Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimestä vittuilu duunissa, onko ok?

Vierailija
28.01.2026 |

Moi, 

Minulla on pitkähkö, väliviivallinen, mutta ihan tavallinen nimi. Työpaikkamme sähköposti muodostuu etunimi. toisen nimen eka kirjain. sukunimi @ organisaatio. öö

Työpaikkamme eräänlainen yksikönjohtaja, joka ei ole suoraan esihenkilöni, eikä esihenkilöasemassa minun esihenkilööni, on vittuillut minulle ainakin kahdesti pitkästä nimestäni ja "vaikeasta" sähköpostiosoitteestani.

Olen ollut tilanteesta niin hämilläni, että en ole osannut sanoa mitään. 

Henkilö on johtoasemassa ja minulla päättyy perjantaina koeaika. 

Kaikki muut työpaikalla tuntuvat olevan ok sen kanssa, että tämän sankarin suusta saattaa tulla asiattomuuksia. Eli ovat tottuneet tai vaan nielevät. 

Mitä teen ? 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita taiteilijanimi.

Ei kaikissa työpaikoissa pysty itse vaikuttamaan siihen sähköpostiosoitteeseen.

Ei kaikki ihmiset pysty itse vaikuttamaan nimeensä. Joillekin vanhemmat antavat nimen jo vauvaikäisenä. 

Vierailija
42/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lempinimen antaminen on nykyään alistamista, selvä. 

Henkilölkä on oikeus pyytää käyttämään lempinimen sijaan oikeaa nimeään. Silloin  sitä pitää käyttää ja muun nimen käyttö on epäasiallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. 

Vastausviestini jäi odottamaan tarkistusta, joten yritän kiertää :)

Tosiaan omaan sähköpostiosoitteeseen tai nimeen en voi vaikuttaa. Ja kyseessä ei ollut huumori. Sen uskoisin vielä tunnistavani. Aikuisen ihmisen selvä tuskastuminen puhina ja tuhina ja kysely, että miks tämmönen ja mikä se nyt oli ja miks, äh, puuh, voih. 

Tyyppi on siis kirjolla tai ku5ipää, jos ei ymmärrä, että tuo on asiatonta. 

Tai sitten sinun nimesi tosiaan vaan on vaikea. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen?

Kerran kun lähettää sähköpostin sille vaikeanimiselle, niin siitä eteenpäin sähköposti ehdottaa sitä osoitetta kun laittaa ensimmäiset kirjaimet. Joten kertapuhina riittää. Kyllä on pienistä vastoinkäymisistä ja haasteista hermostuva esihenkilö.

Vierailija
44/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen pomoilijan tarvitse sitä spostiosoitetta kokonaan kirjoittaa kuin eka kerran.

Älyssä tai lukutaidossa vikaa, jos tyypille tulee muiden nimistä ongelma.

Vierailija
45/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. 

Tosiaan omaan sähköpostiosoitteeseen tai nimeen en voi vaikuttaa. Ja kyseessä ei ollut huumori. Sen uskoisin vielä tunnistavani. Aikuisen ihmisen selvä tuskastuminen puhina ja tuhina ja kysely, että miks tämmönen ja mikä se nyt oli ja miks, äh, puuh, voih. 

Tai sitten sinun nimesi tosiaan vaan on vaikea. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen?

Miksi valittaa asiasta jolle ei voi mitään. Ap:n nimi on vaikea, sinä olet lihava ja ulkona on kauhea pakkanen. Faktoja, mutta minkäs teet?

Vierailija
46/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. 

Miksi valittaa asiasta jolle ei voi mitään. Ap:n nimi on vaikea, sinä olet lihava ja ulkona on kauhea pakkanen. Faktoja, mutta minkäs teet?

Sitä kutsutaan keskusteluksi. Erityisesti tuohon säähän liittyen siihen törmää jopa aika usein.

Vierailija
47/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. 

Sitä kutsutaan keskusteluksi. Erityisesti tuohon säähän liittyen siihen törmää jopa aika usein.

Jokaisella on oikeus omaan nimeensä. Sivistymätöntä arvostella tai jankata siitä - sellainen ei ole keskustelua vaan tyhmyyttä. 

Vierailija
48/48 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole fiksua, mutta hän se tyhmyytensä näyttää, et sinä.. Kovin herkästi ei kanata ottaa itseensä, varsinkaan koeaikana.  Minua kiusattiin koko kouluaika sukunimestäni ja kun menin naimisiin, en epäröinyt hetkeäkään, otanko puolison sukunimen.

Noin 100% heikommasta sukupuolesta päästää naimisiin mennessä miehen kirjoittaman nimensä itseensä, kuten se kirjoittaa muuhunkin omaisuuteensa.