaa!

Vierailija
6/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja löydettiin helikobakteeri. se täytyy häätää, vissiin melko rankka häätö siinä. jos ei mitään löydy niin suosittelen et ottavat tuon heliko-testin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan