Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eveliina Lappalainen täyttäisi maaliskuussa 40 vuotta. Emme ole unohtaneet!

Vierailija
28.01.2026 |

Että muita isokokoisempi poika, joka tykkäsi kiusata pienempiään ja antaa heille lumipesuja, purki kädenvääntöhäviönsä ja huonon sään aiheuttaman pahan mielen 55-kiloiseen 14-vuotiaaseen tyttöön 14.11.2000 Imatralla Sulkukujalla.

Tekijä oli 85-90kiloinen punttisalit harrastava tanakka ja roteva. Siinä taas hermoheikko, joka ei oman kokoisten sarjassa oo koskaan pärjänny missään mitenkään.

Kommentit (332)

Vierailija
281/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joltain keskustelupalstalta luin että tuomio ois ollut kovin lyhyt . 
Ja että perheen tuttu ois poliitikko Riitta Uosukainen Imatralta? 

Suomen tuomiot on irvikuvaa.

Olen ollut itse havaitsevinani että jos uhri on silmäätekevien tuttu tai läheinen niin saa isommat korvaukset ja jos tekijä nii lyhemmän tuomion. 
Omaa spekua..

Niinhän se menee. Suhteilla tässä maassa päösee nonesta asiasta kuin koira veräjästä. Kouluissakin on opettajia, jotka aina lellivät niiden "patempien perheiden" mukuloita. Minulla oli koko peruskoulun tollaset luokanopet. Korruptio kukkii joka kerroksessa. 

Vierailija
282/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joltain keskustelupalstalta luin että tuomio ois ollut kovin lyhyt . 
Ja että perheen tuttu ois poliitikko Riitta Uosukainen Imatralta? 

Suomen tuomiot on irvikuvaa.

Olen ollut itse havaitsevinani että jos uhri on silmäätekevien tuttu tai läheinen niin saa isommat korvaukset ja jos tekijä nii lyhemmän tuomion. 
Omaa spekua..

Huoh...

Mitä "Huoh", noinhan se aina menee. 

Viimeisin todiste maan tavoista: Oliver Stubb. Rahalla saa ja hevosella pääsee, lakikaan ei ole sama kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ei tiedä, niin sitten osoittaa täyttä kylmäverisyyttä ja laskelmointia, että pystyy pitämään tuollaisen asian salassa.

On täytynyt kehitellä ihan kunnon valhe siitä missä on ollut esim. ne vankeusvuodet." 

Tudkin kukaan tämän palstan naimisissa/parisuhteessa olevista naisista tietää, missä se mies on teinivuodet ollut. Saati että siitä olisi todisteita. 

Tuskin toikaan murhaaja linnassa oli, varmaan jossain koulukodissa vaan, en tiedä. 

Rikollisten nimenvaihdosta pitäisi tehdä laitonta, samoin pitäisi voida selvittää henkilötunnuksen avulla, onko ihmisellä rikostausta. Kuinkahan moni on tietämättään suhteessa vaarallisen rikollisen kanssa. 

!!!! 

Vierailija
284/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon alkanut miettiä, onkohan tyttäreni mies entinen rikollinen. Mutta en voi millään sitä selvittää,  ei ole kyllä nimeään vaihtanut. Sen tiedän että jossain laitosmaisessa paikassa ollut teini-iässä.  Olen vitsailun varjolla yrittänyt tyttäreltä udella, että ei kai ole rikollinen, ei kuulemma ole, MUTTA MISTÄ SEN VOI TIETÄÄ OIKEESTI.  Ihan mukava nuori mies, mutta jotenkin äitinä vaistoni sanoo ettei kaikki ole ok, olen varuillani. 

Vierailija
285/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-v nainen ei ole vanha, mutta alkaa jo olemaan sitä luokkaa mielekkyys, kuin laskisi Anne Frank tai Marilyn Monroen nykyisen iän,jos elämä olisi jatkunut...

Vierailija
286/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon alkanut miettiä, onkohan tyttäreni mies entinen rikollinen. Mutta en voi millään sitä selvittää,  ei ole kyllä nimeään vaihtanut. Sen tiedän että jossain laitosmaisessa paikassa ollut teini-iässä.  Olen vitsailun varjolla yrittänyt tyttäreltä udella, että ei kai ole rikollinen, ei kuulemma ole, MUTTA MISTÄ SEN VOI TIETÄÄ OIKEESTI.  Ihan mukava nuori mies, mutta jotenkin äitinä vaistoni sanoo ettei kaikki ole ok, olen varuillani. 

--

Tuo tilanne olisi vanhemman painajainen jos tulee tuollainen aavistus mikä alkaa huolestuttamaan.

Moniin ammatteihin vaaditaan kattava rikosrekisteritodistus, ainakin jos työskentelee lasten parissa tai puolustusvoimien ja valtion töissä.

Ihan voit kysyä mieheltä suoraan missä laitoksessa on ollut teini-iässä. Sentään oman lapsesi mies kyseessä niin hän voi vastata sinulle mistä kysymys. Itse kysyisin asiasta.

Vierailija
287/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijä on tuomionsa kärsinyt ja pärjää elämässään ihan hyvin myös omankokoistensa kanssa🙂

Oksettavaa. Jenkeissä olis loppuelämänsä kopissa

Vierailija
288/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdeväkivaltaa hävetään ja peitellään. Ja mies voi olla joku teinirikollinen , jopa TAP.paja, onhan noita tapauksia ollut. 

Vierailija
289/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekijä on tuomionsa kärsinyt ja pärjää elämässään ihan hyvin myös omankokoistensa kanssa🙂

Oksettavaa. Jenkeissä olis loppuelämänsä kopissa

Muuta jenkkeihin, niin ei tarvitse täällä oksennella.

Vierailija
290/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti riski sun tyttären hengelle. Selvitä!

Vierailija
291/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä tuossakin on ollut taustalla. Tuskin tää kundi ihan siinä ohi ajaessaan sai päähänsä käydä tytön kimppuun, taustalla on voinut olla varmasti muutakin. Tietenkään mikään ei oikeuta murhaa, mutta kuitenkin.

Jonkinlaista kaunaa näiden välillä kuulemma oli, joidenkin mukaan Otto oli ollut ihastunutkin Eveen. Hyvin mahdollisesti heillä on kohtaamisensa aikana ollut jotain sanailua, jotain mikä sai Oton napsahtamaan ja mistä hän ei ilmeisesti ole halunnut kertoa poliiseillekaan. Oli miten oli, mikään ei oikeuttanut häntä siihen mitä hän teki.

Vierailija
292/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeuden päätökset ovat pitkälti julkisia, sen kun kaivelemaan. 

Vierailija
293/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--

Tuo tilanne olisi vanhemman painajainen jos tulee tuollainen aavistus mikä alkaa huolestuttamaan.

Moniin ammatteihin vaaditaan kattava rikosrekisteritodistus, ainakin jos työskentelee lasten parissa tai puolustusvoimien ja valtion töissä.

Ihan voit kysyä mieheltä suoraan missä laitoksessa on ollut teini-iässä. Sentään oman lapsesi mies kyseessä niin hän voi vastata sinulle mistä kysymys. Itse kysyisin asiasta.

No on me siitä tavallaan puhuttukin, mutta en edelleenkään ole hullua hurskaampi. Joku sellanen paikka se on ollut, johon muutti alaikäisenä pois kotoa, kun oli villi teininä, kokeili huumeita jne. Se oli joku sellainen paikka jossa opeteltiin ihan perusasioita että pystyy itsenäistymään omilleen sieltä, siellä sai ainakin ruuan kerran vai pari päivässä, sieltä kävi ilmeisesti amiksessa. Eli ei mikään koulukoti, vaan joku paikka missä tämmöisillä kotoa lähteneillä teineillä oli omat huoneet ja kai siellä sit joku hoitaja niitä on vähän valvonut. Mikåhän nimi sellaisilla paikoilla sitten on? Sieltä sitten muutti omaan kämppään, en byt muista missä ajassa. 

Mutta eihän tämä minulle todista, ettei olisi joskus jotain vakavaa tehnyt. 

Ei tämmösiä ole kiva miettiä, kun tykkään kyllä tästä "pojasta" (nuori aikuinen mies), mutta välillä en voi olla ajattelematta, että millonhan rysähtää. Toivotaan että oon vaan ylisuojeleva äiti ja mummo 

Vierailija
294/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää hänet rauhaan! Hän on ison virheen tehnyt, kärsinyt siitä tuomion ja varmasti katuu tekoaan elämänsä loppuun asti. Mikä ihmeen vimma teillä on yrittää pilata hänen elämä? Eikö hän ole mielestänne enää koskaan oikeutettu nauttimaan elämästä? 

Yrittäkää antaa anteeksi, niin Jeesuskin opetti.

Ei tuollaista tekoa voi sanoa virheeksi. Virheet tehdään vahingossa, tämä tekijä puolestaan toimi pitkään ja harkitsevasti.

Vierailija
295/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tyttös poikaystävä on? Tää sulle joka huolissaan?

Vierailija
296/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö nimi kertoa, kusipää?

Pitää ja mielellään linkata kuvat ja kaikki. Ikuinen sosiaalinen rangaistus on ansaittu ja 100 % itseaiheutettu.

Hän on rangaistuksensa kärsinyt ja on oikeutettu elämään normaalia elämää. Häntä häiritsevät ovat pelkkiä keskenkasvuisia kiusaajia, jotka eivät ymmärrä oikeusvaltion periaatteista mitään.

Tämä murhaaja, se Martikainen, on a-l-i-ihminen joka olisi heti aikoinaan kuulunut sähkötuoliin, ja hän kuuluisi sinne yhä.

Sellainen paskiainen on itse irtisanoutunut oikeusvaltiosta, ihmisoikeuksista ja kaikesta muusta kauniista ja imelästä sanahelinästä.

Ikävää ettei Suomen mammantissiyhteiskunnan rangaistusvälineistössä ole oikeanlaisia instrumentteja tuollaisia perkeleitä varten.

Eveliinan m-u-r-h-a-a-j-a   Martikainen: vaikka "oikeusvaltion" (How beautiful!) ja vankeinhoitolaitoksen näkökulmasta oletkin (liian lievän) rangaistuksesi kärsinyt, ihmisten näkökulmasta et: olet yksi Suomen halveksituimmista, raukkamaisimmista ja iljettävimmistä m-u-r-h-a-a-j-i-s-t-a  Suomen historiassa mm. Jammu-Sedän ohella.

Martikainen, Eveliinan m-u-r-h-a-a-j-a: Suomi vihaa Sinua ja toivoo Sinulle erittän huonoa ja tuskaisaa elämää, suuria vastoinkäymisiä ja kärsimyksiä, sosiaalista ja taloudellista ahdinkoa sekä maan päällistä "gehennaa" kaikin tavoin.

Olkoon elämäsi täynnä kaikkea vaivaa, vastusta, kärsimystä ja pahaa.

No Mercy

297/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä Otto Martikaisella tosiaan lapsia? Minkä ikäisiä? Tietävätkö isänsä taustat? Voi tulla shokkina

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
298/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otto Martikainen viettää hyvää elämää?

Uusi nimi ja uusi elämä. Jossain siitä on ollut. Järkyttävää sekin, että Eveliinan sisar riisti henkensä myöhemmin, ilmeisesti tapahtuma vaikutti.

Vierailija
299/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut mummo kerro sen miehen ikä? Onko 20 vai 25 vai 27 vai..,?

Vierailija
300/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pohtinut sitä voiko murhaaja katua tekojaan? Esim Late johansson uskoontulon myötä.