Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asko ja Sotka konkurssiin!

Vierailija
29.01.2026 |

Asko ja Sotka -huonekaluketjuja haetaan konkurssiin. Asko ja Sotka ovat Suomen suurimpia huonekalualan toimijoita.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011780528.html

Jäähän meille onneksi Ikea. Eiku.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä voisi laajentaa kalusteisiin. Myyntiin sitten muuta kuin halvinta roskaa.

Ei perhana! S:llä ja K:lla on jo nykyiselläänkin aivan liian iso asema markkinoilla - ja aivan liian monta porrasta, jotka vievät kuluttajien rahat.  

Vierailija
102/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä edes on tarvetta ostella huonekaluja sen jälkeen kun ne on kerran hankkinut? Muutenkin nykyään asutaan niin pienissä kämpissä, että ei sinne mahdu mitään ylimääräisiä huonekaluja ihan vaan estetiikan vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoittelee joku persu joka onnenkantamoisen takia saanu joskus töitä,

ja halventaa muita jotka ilman töitä?  Isetunto 0+ koittaa vahvistaa sitä?

Mutta ajatteleppa... mitä hyötyä on jatkaa elämäänsä täällä maapallolla?  Täällä yksilö mihinkään pysty vaikuttamaan. Esim. Vastustin EU:ta kuitenkin siihen jouduttiin, Vastustin Natoa kuitenkin siihen jouduttiin, kannattanut kaikenlaisia hankkeita poistaa laittomat maahantulijat ja maahan sopeutumattomat Suomesta. 

Mikään ei vaikuta menevän oikeaan suuntaan. Itse alkanut varovaisesti jo kannattamaan itsemurhaakin vaihtoehtona... ei tartte olla pelinappulana tässä hulluudessa jääköön ne sekoilemaan maapallolle joille on ok ettei mihinkään pysty vaikuttamaan jotta saataisiin Suomi paremmaksi paikaksi elää.

Jos ongelmaa ei voida poistaa eikä Suomen suuntaa muuttaa eikö poistuminen itse (esim. itsemurhan kautta) ole silloin vaihtoehtona myös?

Vierailija
104/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin!

Vierailija
105/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo oli aikakin!

🤗🤗🤗🤗

Vierailija
106/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa, hienoa 

Vierailija
107/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä voisi laajentaa kalusteisiin. Myyntiin sitten muuta kuin halvinta roskaa.

Voit jo nyt ostaa S-kortilla pieniltä kalustefirmoilta ja nostaa bonukset.  Jostain sohvasta ne jo tuntuvatkin.

Vierailija
108/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop-sohvaryhmä made in Bangladesh.

Vierailija
109/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoittelee joku persu joka onnenkantamoisen takia saanu joskus töitä,

ja halventaa muita jotka ilman töitä?  Isetunto 0+ koittaa vahvistaa sitä?

Mutta ajatteleppa... mitä hyötyä on jatkaa elämäänsä täällä maapallolla?  Täällä yksilö mihinkään pysty vaikuttamaan. Esim. Vastustin EU:ta kuitenkin siihen jouduttiin, Vastustin Natoa kuitenkin siihen jouduttiin.

En ole mitään itselleni tekemässä mutta tollasta pohdittiin kahvitauolla. Mikä saa ihmiset jatkamaan tässä Suomessa eli tuuliajolla seilaavassa laivalla mukana? Jos poiskin voisi päästä tästä ihan kaikesta. Mitä se asioista purnaaminen auttaa kun mikään ei muutu paremmaksi. Hyväksyykö ihmiset kuitenkin kaiken mitä tapahtuu vai miksi kynsinhampain pitää olla vaikka EU:ssa kun sieltä määrätään vain heikennyksiä jne. Vai onko suurin osa ihmisistä vain sadistisia itseään kohtaan ja nauttiin kun joka paikasta päätetään kurjuutta lisää ja kaikki hyväksytään.

Vierailija
110/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tekemät alv:in ja kiinteistöverojen korotukset alkavat siis purra.

Vierailija
111/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ei ole mattoa toimitettu, eikä vastata sähköposteihin. Sinne meni rahat kankkulan kaivoon.

Vierailija
112/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SVierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhtiöön kuuluvat vähittäiskauppaketjut Asko ja Sotka sekä huonekalutehdas Insofa. Työntekijöitä Indoor Groupilla on reilut 600."

Sinne meni sitten suomalainen huonekaluteollisuus yhdellä rysäyksellä.

On kyllä ollut niin huonolaatuista tavaraa kuin olla voi. Eikä suurilta osin edes suomalaista.

Askon suomalaiset huonekalut on hyviä. Älä sekoita Sotkan halpiksiin. 

Meillä Askosta sängyt. On hyviä ja laadukkaan oloisia. Sohvat Maskun Pohjanmaan kaluste. Viimeisin ostos Askosta käytävän matot ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
113/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää esim. Klarnaa niihin nettiostoksiinne.

Vierailija
114/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäihän meille Ikea ja isot velat jotka valtio joutuu maksamaan. Eli me maksamme. 

Vierailija
115/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri, Riikka. Kiitos.

Vierailija
116/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitusohjelma toimii. Leikkasimme Suomen köyhäksi ja varmistimme Suomen aseman Euroopan Kongona. Pääasia, että meille ja kavereille riittää edelleen banaaneja.

Petteri ja Riikka

Sannan toimet ja Sannan aiheuttama inflaatio ei ollut siis ongelma ollenkaan? Kun viet keskiluokalta ostovoiman tarkoituksella, näin voi käydä.

Valitse oman elämäsi epäonnistumisen syy (sinä itsehän se ei voi olla): 1) Sanna 2) Maahanmuuttajat 3) Vihervasemmisto 4) YLE 5) Salaperäinen maanalainen maata hallitseva Demla

Vierailija
117/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asko ja Sotka voisivat perustella huonekalujensa hinnat ja miksi huonossa taloustilanteessa olevien kansalaisten kannattaisi niistä ostaa kahden tonnin sänkyjä ja tonnin sohvapöytiä? 

Vierailija
118/120 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät kuluta. Se näkyy huonekalumyynnissäkin.

Kuinka usein ihmiset ostelee huonekaluja ihan vaan huvikseen? Me ostettiin viimeksi silloin kun esikoinen muutti pois ja järjesteltiin huonejärjestys uudelleen ja kuopus sai oma huoneen, johon tarvittiin sänky, työpöytä ja hyllykoitä. Tästä on jo pian 10 vuotta. Ei huonekaluja vuosittain uusita.

Entä mattoja, verhoja, tyynyjä, peittoja?

Tyynyjä ja peittoja varmaan joo, mutta ei nuo kaupat pelkällä niiden myynnillä pysy pystyssä. Mattojakin ehkä useammin kuin huonekaluja, mutta ei niitäkään muutaman vuoden välein osteta. Mulla ei ole yhdetkään verhot kuluneet puhki, itseasiassa makkarin verhot on olleet mulla jo yli 15 vuotta. Ja niihinkin aikoinaan ostin kankaan ja ompelin itse. O

Asuntokaupan jumittaminen on yksi suuri osatekijä, koska siinä yhteydessä yleensä pitää jotain uutta hankkia.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 118: "Asuntokaupan jumittaminen on yksi suuri osatekijä, koska siinä yhteydessä yleensä pitää jotain uutta hankkia."

Tämäkin ihan totta. Toisaalta pandemian alkuaikoina, kun noin  miljoona suomalaista siirtyi etätöihin, moni ostikin silloin isomman asunnon. Jotta sai sen työhuoneen eikä tarvinnut tehdä töitä keittiön ruokapöydän ääressä. Ja moni varmaan nyt jälkeenpäin totesi, että ei tästä nyt ole mitään tarvetta muuttaa yhtä huonetta pienempään asuntoonkaan.  Ei ihmiset asuntojakaan joka viides vuosi osta. Tottakai sekin nyt vaikuttaa asuntojen ostohalukkuuteen, että vain harva voi olla 100%:n varma, että työpaikka säilyy. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Suomen työttömyystilanne on mikä on ja ihmisillä talous niin tiukalla, että ruokakuluissa ja muissa pakollisissa kuluissakin on pakko säästää, niin eipä siinä ole silloin varaa uusia mööpeleitäkään hankkia.  Ja sitten on paljon samanlaisia ihmisiä kuten vaikkapa minä ja mieheni, että mieluiten hankitaan vanhoja huonekaluja (ja ketäviä) huonekaluja, jotka entisöidään itse.

Mä vähän luulen, että sekin vaikuttaa mööpeleiden ja muun sisustustavaran hankkimiseen, ettei kuluttajia enää kauheesti kiinnostaa muuttaa kotiaan jokaisen sisustustrendin mukaisesti. Onko nykyisin enää edes mitään sisustustrendejä? Muutaman kerran olen huonekaluliikkeissä käynyt viime vuosina ja täsmälleen samannäköistä tavaraa kuin oli 20 vuotta sitten. Eli ihmiset ehkä ostavat uutta vain tarpeeseen eikä siksi, että "tänä vuonna oranssi tai viininpunainen sohva on trendikäs". Lisäksi veikkaan, että ne, joilla on tänä päivänä varaa ostaa, ovat jo löytäneet oman tyylinsä. 

Tuosta entisöinnistä olen kanssasi ihan samaa mieltä. Mä olen myös tuunannut paljon huonekaluja ihan erilaisiksi. Joitain sisustusjuttuja olen nikkaroinut ihan itse. Mulla on esimerkiksi makuuhuoneessa telkkarin alla lipastot, jotka sain aikoinaan Fidalta ilmaiseksi, kun kävin viemässä sinne isot läjät lähes käyttämättömiä naisten korkokenkiä. Maalasin ne mustiksi ja ostin vaan uudet vetimet. Noh, sitten ostin sänkyyni paksumman patjan ja telkkari jäikin vähän turhan matalalle. Nikkaroin itse telkkarille korokkeen. Ostin vain tyyliin sopivat jalat siihen sekä muistaakseni Tokmannilta hyylylevyn. Maalasin hyllylevyn mustaksi, kiinnitin tasoon ne jalat, nostin tason  lipaston päälle, telkkari siihen ja ihan täydellinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan