YLE: Hallitus päätti 10 miljardin sopeutuksista, VTV:n mukaan todellinen säästö on vain 3,5 miljardia
Tehdään 10 miljardin sopeutus ja annetaan rahat rikkaille. Sitten ihmetellään että alijäämä ei laske.
Kommentit (139)
Itse en ostanut enää ollenkaan käsisaippuaa, pyykinpesuainetta enkä siivousaineita, kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Pelkkä vesi riittää. Kuten hallitus sanoi, olemme eläneet yli varojemme. Saippua on ylellisyys tuote, emme osta sitä enää.
Noroviruksessa oksentaa ja ripuloi 12 h putkeen. Pitää istua pytyllä ja oksentaa ämpäriin, kun tulee molemmista päistä samaan aikaan. Käsipesu vedellä riittää. Emme osta enää saippuaa, kun ansiosidonnaista leikattiin.
Tyttöhallitus ei kyennyt neljän vuoden aikana tekemään yhtään leikkausta, vain menolisäyksiä miljardien edestä. Yksin tytteleiden läpimätä sote-uudistus nosti valtion vuosimenoja 7 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rikas. Kerro minulle mitä olen tuosta sinun mainitsematta potista saanut?
Veronalennuksia, etenkin suhteellisesti taakkasi on pienentynyt.
Mutta kyllähän tämä kukutusluottamuksen nollaaminen ja talousen turvaverkkojen murskaaminen lopulta kåäntyy kaikkien tappioksi, hallituksen jyrkän oikeistolainen talouspolitiikka ei tosiasiassa toimi. Rikas ei kuluta. Ainakaan kotimaassaan.
Rikas laittaa ne ne säästyneet ylimääräiset sijoituksiinsa jotka ei näy kotimaan kulutuksessa tippaakaan ja eikä ne pyöritä kotimaista liike-elämää. Eihän tämä päätös hallitukselta ollutkaan kuin rikkaiden perseiden nuolentaa, kotimaan talouden kustannuksella. Mitäs muuta kokkareilta voisikaan odottaa??! Milloin ihmiset herää siihen että kokkareita kannattaa äänestää ainoastaan jos tulot tulee sijoituksista, ei firman kotimaan myynnistä.
Mitä ihmiset oikein kuvittelivat, että tapahtuu kun kokoomus ja persut päästetään valtaan?
Kaikki mitä ennustettiin tuli toteen. Oikeistolaiset elävät laalaa-landiassa, jossa talous saadaan kuntoon manifestoimalla ja uskomalla joulupukkiin.
Kaikki ulkopoliittiset riskit toteutuivat ja talous on turbulenssia. Siihen päälle vielä kaikki leikkaukset kotimaisesta kulutuksesta. Mitä helvettä ne oikein luulivat tapahtuvan?
Koko ulkopoliittinen johto on elänyt myös täydellisessä toksisessa positiivisuudessa. On kuviteltu, että pari kierrosta golfia vaikuttaisi johonkin Suomen erikoisasemaan Jenkeissä. Täysin aliarvioitu Trumpin hulluus ja uskottu, että äärikapitalismi takaisi demokratian ja vapauden.
Oikeisto elää harhassa ja ideologisessa fantasiassa. Talouskasvu tulee kurittamalla köyhiä ja suosimalla suuryrityksiä ja rikkaita.
Arvatkaa mitä? Ei jumalauta toimi tämä paska!
Kokkarit ovat olleet 20 vuotta hallituksessa ja katsokaas mihin ne on meidän talouden ajaneet. Porttikielto heille hallitukseen jotta eivät pääse pilaamaan talouden kasvua huonoilla päätöksilläään enää tulevaisuudessa. Ai mikä kykypuolue, sallikaan mun nauraa :D
Poika hallitus leikkaa Suomen köyhyyteen. Tarkkiksella ollaan.
Huvittavaa, kun mikään leikkaus ei kelpaa, mutta eipä nyt sitten kelpaa liian vähän leikkkauksiakaan. Päättäkää jo, onko leikattu liikaa vai liian vähän. Itse tulkitsen tämän nyt niin, että vassarit vaativat lisää tukien supistamista.
On se kumma kun yritystuista ei millään voi leikata. Monet asiantuntijat on sanoneet että ne tuet vääristää kilpailua.
Kela kiinni niin saadaan kerralla 17 miljardin sopeutukset ilman sen suurempia haittoja. Tukien varassa elävät joutuvat hakeutumaan töihin tai sitten ne lähtevät etsimään muualta ilmaista rahaa. Kelaelätit tuhosivat tämän maan laiskottelullaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun mikään leikkaus ei kelpaa, mutta eipä nyt sitten kelpaa liian vähän leikkkauksiakaan. Päättäkää jo, onko leikattu liikaa vai liian vähän. Itse tulkitsen tämän nyt niin, että vassarit vaativat lisää tukien supistamista.
Ei osteta käsisaippuaa. Sinä eläkeläisenä oksennat ja ripuloit myös 12 noroviruksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osteta käsisaippuaa. Sinä eläkeläisenä oksennat ja ripuloit myös 12 noroviruksessa.
Ei eläkeläisen ole pakko käydä kaupassa painelemassa niitä samoja hedelmänappuloita ja pin koodeja mitä työttömän.
Vierailija kirjoitti:
Kyklä, rikkaiden ja yritysten tukien leikkaamista - niitä kyllä riittää. Pienituloiset jätettävä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun yritystuista ei millään voi leikata. Monet asiantuntijat on sanoneet että ne tuet vääristää kilpailua.
Kannattaisi lopettaa elintarvikkeiden alennettu arvonlisäkanta kun sillä saataisiin puolentoista miljardin edestä verotuloa enemmän. Jokainen syö ruokaa ja aika vaikea on vähentää kulutusta vaikka kovasti haluaisi. Taitaa olla kaikista suurin yritystuki mitä maasta löytyy.
Kaupan kärrykahvoista, pinkoodi laitteesta, hedelmävaakasta ja itsepalvelukassasta voi saada noro viruksen. Ei enää kaikki osta käsisaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi demarit eivät leikanneet niistä viime kaudella?
Ai koska "yritystuet" ovat lähinnä kompensaatiota ylimääräisistä veroista joita muualla ei makseta?
Niin, paperitehdas maksaa sähköveroa kun se tuottaa itselleen energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kärrykahvoista, pinkoodi laitteesta, hedelmävaakasta ja itsepalvelukassasta voi saada noro viruksen. Ei enää kaikki osta käsisaippuaa.
Ei ihmisiä kiinnosta työttömien rahatilanne joten ei meitä kiinnosta jos joku syöpäsairas saa kaupasta noroviruksen. Suomessa on aikakausi, että kaikki ajattelevat pelkästään itseä.
Norovirus voi käynnistää myös synnytyksen monta kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta mitä se ketään enää nykypäivänä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyklä, rikkaiden ja yritysten tukien leikkaamista - niitä kyllä riittää. Pienituloiset jätettävä rauhaan.
Pienituloiset jätetään kyllä rauhaan, kunhan niille ei enää anneta rahaa valtiolta.
Tuet pois niin saatte olla just niin rauhassa kun haluatte
Semmoset hokkuspokkus ja hupsista keikkaa kyky- ja talousosaajapuolue Kokoomukselta ja "Se ei meille käy" Persuilta! RiPulin saksikuva sopii vallanmainiosti tähänkin kuvituskuvaksi!