Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleni valtaa suru ja epätoivo, kun katson kymmenen vuorokauden sääennustetta.😢

Vierailija
30.01.2026 |

Henki salpautuu kauhusta, kun katson tuota pakkasjaksoa. Vihaan talvea ihan suunnattomasti. Itkettää. Pystyisipä muuttamaan johonkin muualle. Mitä järkeä on asua maassa, jossa suurin osa vuodesta on pelkkää paskaa.  

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan joku astma tai sydänvika, kun en pysty kunnolla edes hengittämään näillä pakkasilla ulkona.

Jos on kovin kylmä, älä hengitä suoraan ilmaa, vaan käytä huivia tai maskia. Lasit kannattaa pitää lähellä taskussa jos vaan pärjää, muuten huurustuu kävellessä :D

Vierailija
62/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinulle paha mieli?😢

Mielipaha?🥺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein suru ja epätoivo.

Vierailija
64/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä pitäisi nyt perua kaikki junat ja lennot sekä antaa kriisiapua. Tämähän on kestämätön tilanne suorastaan, vai mitä äm-tee?

Ota lääkkees tai muuta ulkomaille, on se nyt kumma kun ei ihminen enää kestä pakkasta.

Vierailija
65/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun näet kuukausiennusteen, haaa-haaaa!!!

Ehkä NYT on hyvä hetki katsoa peiliin ja kysyä että mikäs on kun nepsyllä sekoaa pää kun on normaali talvipäivä.

Vierailija
66/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan joku astma tai sydänvika, kun en pysty kunnolla edes hengittämään näillä pakkasilla ulkona.

Minuakin aina ärsyttää nämä typerät neuvot että riittävästi vaatetta päälle. Pakkanen rasittaa eniten hengityselimistöä! Ei siinä vaatteet auta. Huivilin huurtuu jos yrittää hengitystä suojata. 

Vierailija
67/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä sitä henki salpautuu, normaalista talvesta. Kesällä varmaan valitat kun on liian kuuma ja tulee hiki. Ja keväällä on rapaista, syksyllä sataa ja on harmaata. Voihan sitä tietysti elämänsä käyttää turhasta kitisemiseenkin, ei pakkaset sillä muutu miksikään.

Vierailija
68/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmeellistä, kuinka jotkut kuin Petteri konsanaan yllättyvät siitä, että tammikuussa ja helmikuussa voi Suomessa, myös Etelä-Suomessa voi nykyaikanakin olla talvi eli lunta ja pakkasta. Helsingissä on toki nyt kylmä ja lunta, mutta mitään lumikaaosta ei ole ja on ollut talvia, jolloin lunta on oikeasti ollut paljon enemmän. Lisäksi pysyvä lumi satoi Helsinkiin vasta joulun jälkeen, pari päivää ennen vuoden loppua eli talvinen sää on ollut vasta sellaisen 1 kuukauden. Oikeasti talvisää on paljon mukavampaa kuin kesäsää. 

Vierailija
69/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistutte koska maailman lämpötila nousee, mutta Suomessa ei saa olla kunnon pakkasia ja talvi?? Joku tässä ei täsmää...

Vierailija
70/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihmeellistä, kuinka jotkut kuin Petteri konsanaan yllättyvät siitä, että tammikuussa ja helmikuussa voi Suomessa, myös Etelä-Suomessa voi nykyaikanakin olla talvi eli lunta ja pakkasta. Helsingissä on toki nyt kylmä ja lunta, mutta mitään lumikaaosta ei ole ja on ollut talvia, jolloin lunta on oikeasti ollut paljon enemmän. Lisäksi pysyvä lumi satoi Helsinkiin vasta joulun jälkeen, pari päivää ennen vuoden loppua eli talvinen sää on ollut vasta sellaisen 1 kuukauden. Oikeasti talvisää on paljon mukavampaa kuin kesäsää. 

Sekin on ihmeellistä, kuinka jotkut luulevat, että on yllättymistä talvesta, jos sanoo inhoavansa kylmää. Ja enemmän lunta lämmittäisi talon ympärillä enemmän. Itse en pidä tätä kylmyyttä yhdistettynä vähään lumeen mitenkään hyvänä. 

Kaunista on joo. Ja voisin jopa vähän tykätä, jos voisikin olla kotona, tunnelmoida puiden lämmittämisen kanssa, käydä omaan tahtiin vähän kävelemässä kunnolla pukeutuneena yms.

Vierailija
71/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienestä sitä henki salpautuu, normaalista talvesta. Kesällä varmaan valitat kun on liian kuuma ja tulee hiki. Ja keväällä on rapaista, syksyllä sataa ja on harmaata. Voihan sitä tietysti elämänsä käyttää turhasta kitisemiseenkin, ei pakkaset sillä muutu miksikään.

No muita vuodenaikoja vastaan minulla ei kyllä ole mitään. Talvikin on ok, mutta näin kylmä ei. Ja kesän kuumuutta rakastan. Sadekaan ei minua ole koskaan haitannut, eikä rapaisuus. Sehän sinua varmaan nyt harmittaa.

Vierailija
72/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ihmeellistä, kuinka jotkut luulevat, että on yllättymistä talvesta, jos sanoo inhoavansa kylmää. Ja enemmän lunta lämmittäisi talon ympärillä enemmän. Itse en pidä tätä kylmyyttä yhdistettynä vähään lumeen mitenkään hyvänä. 

Kaunista on joo. Ja voisin jopa vähän tykätä, jos voisikin olla

Juu, en minäkään ole yhtään yllättynyt. Tämä on normaali talvi, ja minä en vaan voi sietää talvea.

Vierailija
73/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvihan on ihan parasta aikaa. Ja niin kaunista! Lähde ulos sieltä kotoasi niin näet miten ihana talvi on. Hiihtämään, luistelemaan ymv. Paljon vaan vaatetta päälle. 

Ei prkl ehdi, kun pitää selkä vääränä  (ja kipeänä) kantaa polttopuita sisään ja lämmittää torppaa kaiket päivät iltaan saakka ja silti on aamulla kylmä. Talvi on syvältä. 

Vierailija
74/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tykkää tästä pakkasjaksosta ja meillä on sisällä myös viileää, 15-16 astetta vanhassa omakotitalossa. Eilen illalla mietin kunpa pääsisi yhdeksi illaksi johonkin lämpimään sisälle.

Voisitko mennä illaksi kirjastoon tai kauppakeskukseen? 15-16 astetta on kyllä jo meikäläisellekin liian viileää.

Vierailija
75/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen 4 vuodenaikaa ovat ihania. Myös talvi pakkasineen. Täytyy vain pukeutua lämpimästi, kun lähtee ulos. Kaunista ja valoisaa on lumi, kuuraiset oksat: hienoja valokuvauksellisia maisemia. Kevätkin tuntuu paljon upeammalta, kun ensin on ollut lunta ja pakkasta. Itse en voisi kuvitella asuvani jossain ikuisen kesän maassa. 

Suomen ilmasto on ihan, sanonko mistä. Tykkäsin, kun jouluun asti oli plussakelit, tähän asti olen tykännyt, kun ei ole kuin kymmenen senttiä lunta. Pakkasia vihaan, henki pihisee, iho kuivuu korpuksi ja päätä ahdistaa. Suomi on siedettävä keväästä syksyyn. Kun mies pääsee eläkkeelle, pitää ruveta harkitsemaan talvehtimista tai pitkiä reissuja jonnekin muualle.

Vierailija
76/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jostain muuttanut Suomeen? Vai tunnistatko itsesi huonokuntoiseksi sisällä olijaksi? Koeta saada jotain positiivista talvesta irti, koska se tulee joka vuosi ja luonto on todella kaunis!

Vierailija
77/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, koska itseltäni meinasi päästä itku silloin, kun kesällä 30 asteen helteiden ennustettiin jatkuvan pitkään. Se oli mulle ihan hirveää aikaa, mitään en jaksanut tehdä ulkona, olo oli koko ajan tukala ja nukkuminen ei onnistunut.

Itselle tämmöinen kunnon talvi on ihan parasta! Jos näin helmikuulla olisi plussalla ja sataisi vettä, se kyllä masentaisi rankasti.

Vierailija
78/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Ihanaa kun on oikea talvi. Aurinko paistaa ja pakkaslumi ritisee jalkojen alla. Ihanko oikeasti vaihtaisit tuon sään marraskuun märkään ja pimeyteen? Suomessa on ehkä 4 kuukautta paskaa keliä. Itselle olisi ihan kauhistus asua maassa, missä on lämmintä ympäri vuoden.

Vierailija
79/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy näin aina heinä-elokuussa, kun lupaavat hellettä helteen perään. Minä nautin nyt, nauti sinä sitten kesällä :)

Vierailija
80/84 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No asun kyllä maaseudulla omakotitalossa ja vihaan talvea."

Tee jotain asialle. Ei ole hyväksi ihmiselle olla täynnä vihaa monta kuukautta joka ikinen vuosi läpi elämän. 

En ole tuo viestin kirjoittaja, mutta tiedätkö, että aina se ei vain ole mahdollista. Ihmisillä on erilaisia syitä, miksi voivat olla vastoin omaa haluaan sidottuja olemaan jossain. Kaikilla ei vain ole mahdollista lähteä, voi olla myös muita ihmisiä, jotka on otettava huomioon tms. Voi olla esim.talo, jota ei saa myytyä ym. Syitä on lukemattomia. 

Itse ovat sellaisen elämän itselleen tehneet ja siitä on mahdollisuus myös irtautua.

Ilmeisesti et tiedä elämästä kovin paljon.

Tiedän elämästä varsin paljon, olen yli viisikymppinen ja perheellinen. Jo parikymppisenä tein ensimmäisen ison elämänmuutoksen ja sen jälkeenkin on tullut tehtyä kaksi isompaa suunnanmuutosta sisältäen muutot eri paikkakunnille. 

Elämä on ihan just tasan tarkkaan sellainen kun siitä itse teet ja Suomi on siitä hyvä maa että jokaisella on mahdollisuus elää niinkuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme