Montako runebergintorttua olet jo syönyt tai arvioit tulevasi syömään tänä vuonna?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön yhden joka vuosi Runebergin päivänä. Pidän karvasmanteliöljyllä maustetusta sekä hyvin kostutetusta tortusta. Maistuisi enemmänkin, mutta pysyn herkuissa kohtuudessa.
Minulla taas on makuaisti kunnossa, eli en koskekaan mihinkään missä on karvasmantelia.
Ei niissä nykyään enää ole karvasmantelia, vaan miedompaa karvasmanteliaromia. Karvasmanteli on myrkyllistä, eikä sitä löydy ruokakaupoista.
Söin jouluna kokonaisen marmeladipaketin ja kokonaisen suklaapaketin, joten nyt en ole ostanut runebergintorttuja.
Vierailija kirjoitti:
Söin jouluna kokonaisen marmeladipaketin ja kokonaisen suklaapaketin, joten nyt en ole ostanut runebergintorttuja.
Ai kamala 😱 Ihan kokonaisetko söit? Nyt on parempi olla sitten loppuvuosi ilman herkkuja, otat aikaisintaan jouluna jonkun tortun ja piparin.
En vielä yhtään mutta yhden syön. Aivan kuten viimevuonnakin.
3 olen syönyt, kun kerrankin löysin sellaisen, mikä minullekin maistuu. Eli sellaisen, jossa ei ole karvasmantelia ja missä ei maistu liikaa rommi (vaikka onkin sillä maustettu). 1 on vielä jääkaapissa, joten sen varmaan syön tänään.
Yhen oon syöny ja ehkä yksi tai kaksi vielä menee, jos vaimo ei tee. Jos tekee, voi mennä useampikin.
Vierailija kirjoitti:
3 olen syönyt, kun kerrankin löysin sellaisen, mikä minullekin maistuu. Eli sellaisen, jossa ei ole karvasmantelia ja missä ei maistu liikaa rommi (vaikka onkin sillä maustettu). 1 on vielä jääkaapissa, joten sen varmaan syön tänään.
Maustetaan kyllä yleensä punssilla, eikä rommilla. Mistä sä rommitorttuja olet löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustetaan kyllä yleensä punssilla, eikä rommilla. Mistä sä rommitorttuja olet löytänyt?
Ihan kaupasta. Pulla Pirtin (oululainen leipomo) valmistamia.
Ja tiedän, että usein runebergit maustetaan punssilla, mutta myös rommilla.
Yhden syönyt ja varmaan syön vielä 1-2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaupasta. Pulla Pirtin (oululainen leipomo) valmistamia.
Ja tiedän, että usein runebergit maustetaan punssilla, mutta myös rommilla.
Okei. Meillä täällä Lounais-Suomessa ei myydä Pulla-Pirtin tuotteita. Olisi ollut kiva maistaa, mä kun olen rommin ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam 😋
Ilmankos maistuvat minulle, jos viinaa on. Pari kolme menee talvessa, muuten en juuri leivoksia syö.