Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mies saa kokea pahaa oloa suhteessa?

Vierailija
23.12.2024 |

Itsellä on ollut koko syksyn huonosti töitä, ja se vaikuttaa tietysti rahatilanteeseen. Nyt joulunakin sain hankittua puolisolle vain hyvin aneemiset joululahjat. Muille en mitään. Ja rahaa ei ole muuhunkaan. Itselläni on tämän johdosta loputtoman huono olla. En saa töitä, nykyisellä työnantajalla ei ole työtä tarpeeksi. Toki saan aika hyvin näyteltyä, mutta nyt alkaa parisuhde rakoilemaan, koska ärsyynnyn välillä helpommin kuin ennen. Meneekö tämä jo liian pitkälle? 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tunnistat ettei parisuhde ole huonoon oloon syynä. Voisit puhua siitä puolisollesi ja yrittää purkaa sitä pahaa oloasi johonkin muuhun kuin häneen.

Vierailija
2/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä näyttele vaan kerro puolisollesi mikä painaa. Minua naisena ärsyttää jos mies on tympääntyneen näköinen ym ja sitten vasta kysymisen jälkeen saattaa tunnustaa että pää/selkä kipeä. Minulle olisi paljon helpompaa jos mies vaan sanoisi oma-aloitteisesti mikä vaivaa sen sijaan että näyttelisi huonosti normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla taloudellisesti vaikeampi osallistua perheen elämään niin tee isompi osa kotitöistä. Koet itsesi hyödylliseksi. Puolisosi voi mahdollisesti tehdä enemmän ansiotöissä jos ei tarvi tehdä kotona niin paljoa. Tai puolisolla enemmän vapaa-aikaa myös ja käytte yhdessä kävelyllä/kirjastossa ym tekemisissä kun olet tehnyt kotityöt jo päivällä niin illalla aikaa yhdessäololle.

Vierailija
4/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä näyttele vaan kerro puolisollesi mikä painaa. Minua naisena ärsyttää jos mies on tympääntyneen näköinen ym ja sitten vasta kysymisen jälkeen saattaa tunnustaa että pää/selkä kipeä. Minulle olisi paljon helpompaa jos mies vaan sanoisi oma-aloitteisesti mikä vaivaa sen sijaan että näyttelisi huonosti normaalia.

Mun ex oli just tällainen, naama nutturalla ja mun olisi pitänyt tietää, mikä herraa taas vaivaa. Elämä sen kanssa oli välillä tosi raskasta ja erottuanii vasta olen kunnolla ymmärtänyt, kuinka paljon se mua kuormitti.

Vierailija
5/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma on itsellä. Ei nämä huolet naiselle kuulu, mutta kun ei saa nunuttuakaan tämän johdosta niin välillä vaan pinna repeää. En minä koskaan huuda tai sano rumasti, mutta en jaksa olla siinä tilanteessa se ongelmanratkaisija ja riitojen selvittäjä. Yleensä nämä liittyvät tilanteisiin, jossa nainen kiukuttelee tai on pettynyt johonkin. Minulta se oikeus on rehellisesti sanoen evätty kokonaan, ja nyt tulee toimittua useammin sitä vastaan. Mutta täytyy kertoa asiat selkeästi, niin tiedetään, missä mennään.

Vierailija
6/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla taloudellisesti vaikeampi osallistua perheen elämään niin tee isompi osa kotitöistä. Koet itsesi hyödylliseksi. Puolisosi voi mahdollisesti tehdä enemmän ansiotöissä jos ei tarvi tehdä kotona niin paljoa. Tai puolisolla enemmän vapaa-aikaa myös ja käytte yhdessä kävelyllä/kirjastossa ym tekemisissä kun olet tehnyt kotityöt jo päivällä niin illalla aikaa yhdessäololle.

Toki tämä voisi olla yksi ratkaisu, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että pitää saada itsensä elätettyä myös jollain tavalla. Nainen on joutunut elättämään nämä viime ajat itseään, eikä hänelläkään ole helppoa. Kohta tässä joutuu itse leivättömän pöydän ääreen

Vierailija
7/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tämä voisi olla yksi ratkaisu, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että pitää saada itsensä elätettyä myös jollain tavalla. Nainen on joutunut elättämään nämä viime ajat itseään, eikä hänelläkään ole helppoa. Kohta tässä joutuu itse leivättömän pöydän ääreen

Miksi joudut vankilaan?

Vierailija
8/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joudut vankilaan?

Huono viittaus siihen että kohta ei ole enää varaa elättää itseänsä. Täytyy vyöhön tehdä pari uutta reikää

Vierailija
9/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma on itsellä. Ei nämä huolet naiselle kuulu, mutta kun ei saa nunuttuakaan tämän johdosta niin välillä vaan pinna repeää. En minä koskaan huuda tai sano rumasti, mutta en jaksa olla siinä tilanteessa se ongelmanratkaisija ja riitojen selvittäjä. Yleensä nämä liittyvät tilanteisiin, jossa nainen kiukuttelee tai on pettynyt johonkin. Minulta se oikeus on rehellisesti sanoen evätty kokonaan, ja nyt tulee toimittua useammin sitä vastaan. Mutta täytyy kertoa asiat selkeästi, niin tiedetään, missä mennään.

Miksi on evätty kokonaan? Kyllä pieni määrä kiukuttelun sietämistä kuuluu jokaiseen parisuhteeseen ja molemmille osapuolille. Korostan että pieni. Mutta kaikilla on joskus huono päivä, ei voi olla niin että aina toinen siinä joustaa.

Mutta toisaalta jos sama iso huoli kiukuttaa kuukausia nii  kyllä tuosta jo kuuluisi puhua. Jos tuntuu ettei voi, onko suhteen laatu ihan kunnossa?

Vierailija
10/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu avoimesti mietteistäsi ja tunteistasi, silloin tulet kuulluksi ja ymmärretyksi. Keventää teidän molempien oloa kun yhteys on avoin, ei tarvitse arvuutella eikä aistia ilmapiirin kireyttä. Vaimo varmasti ymmärtää ja arvostaa uskoutumista, anna hänelle mahdollisuus olla tukenasi.

Tiedän kuinka miehillä juuri talousasiat voi käydä itsetunnon päälle, oma mieheni on kipuillut samaa. Pitkään kantoi murheitaan yksin kun "ei halunnut kuormittaa" minua, mutta kuormituin todella paljon enemmän epämääräisen huonosta ilmapiiristä ja miehen sulkeutumisesta. Jaettu murhe on puolitettu sellainen, ei kannata antaa raha-asioiden pilata myös läheisyyttä ja parisuhdetta. Tiukkoina aikoina entistä suurempi merkitys ja arvo lämmölle ja läheisyydelle!

Tiedäthän ettei arvosi ole kiinni siitä, kuinka paljon massia taot, tai kuinka kalliita lahjoja ostelet. Syli, läsnäolo, hellyys - ne on niitä oikeasti sydämessä tuntuvia juttuja. Ethän vähättele ostamiasi joululahjoja, ei ne voi olla "aneemisia" jos olet ajatuksella ostanut jotain pientä kivaa. Ihanan tuoksuinen suihkugeeli, pehmoiset pyjamahousut - ei sen tarvi olla sen kummempaa.

Tsemppiä ja hyvää joulua teille <3

Vierailija
11/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma on itsellä. Ei nämä huolet naiselle kuulu, mutta kun ei saa nunuttuakaan tämän johdosta niin välillä vaan pinna repeää. En minä koskaan huuda tai sano rumasti, mutta en jaksa olla siinä tilanteessa se ongelmanratkaisija ja riitojen selvittäjä. Yleensä nämä liittyvät tilanteisiin, jossa nainen kiukuttelee tai on pettynyt johonkin. Minulta se oikeus on rehellisesti sanoen evätty kokonaan, ja nyt tulee toimittua useammin sitä vastaan. Mutta täytyy kertoa asiat selkeästi, niin tiedetään, mis

MInä yleensä kyllä kuuntelen hyvin tulikivenkatkuista tilitystä, jos olen tehnyt jotain väärin/toisella tavalla, kuin puoliso oletti. Se menee henkilökohtaisuuksiinkin, ja yleensä ei kovin nätillä äänensävyllä. Olen koko meidän suhteen ajan ottanut nämä rauhallisesti vastaan, mutta viime aikoina, jos on ollut jotain tämän kaltaista kehityskeskustelua, niin olen jossakin kohtaa vain muovuttanut, ja sanonut jotain ärtyneesti takaisin. Korostan, että tätä ei käy nykyäänkin harvoin, koska pystyn hyvin näyttelemään. Emme siis kiukuttele toisillemme läheskään joka päivä. Mutta opin sen jo kauan sitten, että mikä tahansa pointti minulla oli, tai toisen toiminta ärsytti, minulta kysyttiin suoraan että mistä minä nyt loukkaannuin tai suutuin. Se opetti siis jo aikoinaan ottamaan kaiken hyvin rauhallisesti. Mutta nyt tämä dynamiikka säröilee, enkä aina jaksa. Tämä on se ongelma, että mun käytös muuttuu.

Vierailija
12/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä ole siis mitään tukea itselleni haluamassa, mietin vain juurikin sitä että onko tämä suhde ajautumassa kestämättömälle pohjalle, jos itsellä ei voimavarat riitä pitämään kaikkea kasassa? 

Vierailija
13/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut ylipäätään pitää tuossa suhteessa? Et kuulosta onnelliselta, eikä suhteenne kuulosta onnelliselta. Olisiko yksin helpompaa? 

Vierailija
14/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinut ylipäätään pitää tuossa suhteessa? Et kuulosta onnelliselta, eikä suhteenne kuulosta onnelliselta. Olisiko yksin helpompaa? 

Niin en minä onneton ole suhteessa, eikä se ole pääasia, vaan olen totaalisen loppu ja onneton tämän käytännössä työttömyyden sekä rahojen riittävyyden edessä. Ja huolestuttaa, että miten se vaikuttaa, pitäisikö minun yrittää kuitenkin enemmän. Joskus tekee mieli vain luovuttaa ja sanoa että nyt ei pysty

Vierailija
15/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi olla suhteessa näyttelevän miehen kanssa.

Vierailija
16/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en minä onneton ole suhteessa, eikä se ole pääasia, vaan olen totaalisen loppu ja onneton tämän käytännössä työttömyyden sekä rahojen riittävyyden edessä. Ja huolestuttaa, että miten se vaikuttaa, pitäisikö minun yrittää kuitenkin enemmän. Joskus tekee mieli vain luovuttaa ja sanoa että nyt ei pysty

Kyllä sillä sun puolisolla on myös vastuu teidän parisuhteesta. Ei sinun yksin tarvitse sitä kannatella. Mutta teillä on nyt joku tosi omituinen dynamiikka jossa hän saa kiukutella omat ongelmansa sun niskaan ja sinä olet joku sovittelija. Nyt on aika olla rehellinen ja kertoa puolisolle sun todelliset ajatukset. 

Vierailija
17/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sun masistelu ja uhriutuminen? Menee tietysti. Koko suomi on kohta työttömänä et ole senkään suhteen mikään uniikki lumihiutale. Tottakai käytöksesi heijastuu puolisoosi, hän ei ole mies. Miehille kun on ihan yksi lysti miten vaimo voi. Katsopa mitä kotitöitä siellä on. Suunnittele tuleville viikoille terveellinen ja edullinen ruokabudjetti. Siivoa kaapit, tuuleta tekstiilit, pese matot. Varmasti joku kohta on kotona rikki, korjaa se. Käy kaupassa, laita ruoka valmiiksi kun vaimo tulee kotiin. Kyllä hommaa löytyy.

Vierailija
18/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä sun puolisolla on myös vastuu teidän parisuhteesta. Ei sinun yksin tarvitse sitä kannatella. Mutta teillä on nyt joku tosi omituinen dynamiikka jossa hän saa kiukutella omat ongelmansa sun niskaan ja sinä olet joku sovittelija. Nyt on aika olla rehellinen ja kertoa puolisolle sun todelliset ajatukset. 

Täytyy kyllä sen verran mainostaa, että se dynamiikka on toiminut viimeisen viisi vuotta hyvin. Mutta mitä mieltä olet siitä, että ajaudutaanko tässä huonolle pohjalle pitemmällä aikavälillä, jos nämä asiat jatkaa itsellä vain rassaamista? Siitä minä olen lähinnä huolissani, en haluaisi että tämä dynamiikka menisi rikki

Vierailija
19/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä kokeillut vain sanoa, että tämä tilanne nyt mikä on talouden suhteen kuormittaa minua hirveästi ja niitä tunteita on vaikea välillä kestää. Se on katsos noin helppoa. Nyt kun sitä aikaa on niin tehän voitte kumpikin opetella aikuisten tavat ja opetella lapsellisen mököttämisen, uhriutumisen ja kiukuttelun sijaan keskustelemaan elämänne huolista.

Vierailija
20/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä sun puolisolla on myös vastuu teidän parisuhteesta. Ei sinun yksin tarvitse sitä kannatella. Mutta teillä on nyt joku tosi omituinen dynamiikka jossa hän saa kiukutella omat ongelmansa sun niskaan ja sinä olet joku sovittelija. Nyt on aika olla rehellinen ja kertoa puolisolle sun todelliset aj

Dynamiikka toimii kun mikään ei haasta sitä. Silloin se ei toimi, koska sitä ei ole testattu mitenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi