Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulu niin kamala paikka, mitä hesarin pääkirjoitus antoi ymmärtää?

Vierailija
28.01.2026 |

Kuvattiin ilmapiiriltään akeana ja tunkkaisena paikkana, jossa Ouluun liitettyjen maalaiskuntien asukkaat jarruttavat ydinkaupungin kehitystä.

Ja syypäänä ahdingolle pidettiin pääkirjoituksessa lestadiolaisia ja keskustalaisia maajusseja.

Onko Oulu todella niin kamala paikka, mitä kirjoitus antoi ymmärtää? Vai hiomaton timantti, jonka hienous ei aukene kehä 3 sisäpuolelle?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, en oikein tunne vielä tätä paikkaa ja ihmisiä, kun ei ole mitään sukulaisuussuhteita. Olen asunut ja yrittänyt täällä vasta 40 vuotta.

Vierailija
22/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään oo eikä mitään tapahdu, mutta vanhassa liitoskunnassa on aivan rauhallista ja turvallista asua. Hyvä puoli Oulussa on se, ettei tarvitse kuin lähteä vaikka Rovaniemelle asti, jos haluaa kokea kunnon kansainvälistä pöhinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vastauksen katsomalla Eetun videoita. Hän saa kertoa itse.

Kanavat:

Eetun völjyssä

Eetu vaan

Vierailija
24/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se on sellaiselle ihmiselle, joka elää ja hengittää korkeakulttuurille ja kanssaihmisille.

Vierailija
25/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: ei ole. Stadissa sen sijaan ihmetellään mitä kaikille peukkupäille ja muulle epäsosiaaliselle ainekselle pitäisi tehdä. Alkaa olla hätä, kun tätä populaa kerääntyy raidelähiöiden ympärille enenevissä määrin. Hesari yrittää siirtää huomion maakuntiin, jossa ei ole samoja ongelmia samassa mittakaavassa - vielä

-stadilainen

Vierailija
26/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haet oikeutta jostain asiasta ja vastapuoli on lahkon jäsen. Hänen oikeusavustaja on lahkolainen ja luultavasti tuomarikin on. Ole siinä sitten pienenä ihmisenä oikeutta hakemassa...

Vierailija
27/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Minä ihan olen ajatellut että muutan sinne. 

Ehkä ei kannata.

Vierailija
28/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Minä ihan olen ajatellut että muutan sinne. 

Ehkä ei kannata.

Oululaisena voin sanoa, rehellisesti, että ei tosiaankaan kannata

Vierailija
29/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa lakkautetaan valtava määrä kouluja, päiväkoteja, kirjastoja ja nuorisotiloja. Ouluun ei kannata perustaa perhettä. Työpaikat ovat kiven alla, koska niitä jaellaan etupäässä työhaastattelijoiden sukulaisille ja ystäville. 

Vierailija
30/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Esimerkiksi suurin osa rakennusalan liikkeistä on lahkolaisten hallussa, ja yritäppä hakea töitä jos et kuulu lahkoon, ei mitään mahdollisuuksia.

ja poliitikoina lahkolaisia niin tietää kuka "rakentaa" ja miten ja kuka "valvoo"

Jos et kuulu lahkoon, niin meno on kyllä yhtä vastatuulessa kuin sarjassa Clarksonin farmi. 

Vierailija
31/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä mitään oo eikä mitään tapahdu, mutta vanhassa liitoskunnassa on aivan rauhallista ja turvallista asua. Hyvä puoli Oulussa on se, ettei tarvitse kuin lähteä vaikka Rovaniemelle asti, jos haluaa kokea kunnon kansainvälistä pöhinää.

Kansainvälistä pöhinää = turisteja häiriköimässä yksityisillä kotipihoilla 🤣

Vierailija
32/32 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen baarituttu kysyi (yhtäkkiä) tiskillä kun istuttiin: Mitä mieltä olet Oulusta? Vastasin siihen: en mitään, en ole käynyt koskaan. Tarkoitti tätä: :)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalan_teatteri

....

Sekä muutama kaveri että myös isä kävi intin siellä. Kuulemma aika ankea paikka, pitkä matkakin lomille. ..... Toisaalta, tuskinpa joku Kajaani (tai vaikka Mikkeli) ois sen parempi.

Itse kysyin joskus lisätietoja duunipaikasta (meilillä). En sitten hakenut (vaan jatkoin samassa hommassa, Kuopiossa), ikää jo sen verran ettei kiinnostanut aloittaa taas kaikkea alusta, vieraassa kaupungissa, kun olin 3 tai 4 kertaa sen jo tehnyt. Kyseessä ois kait ollut joku Noksun alihankkija(?).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi