Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet, onko tavallista ettei kiinnosta enää miehet?

Vierailija
28.01.2026 |

Vaikka olen taloudellisesti aika lujilla niin en vain halua uutta miestä. Ei oikein kiinnosta seksi kuin satunnaisesti, saati joku jatkuva yhdessäolo. Tuntuu että tarvitsen tilaa hengittää ja vapautta. Muuttuukohan tämä enää?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset miehistä kyynistävät.  Parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa.  

Vierailija
2/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun kohdallani on noin, että kun miettii sitä, että tässä kuvioissa olisi joku mies, niin alkaa ahdistamaan. Lähinnä siksi, että kun on tottunut itse aikatauluttamaan menonsa ja tekemään päätökset itse, niin ei kyllä kaipaa yhtään sitä, että pitäisi joku toinen ottaa huomioon. 

Ja en ihan ymmärtänyt tuota, että miten taloudellinen tilanne liittyy tähän ollenkaan? Minä en tarvitse miehen rahoja mihinkään, vaan omat riittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sanonta menee, että jos naiset eivät alenna standardejaan niin me saadaan kuolla yksin kauniissa, siisteissä ja puhtaissa kodeissamme, hyvien ystävien kanssa ilman toksista ilmapiiriä nalkuttavasta miehestä. 

Nauttia elämästä, vapaudesta ja tilasta hengittää. Ei kiinnosta ei.

Vierailija
4/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Ehkä jossain vaiheessa alkaa taas kiinnostaa, mutta välillä on ihan hyvä olla itsekseen.

Vierailija
5/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot kokemukset miehistä kyynistävät.  Parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa.  

Ei mulla ole oikein huonoja kokemuksia, vaan sanotaan etten kaipaa sitä huomiota tai jatkuvaa yhdessäoloa.

Vierailija
6/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa kiteytyi hyvin suomalaisen naisen asenne

parisuhde = taloudellinen etu

Vierailija
7/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kohdallani on noin, että kun miettii sitä, että tässä kuvioissa olisi joku mies, niin alkaa ahdistamaan. Lähinnä siksi, että kun on tottunut itse aikatauluttamaan menonsa ja tekemään päätökset itse, niin ei kyllä kaipaa yhtään sitä, että pitäisi joku toinen ottaa huomioon. 

Ja en ihan ymmärtänyt tuota, että miten taloudellinen tilanne liittyy tähän ollenkaan? Minä en tarvitse miehen rahoja mihinkään, vaan omat riittävät.

Taloudellisen tilanteen mainitsin, koska minulla on monta naispuolista tuttua jotka eivät eroa koska "tarvitsevat miehen rahoja". Eli en halua senKÄÄN takia. Itsellä muuten tuo sama, en jaksa huomioida toista, toisen tarpeita ja haluja.

Vierailija
8/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuossa kiteytyi hyvin suomalaisen naisen asenne

parisuhde = taloudellinen etu

Niin, kuinka monen olette kuulleet (tai lukeneet) sanovan "eroaisin mutta kun taloudellinen tilanne, en pärjää yksin, mutta kun on se mökkikin jne"

Vierailija
9/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen on ihan tervettä olla jonkun aikaa yksin. Parisuhteen voi aloittaa sitten myöhemminkin jos alkaa taas kiinnostaa. Jos ei, niin hyvä sekin. 

Vierailija
10/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä uutta akkaa. 

Vierailija
11/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se sanonta menee, että jos naiset eivät alenna standardejaan niin me saadaan kuolla yksin kauniissa, siisteissä ja puhtaissa kodeissamme, hyvien ystävien kanssa ilman toksista ilmapiiriä nalkuttavasta miehestä. 

Nauttia elämästä, vapaudesta ja tilasta hengittää. 

Ihanasti sanottu 💕

Vierailija
12/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tavallista. Useinhan sitä erotaan, koska suhde on huono, tai pikemminkin mies on omia aikojaan huono. Minä ajattelin, että varmaan ei enää elämään miestä mahdu, kun en jaksa niitä huonoja puolia. Kaikesta huolimatta seurustelen tällä hetkellä, sillä mukaan tarttui sellainen sinnikäs ihailija, joka ei pilaa elämääni. Minulla on kyllä jatkuvasti tutka päällä etsimässä varoitusmerkkejä, mutta siihen ei vaan osu mitään.

Vierailija
13/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti eron jälkeen 22 vuotta sitten  olin sitä mieltä, että en halua enää uutta kumppania. Mutta kun tutustuin nykyiseen aviomieheeni, niin jopa muuttuikin mieleni nopeasti. Nyt ollaan oltu jo 20 vuotta onnellisesti yhdessä.

Vierailija
14/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tiedä yhtään eronnutta naista joka taivastelisi miten rankkaa yksin on asua mutta muutama miestuttava kyllä ällistytti kertoessaan että tarvis naisen taloon. Ei siis edes seksiin, vaan halusivat naisen asumaan taloon 😂. Oletan siis että ois tarve piialle. Kaikenlaisia otuksia sitä maailmassa onkin irrallaan. 

Itse en ikäkuuna päivänä enää ottaisi uutta miestä. Ei hitto ei minkään takia. Ja taloudellisesti voisin itse erota vaikka jo tänään jos ois tarvis, talous vain paranisi ilman miehen läsnäoloa. 

Vierailija
15/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut vakipano väitti että kelpaa vaan ukkomiehet kun vapaat jää roikkumaan.  Mulla tuli kumminkin parinvuoden tauko hänen kanssaan ja laitoin viestin "mitä kuuluu, miten menee". Vastasi "hyvää kuuluu, miesystävän kanssa hengailen". 

t.osa-aika sinkku.

Vierailija
16/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on ihan normaalia, etkä ole mitenkään uniikki. Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu parisuhteisiin ja yhä kasvava joukko ihmisistä haluaa elää yksin, eikä parisuhde ole mikään ihanne ja normi ja suhteet voi olla mitä monimuotoisempia, kun sukupuolet ei enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen, eikä ole pakko jatkaa suvun maatilaa, eikä sukulaisetkaan enää kyttää entiseen malliin onko joku jäämässä vanhaksipiiaksi. 

Vierailija
17/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhde tarkoita yhdessä asumista, vaan voi ihan hyvin elellä omissa asunnoissa ja nähdä silloin kun molemmille sopii. 

Vierailija
18/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meitä ja meidän käyttäytymistä säätelee pitkälti hormonit, ja jos esim se ero tulee joskus 45v+ ikäisenä, on tilanne aika eri kuin se kun viimeksi oltiin sinkkuna siinä 30 paikkeilla. Kun ei enää ole sellaista viettiä joka ajaisi toisen lähelle, alkaa järki ottamaan voiton ja kaikki ne parisuhteeseen väistämättä liittyvät kompromissit ja toisen huomioon ottaminen kaikessa alkaa tuntumaan isoilta uhrauksilta verrattuna siihen potentiaaliseen hyötyyn.

Miehillä tilanne on osittain eri, siinä mielessä että se toisen luo ajava vietti ei sammu yhtä nopeasti ja jyrkästi, ja 50v iässäkin haluaisi _periaatteessa_ vielä kumppanin. Tosin kun huomaa miten vähän sitä sellaista luontaista kiinnostusta enää herättää (verrattuna tilanteeseen 20 vuotta aiemmin), miten se koko dynamiikka on muuttunut enää vain kaverilliseksi, sitä ymmärtää jossain vaiheessa että aika on ajanut parisuhteista ohi, ja yksin on ehkä sittenkin helpompi olla.

Vierailija
19/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tavallista. Useinhan sitä erotaan, koska suhde on huono, tai pikemminkin mies on omia aikojaan huono. Minä ajattelin, että varmaan ei enää elämään miestä mahdu, kun en jaksa niitä huonoja puolia. Kaikesta huolimatta seurustelen tällä hetkellä, sillä mukaan tarttui sellainen sinnikäs ihailija, joka ei pilaa elämääni. Minulla on kyllä jatkuvasti tutka päällä etsimässä varoitusmerkkejä, mutta siihen ei vaan osu mitään.

Mullakin on sinnikäs ihailija, hyvä mies mutta mua ahdistaa jopa tuo liika ihailu

Vierailija
20/67 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta naimisissa, parisuhteessa yhteensä 19 vuotta.

Mies jätti toisen naisen takia 5 vuotta sitten, neljänkympin kriisissään.

Siitä asti olen ollut täysin yksin omasta halusta, en halua miehiä millään tavoin. Ei yhden illan juttuja, ei kahvitteluja, ei siis yhtään mitään, koska en halua. Haluan asua ja elää ilman miehiä. Kokemusta niistä on ajalta ennen avioliittoa, joten tiedän mitä olisi tarjolla. Ei kiitos. Olen niin tyytyväinen helppoon ja rauhalliseen arkeeni sekä omannäköiseeni elämään, etten edes enää pystyisi kuvittelemaan tähän asuntoon ketään miestä. Näillä mennään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi