Miten pääsee eroon puhelinmyyjistä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Esto helpoin. Mielestäni.
mites estät?
Vierailija kirjoitti:
"Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu."
Eikös silloin homma lähde ihan väärään suuntaan, jos ihmisen pitää maksaa siitä, ettei hänen kotirauhaansa häiritä? Menee mafiahommaksi sellainen.
Tuo on ihan vapaaehtoinen. Itse maksan mielelläni, on oliko kaksi vai kolme vuotta voimassa.
Älä osallistu numerollasi joka saakelin arpajaisiin ja mihin lie roskaan netissä. Kirjaudu dvv.fi ja tee siellä estot.
Vierailija kirjoitti:
Ulvot kuin Tarzan ja lyöt luurin korvaan.
Mä oon Janne
Vierailija kirjoitti:
Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu.
Tämä on mulla ja toimii.
Mullalla tuo ja ei toiminut. Hankin salaisen numeron ja en jaa numeroani kenellekään oli ainoa konsti, joka toimi.
Monissa töissä on vastattava puhelimeen aina, kun soittaja voi olla nykyinen tai potentiaalinen asiakas. Hyvin nousee verenpaine, kun joka päivä joku markkinapelle soittelee. Ja jos jättäisi vastaamatta, niin soittaa ihan varmasti uudelleen seuraavana päivänä, ja seuraavana, ja seuraavana...
En vastaa häirikkönumeroihin. Jos vastaan puhelinmyyjälle, lyön luurin korvaan ja raportoin ja estän numeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esto helpoin. Mielestäni.
mites estät?
Puhelimessa on toiminto, millä voi estää numeron.
Mitkään robinsonrekisterit eivät auta. Puhelinmyyjien systeemit osaavat myös generoida numeroita. Silloin yksikään numero ei ole mitenkään turvassa, kun eihän algoritmeja voi estää arpomasta kenenkään numeroa.
Minulle soitti joku suomen galluppi. Kysyin, mistä olivat numeroni saaneet, kun se on salainen numero. Niin vastasi, että numeroni on "generoitu" eli tietokoneen arvaama mahdollinen puhelinnumero.
Jos puhelimella estää jonkun numeron, niin seuraavana päivänä tulee soitto melkein samasta mutta kuitenkin "vierekkäisestä" numerosta.
Minulle esimerkiksi on soitettu "040 926 15xx"-numeroista parikymmentä kertaa. Nuo kaksi viimeistä x:ää vaihtelevat, ja puheluja tulee joka päivä, joskus kahdestikin.
Olen käyttänyt näihin puheluihin vastaamisessa automaattista tallennetta, jossa Rokka alkaa raivota: "Älä kuule ukko perkele ala pitämää peliäis miun kanssani..."
Vierailija kirjoitti:
Uudessa iPhonessa on sellainen ominaisuus, ettei puhelin hälytä ollenkaan, jos numero ei ole tuttu tai yhteystiedoissa. Minulla on se käytössä. Joka päivä 1 - 3 puhelua tulee jostakin, mistä lie. Jos jollakulla on oikeasti rehellistä asiaa, niin laittakoon tekstiviestin perään.
Mulla ihan tavallinen kapula, minkä ko. Toiminto ollut jo 10:ä vuosia. Tosin kapulat vaihtuneet välissä mutta toiminto sr, etten vastaa ellei ole tuttu numero...
Kuuntelet sen myyntipuheen loppuun ja sanot vasta sitten ei kiitos. Tällöin puhelu merkitään käsitellyksi ja se poistuu siitä listasta. Luurit ja keskeytys johtaa vain siihen, ettei myyjä pääse merkitsenään asiaa esitetyksi ja numero jää kiertoon seuraavaa myyjää varten.
Jaarittele joutavia kunnes myyjä lyö sinulle luurin korvaan.
Kun vastaat, ja se myyjä aloittaa sen tykityksensä, niin laita puhelin pöydälle tai hyllylle, jonnekin pois käsistäsi. Sitten jatkat rauhassa sitä, mitä olit tekemässä. Puolen tunnin kuluttua käy kuuntelemassa, vieläkö myyntipuhe on käynnissä. Yleensä silloin on jo ihan hiljaista.
Erityisen ärsyttävää on, kun puhelin soi hankalassa tilanteessa kuten autonratissa tai kaupan tiskillä tai kesken jonkun neuvottelun tai muuta sellaista. Meinaa pää räjähtää, kun sellaisessa vaikeassa paikassa räpeltää puhelimen käteen ja vastaa - mutta asialla onkin joku ##&&%%!! markkinapelle.
Tähän ei auta huomauttaa, että mitäs vastasit. Joskus puhelimeen on vastattava kaiken varalta, kun saattaisi olla tärkeäkin puhelu. Ja mikä tärkeintä: ihmisen ei pitäisi joutua jättämään vastaamatta puhelimeen siitä syystä, että puhelinhäiriköitä on niin paljon. Puhelinhäiriköinti pitäisi yksinkertaisesti kieltää ja saattaa kotirauhan piiriin. Sen pitäisi olla rangaistava teko.
"Jaarittele joutavia kunnes myyjä lyö sinulle luurin korvaan."
Minulla harvoin on aikaa ja varsinkaan mielenkiintoa jäädä jaarittelemaan yhtään mitään, kun en alun alkaenkaan olisi halunnut koko puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelimella estää jonkun numeron, niin seuraavana päivänä tulee soitto melkein samasta mutta kuitenkin "vierekkäisestä" numerosta.
Minulle esimerkiksi on soitettu "040 926 15xx"-numeroista parikymmentä kertaa. Nuo kaksi viimeistä x:ää vaihtelevat, ja puheluja tulee joka päivä, joskus kahdestikin.
Itellä puhelin osaa estää numeron, mikäli sen alkuosa pysyy samana. Vaikka loppuosaa vaihdettaisiin, niin numero estyy. Kyseessä on Samsungin puhelimien ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
helppo googlaus tuotti tuloksen aikonaan muutamassa sekunnissa. ei ole sen jälkeen puhelimeen tullut yhtään puhelua näiltä myyjiltä
Ongelma on siinä, että nuo helpot vaihtoehdot ei pidä puhelinmyyjiä loitolla. Kaikki ei noudata samoja sääntöjä. Lisäksi tehokkain palvelu on vuosimaksullinen.
"Mitä jos poliisi soittaa?"
En tiedä. Mahdollisesti puhelin ei soi - tai sitten puhelimen algoritmi osaa erottaa Poliisin numeron.
Puhelinmyyjien takia maailmassa tulee kuolemaan paljon ihmisiä. Joku voi olla hengenhädässä ja yrittää soittaa apua, mutta siihen puheluun ei koskaan vastata, kun vastaanottaja on mykistänyt puhelimensa puhelinmyyjien takia.