Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eveliina Lappalainen täyttäisi maaliskuussa 40 vuotta. Emme ole unohtaneet!

Vierailija
28.01.2026 |

Että muita isokokoisempi poika, joka tykkäsi kiusata pienempiään ja antaa heille lumipesuja, purki kädenvääntöhäviönsä ja huonon sään aiheuttaman pahan mielen 55-kiloiseen 14-vuotiaaseen tyttöön 14.11.2000 Imatralla Sulkukujalla.

Tekijä oli 85-90kiloinen punttisalit harrastava tanakka ja roteva. Siinä taas hermoheikko, joka ei oman kokoisten sarjassa oo koskaan pärjänny missään mitenkään.

Kommentit (332)

Vierailija
261/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekijä on tuomionsa kärsinyt ja pärjää elämässään ihan hyvin myös omankokoistensa kanssa🙂

Ei pärjää. Ruma juoppo luuseri se on tänä päivänä. 

Valehtelet. Hyvin näyttää pärjäävän. Avovaimo, kaksi lasta ja töitäkin on.

Siinä on kyllä naisella itsekunnioitus täysi nolla, että alkaa tuollaisen kanssa vielä lapsiakin tekemään. Potentiaalinen perhesurmaaja.

Ei sen vaimo ja lapset sitä tiedä.

Jos ei tiedä, niin sitten osoittaa täyttä kylmäverisyyttä ja laskelmointia, että pystyy pitämään tuollaisen asian salassa.

On täytynyt kehitellä ihan kunnon valhe siitä missä on ollut esim. ne vankeusvuodet. 

Vierailija
262/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö nimi kertoa, kusipää?

Pitää ja mielellään linkata kuvat ja kaikki. Ikuinen sosiaalinen rangaistus on ansaittu ja 100 % itseaiheutettu.

Hän on rangaistuksensa kärsinyt ja on oikeutettu elämään normaalia elämää. Häntä häiritsevät ovat pelkkiä keskenkasvuisia kiusaajia, jotka eivät ymmärrä oikeusvaltion periaatteista mitään.

Anteeksi vaan mutta minun moraalini ei ymmärrä sitä että 14 vuotiaan teinitytön murhaaja istuu vain muutamia vuosia linnassa ja sitten saa aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä.

Lapsihan se tekijäkin oli.

Ja sympaattinen lapsi olikin. Kansankynttilän jälkikasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kun täyttää 18 niille on hyvä vaikka ihan ohimennen mainita.

Minusta on hyvä ja tärkeä asia että lapsukaiset tietää aikuisena TOTUUDEN .. 

Ihan sama mitä mieltä ootte, mutta näin pitää toimia. 

On hyvä tiedostaa kenes tuotos onkaan.

Vierailija
264/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainaki haluisin tietää jos mulla ois vanhempi joka ois tehny erittäin järkyn rikoksen. 

Ihminen haluaa tietää vaikka sanoo muuta. 

Kerran ylöasteella mua kiusattiin niin kiusaajajoukko hiljeni kun muistutin yhden heidän papan aikanaan vieneen eräiltä lapsilta äidin !

Vierailija
265/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain keskustelupalstalta luin että tuomio ois ollut kovin lyhyt . 
Ja että perheen tuttu ois poliitikko Riitta Uosukainen Imatralta? 

Suomen tuomiot on irvikuvaa.

Olen ollut itse havaitsevinani että jos uhri on silmäätekevien tuttu tai läheinen niin saa isommat korvaukset ja jos tekijä nii lyhemmän tuomion. 
Omaa spekua..

Vierailija
266/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse havaitsevinani että jos uhri on silmäätekevien tuttu tai läheinen niin saa isommat korvaukset ja jos tekijä nii lyhemmän tuomion. 
Omaa spekua..

Huoh...

Vierailija
267/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on näitä jotka tekevät murhaajasta melkein sankarin. Päätä silitellään ja itketään kyynel silmässä kuinka kurjaa tällä murhaajalla on. Hankala lapsuus jne. Uhrit unohdetaan. Jopa Yle sortui tähän kun teki sarjan vankilassa olevista rikollisista. Mulla ei riitä empatiaa näille. 

Vierailija
268/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa spekua..

En ihmettelis.

Vierailija
269/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa spekua..

Paljon tunnut tietävän näitä rikoksia kun pystyt tekemään jopa tilastoja. Ja joukossa vielä silmäätekeviäkin. 

Vierailija
270/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa spekua..

Paljon tunnut tietävän näitä rikoksia kun pystyt tekemään jopa tilastoja. Ja joukossa vielä silmäätekeviäkin. 

Hän kertoi kommentin olevan spekua - ei tietoa.

Vierailija
271/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijä ilmiantoi itsensä vasta yli vuoden päästä teosta, kun silmukka alkoi kiristyä ja oli varmaa että jäisi jossain vaiheessa kiinni.

Ehkä tunsi syyllisyttä.

Vierailija
272/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä jotka tekevät murhaajasta melkein sankarin. Päätä silitellään ja itketään kyynel silmässä kuinka kurjaa tällä murhaajalla on. Hankala lapsuus jne. Uhrit unohdetaan. Jopa Yle sortui tähän kun teki sarjan vankilassa olevista rikollisista. Mulla ei riitä empatiaa näille. 

Ei ollut murhaaja! 
"Korkein oikeus (KKO) tuomitsi Otto Martikaisen 22. kesäkuuta 2004 seitsemäksi vuodeksi vankeuteen 14-vuotiaan Eveliina Lappalaisen surmasta. KKO katsoi teon nuorena henkilönä (15-vuotiaana) tehdyksi tapoksi, ei murhaksi, alentaen hovioikeuden aiemmin määräämän yhdeksän vuoden tuomion".

Vierailija
273/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut murhaaja! 
"Korkein oikeus (KKO) tuomitsi Otto Martikaisen 22. kesäkuuta 2004 seitsemäksi vuodeksi vankeuteen 14-vuotiaan Eveliina Lappalaisen surmasta. KKO katsoi teon nuorena henkilönä (15-vuotiaana) tehdyksi tapoksi, ei murhaksi, alentaen hovioikeuden aiemmin määräämän yhdeksän vuoden tuomion".

No voi kyynel. Hengen kuitenkin vei, oli sitten kyseessä tappo tai murha. Olisiko parempi adjektiivi ollut TAPPAJA.

Vierailija
274/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut murhaaja! 

No voi kyynel. Hengen kuitenkin vei, oli sitten kyseessä tappo tai murha. Olisiko parempi adjektiivi ollut TAPPAJA.

Tulepa itse survotuksi rapaojaan. En miettisi sinuna ilkeillä ihmisille. Mutta pahikset on pahiksia.

Vierailija
275/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut murhaaja! 

Kyynelehdi sinä, mutta älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
276/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Eveliinan kasvot ja jutun lehdistä. Karmea tapaus. 

Vierailija
277/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa spekua..

Kyllä. 2015 raisk. Poliitikon veljentytär. Oli viisinkertaiset korvaukset mitä yleensä olen nähnyt.   

Yhtään kamalia rikoksia puolustelematta tai uhrin kärsimystä epäilemättä ihmettelen siis ainostaan korvaussummia toisinaan. Aivan kuin niissä ois jotain suosimista?

Vierailija
278/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto Martikainen viettää hyvää elämää?

Vierailija
279/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syyllinen on oikeusjärjestelmämme mukaisen tuomion suorittanut, on hän tekonsa yhteiskunnalle suorittanut, eikä kenelläkään ole oikeutta häntä vainota. Ei vaikka kuinka tuntuisi epäoikeudenmukaiselta ja kiukuttaisi.

Vierailija
280/332 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ei tiedä, niin sitten osoittaa täyttä kylmäverisyyttä ja laskelmointia, että pystyy pitämään tuollaisen asian salassa.

On täytynyt kehitellä ihan kunnon valhe siitä missä on ollut esim. ne vankeusvuodet." 

Tudkin kukaan tämän palstan naimisissa/parisuhteessa olevista naisista tietää, missä se mies on teinivuodet ollut. Saati että siitä olisi todisteita. 

Tuskin toikaan murhaaja linnassa oli, varmaan jossain koulukodissa vaan, en tiedä. 

Rikollisten nimenvaihdosta pitäisi tehdä laitonta, samoin pitäisi voida selvittää henkilötunnuksen avulla, onko ihmisellä rikostausta. Kuinkahan moni on tietämättään suhteessa vaarallisen rikollisen kanssa.