Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle sopii kiltti ja empaattinen ihminen?

Vierailija
29.01.2026 |

Mikä ala sopisi kyseiselle ihmistyypille? 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kirjasto. Alan yleisöpalvelu vaatii samanlaista kovuutta ja sietokykyä kuin sosiaaliala.

Vierailija
62/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lihaa syöt, niin rehellistä olisi sitten mennä töihin niihin liha-alan yrityksiin Atria, HK, et cetera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motokuski / metsäkoneen kuljettaja. Kiltti ja empaattinen jättäisi raakut rauhaan.

Vierailija
64/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordellihuoraksi.

Vierailija
65/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarien viestintäpäälliköksi tai johonkin muuhun hommaan puolueessa. Mikään lattian moppailu sinulla ei haittaa, koska olet niin empaattinen, että ehkä päälliköllä oli vain huono päivä tänään ja huomenna voin olla sille tosi kiltti. Pääasia, että olen lojaali. 

Vierailija
66/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just tollanen ja mä oon vaan unelmoinut sellaisesta työstä et olis jossain tehtaalla ja pakkais vaan 8 tuntia putkeen jotain tuotteita. Sellainen mahd. yksitoikkoinen työ jossa ei tarvia kälättää kenenkään kanssa. harmi vaan tälläisiä töitä ei ole missään, tai sitten on yksi tai pari jossain ja niihin on joku tuhat hakijaa.

Vierailija
67/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja ois yks mun unelma, En ole koskaan päässyt. 

Taideala tai no kuvittaja on myös unelmani, herkkänä ja empaattisena vaikea markkinoida itseään ja jatkuvasti pitäisi tuoda itseään röyhkeästi esille, se kyllä tappaa luovuuteni ja ei ole mun juttu.

Mä oon sellainen et jään murehtimaan ja stressaan toisten sanomisia ja juttuja helposti. Osaan kyllä pitää puoleni, mutta eipä siitä "perusluonteesta" joka on ollut jo ihan lapsesta asti koskaan eroon pääse.  Lisäksi tähän mulla ollut vielä sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahdistusta ja ylikuormittumista. Vaikeaa on.

Vierailija
68/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Ainoastaan oma yritys. Sekin menee kyllä nurin jossain vaiheessa jonkun kusipään takia.

Vierailija
69/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen ei kelpaa työmarkkinoille nykyään.

Vierailija
70/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä kelpaavan. Tai voi kirjoittaa hakemukseen et on ulospäinsuuntaunut, ihmisläheinen ja sosiaalinen mut vähintään se tulee sit haastattelussa esiin. Kun katsoo työpaikkoja, niin eihän siellä ole töissä koskaan niitä empaattisimpia ihmisiä.

Vierailija
71/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupan ala. Riippuu myös muista ominaisuuksistasi. Olisiko vaikka kirjasto? Mikä sinua itseäsi kiinnostaa?

Miksi? Esim vaatemyyjä? Olen kaipaillut empaattisia myyjiä. Viis veisaan -tyyppisiä on liikaa. 

Vierailija
72/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs floristi? Työllisyys kyllä huono

Vierailija
73/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ja empaattinen eli siis epävarma miellyttäjä joka esittää hyvää ihmistä lässyttämällä jonka luulee olevan kilttiä? Ei millekään alalle. Mene ehkä siivoamaan jos jaksat sitäkään.

😂😂👍🏻👍🏻😂😂 Samaa mieltä, ei kukaan ole ihan oikeasti 100%kiltti ja empaatikko. 

Kaikki jotka sitä itsestään sanoo, tekee minun silmissä itsestään lieron. 

Ei sitä ominaisuutta tartte huudella, se on jos on, ja se ilmenee ihan käytännössä, ilman sanoja. Turhaa itsensä korostamista. 

Olen siis tavannut ihan oikeasti kilttejä empaatikoita, mutta uskokaa pois, se ei ulkonäöstä näy. He ovat olleet ehkä hieman "tylyjä". 

Vierailija
74/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, nykyinen työelämä vaatii kovan luonteen ja kyynärpäätekniikan.  Itseään täytyy äänekkäästi markkinoida ja taistella työpaikastaan.  Pitää verkostoitua sellaisten kiipijöiden kanssa, joista on itsellekin hyöty.

Ennen suvaittiin työpaikoilla paremmin erilaisia ja persoonallisiakin ihmisiä, herkkiäkin, joita ei pilkattu tai painettu alas. Työyhteisökin tähän vaikutti. 

Tietysti on tuuristakin kiinni, jos herkkä sattuu löytämään itselleen sopivan ammatin.  Ehkä psykoterapeutti, joka jaksaa paneutua empaattisesti muiden ongelmiin.  Eri asia, pystyykö sitten nollaamaan työasiat. 

Vierailija
75/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisviihdeteollisuuteen.

Vierailija
76/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella alalla naiset aina koittaneet yllyttää mua paskanjauhantaan ja juoruiluun, kun tajuaa, etten lähde siihen niin jättävät kokonaan rauhaan tai eivät sitten huomioi ollenkaan. Sekin kyllä kurjaa ja outoa käytöstä varsinkin aikuisilta naisilta.

Vierailija
77/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten ministeriksi.

SUOMI NOUSUUN

Vierailija
78/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytettävä

Rajaton ( ei tiedä omia rajojaan) saati toisten eli hyväksikäyttäjien rajoja.siksi tulee hyväksikäytetyksi.

Alistuva

Lapsena jo kasvatettu väärään nöyryyteen!  = rajat, itsekunnioitus, itseluottamus.

Tee sama muille kuin haluaisit itsellesi tehtävän!

Hyväksikäyttäjät tietävät edellämainitut mutta eivät välitä, koska ajattelemattomia, raakoja. 

Vierailija
79/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ja empaattinen eli siis epävarma miellyttäjä joka esittää hyvää ihmistä lässyttämällä jonka luulee olevan kilttiä? Ei millekään alalle. Mene ehkä siivoamaan jos jaksat sitäkään.

Mikäs siivousalassa on vikana???! On täysin keskiajalta kuvitelma siistijästä, että hän on reppana, aivoton ja häntä saa kohdella miten vain!!

Erään tapauksen tiedän jossa lapsi huoritteli porraskäytävässä siistijää.  No, seuraukset kantoi sitten lapsen vanhemmat...

Vierailija
80/83 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, nykyinen työelämä vaatii kovan luonteen ja kyynärpäätekniikan.  Itseään täytyy äänekkäästi markkinoida ja taistella työpaikastaan.  Pitää verkostoitua sellaisten kiipijöiden kanssa, joista on itsellekin hyöty.

Ennen suvaittiin työpaikoilla paremmin erilaisia ja persoonallisiakin ihmisiä, herkkiäkin, joita ei pilkattu tai painettu alas. Työyhteisökin tähän vaikutti. 

Tietysti on tuuristakin kiinni, jos herkkä sattuu löytämään itselleen sopivan ammatin.  Ehkä psykoterapeutti, joka jaksaa paneutua empaattisesti muiden ongelmiin.  Eri asia, pystyykö sitten nollaamaan työasiat. 

Hakijoita satoja yhteen paikkaan,  miten tällainen ihminen joka ei osaa markkinoida itseään voi edes edetä haastatteluissa joissa arvostetaan aivan eri piirteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi