Nimestä vittuilu duunissa, onko ok?
Moi,
Minulla on pitkähkö, väliviivallinen, mutta ihan tavallinen nimi. Työpaikkamme sähköposti muodostuu etunimi. toisen nimen eka kirjain. sukunimi @ organisaatio. öö
Työpaikkamme eräänlainen yksikönjohtaja, joka ei ole suoraan esihenkilöni, eikä esihenkilöasemassa minun esihenkilööni, on vittuillut minulle ainakin kahdesti pitkästä nimestäni ja "vaikeasta" sähköpostiosoitteestani.
Olen ollut tilanteesta niin hämilläni, että en ole osannut sanoa mitään.
Henkilö on johtoasemassa ja minulla päättyy perjantaina koeaika.
Kaikki muut työpaikalla tuntuvat olevan ok sen kanssa, että tämän sankarin suusta saattaa tulla asiattomuuksia. Eli ovat tottuneet tai vaan nielevät.
Mitä teen ?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten minäkin, niin loppuu. Luottamusmies aina naljaili ja keksi runoja nimestäni. Kerran tuli mittani täyteen iltavuorosta lähtiessä ja runttasin rinnuksista pukukaappia vasten. Ei mielestäni millään tavalla soveliasta varsinkaan luottamusmieheltä, loppui kyllä siihen iltaan.
No ei todellakaan kannata käyttäytyä noin. Voi saada potkut tuollaisesta. Sulla kävi tuuri, että et saanut potkuja tai muita seurauksia.
Mitähän muita seurauksia, muutama kaveri oli pukukopissa mutta poistuivat yksissä tuumin kahvihuoneen puolelle. Eivät tietysti nähneet eikä kuulleet mitään jos kyse olisi tullut. Sitä saa mitä tilaa. Ei ollut enää luottamusmies seuraavien vaalien jälkeen.
Eli lempinimen antaminen on nykyään alistamista, selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös väliviivalla nimi ja sukunimi harvinainen, mutta helppo. Toisilla oli etunimet paljon pitempiä.
Hemmetin tyypit alkoivat lyhentää minun nimeäni myös työraportteihin eka kirjain ja viiva ja toisen nimen eka kirjain; S -T
Se meni niin pitkälle että minua alettiin kutsua puheissakin myös ST. Hemmetti että oli alentamista.
Onko porukan antama ihan neutraali lempinimikin nykyään alentamista?
Kai nyt jokaisella on oikeus päättää itse millä nimellä kutsutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös väliviivalla nimi ja sukunimi harvinainen, mutta helppo. Toisilla oli etunimet paljon pitempiä.
Hemmetin tyypit alkoivat lyhentää minun nimeäni myös työraportteihin eka kirjain ja viiva ja toisen nimen eka kirjain; S -T
Se meni niin pitkälle että minua alettiin kutsua puheissakin myös ST. Hemmetti että oli alentamista.
Sukupuolitaudiksi kutsuminen ei ole neutraalia.
Miten tautinen täytyy ihmisen olla, jos st:stä tulee ensimmäisenä mieleen sukupuolitauti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo ole vaan faktan toteaminen? Onhan suvi.a.kivi huomattavasti nopeampi ja helpompi kuin majatta-irmeli.a.viitasaari-möttönen.
Ei kai sitä faktaa tarvitse jatkuvasti todeta?
Kahdesti ei ole jatkuvasti.
Jos ei miellytä niin kannattaa vittuilla samalla mitalla takaisin mutta vasta koeajan jälkeen. Se vttuilu ei muulla tavalla lopu.
Kiitos kommenteista.
Vastausviestini jäi odottamaan tarkistusta, joten yritän kiertää :)
Tosiaan omaan sähköpostiosoitteeseen tai nimeen en voi vaikuttaa. Ja kyseessä ei ollut huumori. Sen uskoisin vielä tunnistavani. Aikuisen ihmisen selvä tuskastuminen puhina ja tuhina ja kysely, että miks tämmönen ja mikä se nyt oli ja miks, äh, puuh, voih.
Tyyppi on siis kirjolla tai ku5ipää, jos ei ymmärrä, että tuo on asiatonta.
Mitä teet?
No ohitat olankohautuksella. Ihan joka asiaa ei kannata jäädä vatvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista.
Vastausviestini jäi odottamaan tarkistusta, joten yritän kiertää :)
Tosiaan omaan sähköpostiosoitteeseen tai nimeen en voi vaikuttaa. Ja kyseessä ei ollut huumori. Sen uskoisin vielä tunnistavani. Aikuisen ihmisen selvä tuskastuminen puhina ja tuhina ja kysely, että miks tämmönen ja mikä se nyt oli ja miks, äh, puuh, voih.
Tyyppi on siis kirjolla tai ku5ipää, jos ei ymmärrä, että tuo on asiatonta.
Tai sitten sinun nimesi tosiaan vaan on vaikea. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolitaudiksi kutsuminen ei ole neutraalia.
Miten tautinen täytyy ihmisen olla, jos st:stä tulee ensimmäisenä mieleen sukupuolitauti?
Ei minun nimeni noin kuulu, mutta laitoin esimerkiksi. Tarkoitus on kertoa, että toisilla oli pitempiä ja vaikeammin lausuttavia nimiä kuin mitä minun oli. Aina sanoivat (muutan kirjaimet) A - C. Niin että aacee sanoi niin.
minä olin loukkaantunut, enkä kokenut lempinimeksi tuota. Sillä kukaan ei lempinimestä maininnut.
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo ole vaan faktan toteaminen? Onhan suvi.a.kivi huomattavasti nopeampi ja helpompi kuin majatta-irmeli.a.viitasaari-möttönen.
Oletko vähän herkkänahkainen? "Vittuilee" muillekin, mutta he eivät suhtaudu siihen niin tiukkapipoisesti kuin sinä. Oletettavasti olet nimesi itse valinnut, jos se on yhdistelmänimi, joten pidä hyvänäsi. Vaikka onhan se vähän noloa josta se on joku ylimottonenafstrandersfelder.
Tee turvapesä vaatekomeroon ja mene sinne pillittämään.
Ei mennyt hyvin tälläkään nimellä:
Miten koeaika liittyy ongelmaan? Ajattelitko siis lähteä työpaikasta tämän nimijutun vuoksi, vai luuletko, ettei sinua vakinaisteta liian pitkän nimesi vuoksi?
Antaisin ohjeeksi, ettet kiinnitä asiaan mitään huomiota, tai jos et voi olla huomioimatta, kysyt asiallisesti, mikä on pitkään sp-osoitteeseen liittyvä todellinen ongelma. Eihän sitä edes tarvitse meileihin kirjoittaa, kun sp-ohjelmat antaa ehdotuksia jo parista kirjaimesta.
Terv kaksoisetunimen omaava, jonka nimeä ei edes pomot ole aina oppineet, ja ihan tavallinen suomalainen nimi mulla.
Mielenkiintoisia kommentteja täällä.
Eikö nimi ole osa ihmisen identiteettiä ja siksi sellainen, että muiden tulisi nykypäivänä osata suhtautua asiaan jos nyt ei sensitiivisesti, niin vähintäänkin asiallisesti? Siis duunissa.
Kauppinen meni Kuopioon töihin, niin kaikki sanoivat "Kaappinen tulloo".
Kauppista vitutti ja vaihtoi nimensä Kaappiseksi.
Aamulla kaikki sanoivat: "Katoha, Kuappinen tulloo".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole fiksua, mutta hän se tyhmyytensä näyttää, et sinä.. Kovin herkästi ei kanata ottaa itseensä, varsinkaan koeaikana. Minua kiusattiin koko kouluaika sukunimestäni ja kun menin naimisiin, en epäröinyt hetkeäkään, otanko puolison sukunimen.
Herkästihän sinäkin sen otit, jos hädin tuskin pystyit odottamaan, että sait nimesi vaihdettua.
Ei ole ok, mutta ei näille pi**apäille mitään voi. Itselleni auottu päätä, kun toinen nimi vähän epätavallisempi. Jostain syystä lomalistoissa ja vastaavissa on nykyään työntekijän koko nimi.
Miksi se olisi juuri sukupuolitauti, eikä esimerkiksi pyhän lyhennys tai huoltoasema? Tai sitten ei vaan tarkoita yhtikäs mitään muuta kuin ole näppärä lyhenne nimestäsi. Tätä juuri ihmettelen, miten yleistä tällainen puolipsykoottinen pahan olettaminen muista ihmisistä nykyisin on.