Mieleni valtaa suru ja epätoivo, kun katson kymmenen vuorokauden sääennustetta.😢
Henki salpautuu kauhusta, kun katson tuota pakkasjaksoa. Vihaan talvea ihan suunnattomasti. Itkettää. Pystyisipä muuttamaan johonkin muualle. Mitä järkeä on asua maassa, jossa suurin osa vuodesta on pelkkää paskaa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tykkää tästä pakkasjaksosta ja meillä on sisällä myös viileää, 15-16 astetta vanhassa omakotitalossa. Eilen illalla mietin kunpa pääsisi yhdeksi illaksi johonkin lämpimään sisälle.
Sama meillä. Meillä myös vanha omakotitalo. Sisällä kalsakkaa vaikka kuinka kantaisi puita ja lämmittäisi. Ei tee mieli lähteä ulos, kun on jo valmiiksi ihan umpijäässä.
Hmm. Meilläkin vanha omakotitalo, joskin laajasti remontoitu. 21 astetta tälläkin hetkellä ja takassa tulet.
No tämä ei ole remontoitu, vaan on aika alkuperäinen. Vanhat ikkunat ja lattiat ym. Ja puulämmitys.
No tolla 10 päivän jaksollahan se jo lopussa lauhtuu pahimmista. Sitten on jo melkein helmikuun puoliväli ja siitä ei montaa viikkoa mene kun väkisinkin alkaa lämmetä.
"No asun kyllä maaseudulla omakotitalossa ja vihaan talvea."
Tee jotain asialle. Ei ole hyväksi ihmiselle olla täynnä vihaa monta kuukautta joka ikinen vuosi läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä sitten valitat että on liian kuuma.
Liika on liikaa mitä tahansa. Mulle olis optimi, että pakkanen ei ole alle -10 ja lämpö yli +20.
Juu, oisi myös mun mielestä täydellistä.
Joo en mäkään tykkää. En ole kuukauteen päässyt uloskaan. Pikaisesti autolla kauppaan pari kertaa. Mulla on astma ja nämä pakkaset ahdistavat ja pelottavat. Ei se ole mikään pukeutumiskysymys jos pakkanen salpaa hengityksen.
Odotan kovasti lämpimämpää säätä. Missä on ne Helsingille tyypilliset loskakelit? Niitä ei ole enää ollut moneen vuoteen.
Toivotaan aikaista lämmintä kevättä jos se vaikka ilmastonmutos taas iskisi ja sää ja ilmasto olisi vaihteeksi sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus mitä valittamista taas. Nythän on jo käytännössä kevät ja päivänvaloa riittää jo tosi pitkälle.
Omaa elämäänsä voi muuttaa, jos ette tykkää vuodenajoista niin on täysin mahdollista muuttaa muualle. Itse olette elämänvalintanne tehneet, miksi asutte paikassa jossa ette viihdy?
No eikä ole käytännössä kevät, ei edes teoriassa. 😂 Keskitalvi menossa! Missä todellisuudessa te oikein elätte? Helmikuu on vielä täysi talvikuukausi. Lumet alkaa sulaa maaliskuun lopulla ja huhtikuussa on vielä maa jäässä ja kylmä. Luntakin voi olla, jos sitä vielä lopputalvesta sataa kunnolla. Nythän on tosi vähän lunta, mutta maa syvälle jäässä, kun on ollut kovia pakkasia. Tähän jos vielä helmi-maaliskuussa tulee lunta reilusti päälle, niin kevätkin myöhästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus mitä valittamista taas. Nythän on jo käytännössä kevät ja päivänvaloa riittää jo tosi pitkälle.
Omaa elämäänsä voi muuttaa, jos ette tykkää vuodenajoista niin on täysin mahdollista muuttaa muualle. Itse olette elämänvalintanne tehneet, miksi asutte paikassa jossa ette viihdy?
Nuorena jaksaa pakkasia, vanhemmiten ei
Siksipä monet muuttaa vanhana etelämmäksi lämmittämään kolottavia luita. Suosittelen samaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä monet muuttaa vanhana etelämmäksi lämmittämään kolottavia luita. Suosittelen samaa sinulle.
Mitä paikkaa suosittelet? Miten köyhän ihmisen muuttaminen onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain asialle. Ei ole hyväksi ihmiselle olla täynnä vihaa monta kuukautta joka ikinen vuosi läpi elämän.
En ole tuo viestin kirjoittaja, mutta tiedätkö, että aina se ei vain ole mahdollista. Ihmisillä on erilaisia syitä, miksi voivat olla vastoin omaa haluaan sidottuja olemaan jossain. Kaikilla ei vain ole mahdollista lähteä, voi olla myös muita ihmisiä, jotka on otettava huomioon tms. Voi olla esim.talo, jota ei saa myytyä ym. Syitä on lukemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Joo en mäkään tykkää. En ole kuukauteen päässyt uloskaan. Pikaisesti autolla kauppaan pari kertaa. Mulla on astma ja nämä pakkaset ahdistavat ja pelottavat. Ei se ole mikään pukeutumiskysymys jos pakkanen salpaa hengityksen.
Odotan kovasti lämpimämpää säätä. Missä on ne Helsingille tyypilliset loskakelit? Niitä ei ole enää ollut moneen vuoteen.
Itsellä ei ole astmaa mutta tuntuu silti ikävältä keuhkoputkissa jos näillä pakkasilla lähtee ulkoliikuntaa, hiihto ym harrastamaan. Kevyttä liikuntaa voi pikkulenkkejä tehdä, muuten sisätiloissa😖
Itselläni masensi ja ahdisti viime kesän luonnottomat ilmastonmuutoshelteet :(. Kiva kun on normaalia talvikeli nyt.
No tämä, minkä muutama on jo kirjoittanut, että se tuntuu pahalta kurkussa ja keuhkoissa se pakkanen. Sattuu ja vaikea hengittää! Silloin siihen ei Lämpimät vaatteet auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole käytännössä kevät, ei edes teoriassa. 😂 Keskitalvi menossa! Missä todellisuudessa te oikein elätte? Helmikuu on vielä täysi talvikuukausi. Lumet alkaa sulaa maaliskuun lopulla ja huhtikuussa on vielä maa jäässä ja kylmä. Luntakin voi olla, jos sitä vielä lopputalvesta sataa kunnolla. Nythän on tosi vähän lunta, mutta maa syvälle jäässä, kun on ollut kovia pakkasia. Tähän jos vielä helmi-maaliskuussa tulee lunta reilusti päälle, niin kevätkin myöhästyy.
Päivän pituus on jo kasvanut jo vaikka kuinka pitkäksi. Linnut ovat jo alkaneet laulaa ja pöllöt huhuilla. Olen nähnyt jo ensimmäisen liito-oravan liitävän päivällä, se kuuluu kevään ensimerkkeihin. Liito-oravat liitää päivällä ainoastaan silloin kun etsivät kumppania, muutoin ovat yö/hämäräeiläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni masensi ja ahdisti viime kesän luonnottomat ilmastonmuutoshelteet :(. Kiva kun on normaalia talvikeli nyt.
Ai niinku se vesisade vai? Koko touko-kesäkuun satoi vettä. Sitten oli vähän kuivaa, ei mitään hellettä kuitenkaan kuin muutamana päivänä ja sitten taas alkoi satamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo viestin kirjoittaja, mutta tiedätkö, että aina se ei vain ole mahdollista. Ihmisillä on erilaisia syitä, miksi voivat olla vastoin omaa haluaan sidottuja olemaan jossain. Kaikilla ei vain ole mahdollista lähteä, voi olla myös muita ihmisiä, jotka on otettava huomioon tms. Voi olla esim.talo, jota ei saa myytyä ym. Syitä on lukemattomia.
Itse ovat sellaisen elämän itselleen tehneet ja siitä on mahdollisuus myös irtautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paikkaa suosittelet? Miten köyhän ihmisen muuttaminen onnistuu?
Eikös ne kaikki mene Espanjaan juuri siksi kun siellä on halpaa köyhälle eläkeläiselle? Köyhät nimenomaan lähtee halvemman vuokran ja elinkustannusten takia. Niin ja sen ilmaston. Rikkaammat pitää kahta asuntoa ja palaavat Suomeen kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ovat sellaisen elämän itselleen tehneet ja siitä on mahdollisuus myös irtautua.
Ilmeisesti et tiedä elämästä kovin paljon.
Kyllä sitä ihmetellään ,kun nyky ihminen on stressaantunut ja Mt ongelmat kasvussa,jos säästä jaksaa valittaa. Vielä ei ihminen on kaikki valtias,että säähän pystyisi vaikuttamaan.
Etsi ne ilot elämästä ja nakkaa se negatiivisuus romukoppaan ja mieli kiittää.