Miten pääsee eroon puhelinmyyjistä?
ärsyttää vaan niin paljon!!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Uudessa iPhonessa on sellainen ominaisuus, ettei puhelin hälytä ollenkaan, jos numero ei ole tuttu tai yhteystiedoissa. Minulla on se käytössä. Joka päivä 1 - 3 puhelua tulee jostakin, mistä lie. Jos jollakulla on oikeasti rehellistä asiaa, niin laittakoon tekstiviestin perään.
Meinaatko todella että esim. palokunta tai lastesi koulu laittaa juuri vain sinulle tekstiviestejä?
Pahinta on kun ei baarissakaan saa rauhassa olla. Aina tulee joku nainen siihen:
"Ei pojalle Seura kelpais?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu.
Tämä on mulla ja toimii.
Mullalla tuo ja ei toiminut.
Kyllä se toimii, jos et itse jaa numeroasi kaikkiin lehtien ja muiden firmojen arvontoihin ja vastaaviin. Silloin olet firman asiakas, jolle saa soittaa kiellosta huolimatta. Minun numeroni ei ole millään tavalla salainen, mutta tuon rajoituksen jälkeen markkinointipuheluja tulee paljin harvemmin kuin kerran kuussa. Kun rajoitus kolmen vuoden kuluttua päättyi, puheluita rupesi tulemaan monta viikossa. Niiden tulo loppui muutamassa päivässä, kun tein rajoituksen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelimella estää jonkun numeron, niin seuraavana päivänä tulee soitto melkein samasta mutta kuitenkin "vierekkäisestä" numerosta.
Minulle esimerkiksi on soitettu "040 926 15xx"-numeroista parikymmentä kertaa. Nuo kaksi viimeistä x:ää vaihtelevat, ja puheluja tulee joka päivä, joskus kahdestikin.
Samasta numerosta on soiteltu.
Voisipa puhelimelle kertoa että estä kaikki 040 926.*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu.
Tämä on mulla ja toimii.Sama juttu. Soitto palveluun kestää alle minuutin, ja kielto on voimassa kolme vuotta. Tämä toimii oikeasti. Markkinointipuheluja tulee max pari kertaa vuodessa (vaikka numeroni on saatavilla kaikissa numeropalveluissa) ja nekin loppuvat heti, kun sanon, että minulla on telemarkkinointikielto.
Tuo ei tehoa ainakaan Sanoman lehtimyyntiin eikä erilaisiin luonnonvararahankerääjiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mulla ja toimii.Sama juttu. Soitto palveluun kestää alle minuutin, ja kielto on voimassa kolme vuotta. Tämä toimii oikeasti. Markkinointipuheluja tulee max pari kertaa vuodessa (vaikka numeroni on saatavilla kaikissa numeropalveluissa) ja nekin loppuvat heti, kun sanon, että minulla on telemarkkinointikielto.
Tuo ei tehoa ainakaan Sanoman lehtimyyntiin eikä erilaisiin luonnonvararahankerääjiin.
Ei tehoa jos tilaat jotain Sanoman lehteä eli olet asiakas. Mutta voi vaihtaa Sanoman mainokset tulemaan vain sähköpostiisi. Niin mina olen tehnyt eikä yhtään soittoa sanomalta vaikka kaksikin lehteä kotiin tulee sieltä. Sähköpostiin tulee tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Mitkään robinsonrekisterit eivät auta. Puhelinmyyjien systeemit osaavat myös generoida numeroita. Silloin yksikään numero ei ole mitenkään turvassa, kun eihän algoritmeja voi estää arpomasta kenenkään numeroa.
Puhelinmyyjien systeemit toimivat siten, että jos järjestelmä generoi numeron, joka on Robinson-rekisterin (nykyisin nimeltään asml) listalla, niin puhelinmyyjän järjestelmä katkaisee puhelun ennen kuin se ehtii lähteä. Lähes kaikilla Suomessa toimivilla puhelinmyyjillä on tällainen järjestelmä.
Voi, minusta on järkyttävää kun ei vastata puheluihin. Eihän siinä tarvi sanoa kuin vaikka vain etunimi ja kuunella. Jos on tuntematon tai muuten ei kiinnosta asia. Paina vain punasta nappia. Onko niin vaikeeta... Minä vastaan aina puheluihin, soittaja voi olla työnantaja, sairaala, Kela tms. Tärkeä soittaja. Kantsii minusta aina vastata. Mutta pankkitunnuksia Ei Tietysti annetta minkään puhelun/viestin perusteella.. Käsittämätöntä että jotkut niitä jakelevat.
Mun tytär aikoinaan luuli, että siellä puhelimen toisessa päässä olisi joku hänen kavereistaan, sillä soittajan ääni kuulosti tutulta, joten hän vastasi soittajalle suoraan, että "Soita sitten kun sinulla jotain oikeata asiaa".
Tälle on myöhemmin repeilty ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkään robinsonrekisterit eivät auta. Puhelinmyyjien systeemit osaavat myös generoida numeroita. Silloin yksikään numero ei ole mitenkään turvassa, kun eihän algoritmeja voi estää arpomasta kenenkään numeroa.
Puhelinmyyjien systeemit toimivat siten, että jos järjestelmä generoi numeron, joka on Robinson-rekisterin (nykyisin nimeltään asml) listalla, niin puhelinmyyjän järjestelmä katkaisee puhelun ennen kuin se ehtii lähteä. Lähes kaikilla Suomessa toimivilla puhelinmyyjillä on tällainen järjestelmä.
Kumma juttu, että minulle ne puhelut kyllä onnistuvat jostain porsaanreiästä yhdistymään.
lyön luurin korvaan ja numeron estoon jos soittelevat. kummasti vähenee alkuun ja loppuu kokonaan.
"Voi, minusta on järkyttävää kun ei vastata puheluihin. Eihän siinä tarvi sanoa kuin vaikka vain etunimi ja kuunella. Jos on tuntematon tai muuten ei kiinnosta asia. Paina vain punasta nappia. Onko niin vaikeeta..."
On se joskus vaikeeta. Esimerkiksi, jos sattuu ajamaan juuri autoa. Tai jos sattuu olemaan ulkona pakkasella ja puhelin on monien vaatekerrosten alla taskussa. Silloin on vaikeeta. Ja silloin ärsyttää kovasti, jos puhelu on häirintäsoitto jostakin markkinapelleltä.
Puhu levottomia esim. muurahaisten parittelusta, pyydä treffeille ja kerro että sulla on ko. hetkellä päällä vain pipo ja sukkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Prepaid liittymä eikä jakele numeroa kaikilla.
Hyvin on toiminut vuosikausia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että minulle ne puhelut kyllä onnistuvat jostain porsaanreiästä yhdistymään.
Oletko oikeasti tuossa asml-rekisterissä (muut ovat puolihuijauksia)? Vai oletko itse antanut numerosi firmalle esim. jossain arvonnassa (silloin firma saa soittaa sinulle)? Ja mitä se puhelinmyyjä sanoo, kun pyydät häntä poistamaan numerosi heidän listoiltaan (lain mukaan sinulla on oikeus tähän)?
Minulla on tuo kielto, ja puheluita tulee pari vuodessa. Nekin loppuvat heti, kun sanon, että minulla on puhelinmarkkinointikielto.
1. Katkaisemalla puhelu mitään sanomatta.
2. Sanomalla kiitos, mutta ei kiitos ja toivottamalla hyvät päivänjatot
Seuraavalle soittajalle osaat jo varmaan sanoa että poistaa kaikki sinun tietosi heidän listoiltaan koska et tarvitse heidän palveluitaan.