Mille alalle sopii kiltti ja empaattinen ihminen?
Kommentit (104)
Mä koen olevani kiltti ja empaattinen. Itse oon metallipajalla töissä. On mukavaa, jos on mukavat työkaverit.
Ajattele luovia töitä jotka voisivat luonnistua itseltäsi. Biisin kirjoittaja, säveltäjä, taiteilija, joku suunnittelija...
Itsenäiset alat voisi olla suotuisia, sillä mukavien ihmisten yli useimmiten poljetaan.
Mee teologiksi, ne on tosi kilttejä.
Kilttejä ja empaattisia tarvitaan kaikkialla! Ei se tarkoita, että on kynnysmatto. Minäkin kyllä annan melkein aina periksi, mutta pari kertaa on mennyt hermot ja olen näyttänyt närhen munat ja sitten sen jälkeen ihmiset antavat taas mukavasti työrauhaa ja voin jatkaa kilttinä ja empaattisena olemista.
Alkon myyjäksi. Siinä voi olla empaattinen ja kysellä asiakkaalta mitä saisi olla tänään? Sitten asiakas saa kertoa kaiken mitä häneltä puuttuu, myyjä kuuntelee ajan kanssa ja toteaa lopuksi että suosittelen sinulle Koskenkorvaa.
Se on embaattinen tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Seksialalle
No jos nyt vähän kunniakkaammalle alalle niitä ehdotuksia.
Entäs ala joka oikeasti työllistää? Tietenjkin joku oman yrityksen perustus taiteilijana olisi paras, mutta ei kaikki pysty elättämään itseään sillä.
Puutarhuri, pakkaaja, jotkut keittiöalan työt, pesulatyöntekijä, kirjanpitäjä, suntio jne Varmasti löytyy paljon paikkoja joissa kiltti empaattinen ihminen voi elantonsa tienata.
Kampaaja, hieroja tai kosmetologi. Ihmissuhdetaidot ovat työssä tärkeitä. Sote-alalla myös kaivataan noita avuja, mutta työilmapiiri saattaa ryydyttää, jos olet herkkis.
Venäjän presidentiksi olis kiva löytää joku kiltti ja empaattinen.
Lasten kanssa tehtävä työ.
Tosin työyhteisöt voi sitten olla kaikkea muuta :D
Kylläpä täällä ihmiset on negatiivisia.
Itse olen "kiltti" ja empaattinen, ja kyllä olen monet kerrat rullut valituksia satojen joukosta. Eli se empaattisuus ei tarkoita etteikö ihminen osaisi markkinoida itseään. :D
Surullista miten ihmiset täällä ajattelee. Mutta tämähän on vain aikuisten vauvapalsta.
Ja väkisin pitävät kiinni tyhmistä ajatusmalleista.
Siis juuri päinvastoin. Empaatikko kestää paremmin valituksia kuin ne joilla ei ole mitään empatiaa mitään kohtaan ja luovuttavat heti viikon jälkeen avustajana. Olen itse empaatikko ja olen kestänyt täysin kaiken, olen henkisesti vahva ja tietoinen voimavaroistani. Omat rajat pitää kyllä tietää tosin. Ei kaikkea voi niellä purematta.
Vierailija kirjoitti:
Puutarhuri, pakkaaja, jotkut keittiöalan työt, pesulatyöntekijä, kirjanpitäjä, suntio jne Varmasti löytyy paljon paikkoja joissa kiltti empaattinen ihminen voi elantonsa tienata.
Voihan pankinjohtaja, kiinteistövälittäjä, ravintoloitsija tai kuntosaliyrittäjäkin olla empaattinen. Kiltteys ei ole heikkous eikä kusipäisyys vahvuus!
Jonnekin bilsan alan tukimukseen
Voihan pankinjohtaja,kiinteistövälittäjä,
ravintoloitsija tai
kuntosaliyrittäjäkin olla empaattinen.
EI VOI. PISTE.
Suosittelisin esim. humaanin järjestön (ympäristö/ihmisoikeudet/lapset/terveys) toimistosihteerin tai hallintoassarin töitä. Tämä tosin vaatii myös halua toimia toimistomiljöössä ja naputella menemään. On silti ihmisläheistä.
Taide- ja kulttuuriala voisi mennä jos jaksat paikoin egoistisia ohjaajia, artisteja tai muita ilmaisijoita. Ehkäpä töihin sanomalehteen? Toimittajat ovat yleensä melko tolkullisia työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
OPETTAJAKSI. Jos on empaattinen lapsia kohtaan, saa vastaansa suurta empatiaa. Kokemusta on. Sen sijaan opetytajainhuoneessa kiltille ja empaattiselle ei ole sijaa.
Kiltti ope ei saa mitään kuria pidettyä nykykouluissa, ei saanut ennenkään eikä varsinkaan nykyään. Ei siis opeksi.
Mikä vaan. Sen verran kasvattaa nahkaa ympärilleen, ettei kuvittele heti muiden kohtelevan epäasiallisesti, jos toisella ääni nousee. Se äänen nousu voi olla vaikka innostusta toisella.