Miten pääsee eroon puhelinmyyjistä?
Kommentit (50)
MInä vastaan ja kun kuulen, että soittaja on myymässä jotain, laitan puhelimen sivuun ja jatkan työtäni. Kun ei estot, kiellot, maksulliset rajoitukset tai puhelun lopettaminen samantien ole riittäviä lopettamaan puheluita, niin puhelkoot itsekseen.
Ensin keksitään hienot matkapuhelimet, joilla voi soitella koska vaan ja milloin vaan. Se lisää turvallisuudentunnetta.
Mitä sitten tapahtuu? Ihmiset eivät vastailekaan puheluihin. Miksi? Koska jotkut ovat ottaneet asiakseen häiritä ihmisiä joutavilla ja vastenmielisillä häirintäpuheluilla.
Lopputulos: hienon keksinnön hienot mahdollisuudet jäävätkin toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen ärsyttävää on, kun puhelin soi hankalassa tilanteessa kuten autonratissa tai kaupan tiskillä tai kesken jonkun neuvottelun tai muuta sellaista. Meinaa pää räjähtää, kun sellaisessa vaikeassa paikassa räpeltää puhelimen käteen ja vastaa - mutta asialla onkin joku ##&&%%!! markkinapelle.
Tähän ei auta huomauttaa, että mitäs vastasit. Joskus puhelimeen on vastattava kaiken varalta, kun saattaisi olla tärkeäkin puhelu. Ja mikä tärkeintä: ihmisen ei pitäisi joutua jättämään vastaamatta puhelimeen siitä syystä, että puhelinhäiriköitä on niin paljon. Puhelinhäiriköinti pitäisi yksinkertaisesti kieltää ja saattaa kotirauhan piiriin. Sen pitäisi olla rangaistava teko.
sanoppa muta
Minä osaan kieltäytyä tarjouksesta, tänään soitti Seiskan myyjä ja Elisan koska olen vaihtamassa liittymää.
Vierailija kirjoitti:
Kelvollinen hallitus kieltäisi puhelinmyynnin eli kotirauhan häirinnän lailla.
EU pakottaa hyväksymään
Lain mukaan puhelinmyyjältä saa kysyä mistä numero on saatu ja puhelinmyyjän on se selitettävä kunnolla. Sen jälkeen voi sanoa että minulle ei saa enää soittaa ja sitä on toteltava. Yksinkertaisin konsti on laittaa numero estoon. Oon vaan huomannut että sekin on tehty kierosti joskus ettei pysty laittaan estoon. No sitten voi aina lyödä luurin korvaan. Mulle ei enää tuu soittoja jostain syystähyvin harvoin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Älä osallistu numerollasi joka saakelin arpajaisiin ja mihin lie roskaan netissä. Kirjaudu dvv.fi ja tee siellä estot.
Ei niitä numeroita mistään netistä kaiveta. Tiesitkö, että esim. ammattiliitot myyvät jäsenten yhteystietoja telemarkiinointifirmoille?
Vierailija kirjoitti:
"Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu."
Eikös silloin homma lähde ihan väärään suuntaan, jos ihmisen pitää maksaa siitä, ettei hänen kotirauhaansa häiritä? Menee mafiahommaksi sellainen.
Tuo on pieni hinta jaettuna kolmelle vuodelle, minkä se on kerrallaan voimassa. Ja sen jälkeen lopuille soittajille voi ärjähtää, että miten sä mulle soitat, mulla on puhelinmarkkinointikielto. Kannattaa myös vaatia merkkaamaan se heidän rekistereihinsä GDPRään vedoten. Pelkkä luurin korvaan lyöminen tai vastaamatta jättäminen ei noita soittamisia lopeta, mutta noiden puhelinmarkkinointikieltojen avulla ne ovat loppuneet, vaikka annakin numeroni kinkkuarvontoihin yms.
Tuo jonkun mainitsema, ettei puhelin hälyttäisi, jos numeroa ei löydy yhteystiedoista, olisi todella huono minulle, olisi tosi moni terveydenhuollon yhteydenotto jäänyt tulematta perille. Sieltä ei tekstailla eikä välttämättä soitella uudelleen. Näin kävi yhden polin kohdalla, kun en ehtinyt vastaamaan juuri sinä lyhyenä hetkenä koko päivästä, kun soittivat - annettu soittoaika oli siis koko päivä. Kantaan oli vain kirjattu ettei potilas vastannut puheluun ja hoito heidän osaltaan on ohi ilman mitään tietoa, missä jatkohoito hoituisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osallistu numerollasi joka saakelin arpajaisiin ja mihin lie roskaan netissä. Kirjaudu dvv.fi ja tee siellä estot.
Ei niitä numeroita mistään netistä kaiveta. Tiesitkö, että esim. ammattiliitot myyvät jäsenten yhteystietoja telemarkiinointifirmoille?
Joo ja moni muu myy, trafikin. Bisnestä se on yhteystietojen myynti. Kyllä se 0600-13404 kieltokin toimii jos ei jaa numeroaan kuin p€rs€#ään joka paikkaan. Maksaa ainoastaan sen lyhyen soiton verran ja on voimassa 3 vuotta.
Tein tuon rajoituksen ja edelleen minulle soittaa niin aurinkopaneeleja kauppaava yritys kuin joku ravinnelisiä markkinoiva. Eilen tuli soitto ihan uudesta yrityksestä, ostaisivat hopeaa. Sehän ei ole myyntiä!