Mikä määrä koiran haukkumista pitää naapurin kestää?
Kommentit (34)
Onhan se hyvä varmistaa omistajalta onko tietoinen asiasta. Jos kaikki näyttää olevan ok, eli koira on hyävointinen, pääsee usein ulos ja omistaja on suurimman osan aikaa kumminkin kotona, niin en ole jaksanut nillittää päivä-äänistä. Yöäänistä olen ilmoittanut terhakammin. Joku yksi haukku sinne tänne yölläkään ei haittaa, on normivaroittamista koiralle. Sitten jos on haukkupuuskia, niin niistä olen ilmmoittanut. Täällähän kuuluu naapurien yööliset vessa, kaittiö ym. äänet, joten yöllä pitää vaan kääntää kylkeä äänille. Sitten jos on pitkäaikaisempaa, niin siitä voi mainita. Meillä on toiminut heippalaput hyvin. Kaikki sietää sopivasti häiriötä ja kaikki yrittää vähentää liiallista häiriötä. Sopuisa rappu.
Talostamme puuttuu äänieristys. Jokainen ihmispieru ja liman rykiminen kuuluu. Ei siis pienet haukutkaan haittaa siellä seassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira haukkuu ulkona joka päivä. Se haukkuu jotkut ohikulkijat, ei kaikkia. Se haukkuu, kun naapurin koirat leikkivät omalla pihallaan, koska haluaisi mukaan leikkiin. Se haukkuu, se pyytää sisään ja se myös haukkuu koko ajan kun se leikkii. Haukkuminen on myös sen työtä, se on hirvikoira. Se käyttää ääntään kommunikointiin todella paljon ja se on ihan okei. Ei se koskaan pitkään kerralla hauku, mutta jos laskisi, niin varmaan useamman kymmentä kertaa vuorokaudessa. Varmaan sekin jotain v*tuttaa, mutta sellaista elämä on. Aina pihalla ollessa jostain kuuluu koiran haukkua. Kuuluu myös lasten kiljahtelua, nikkarointiääniä, yksi teki viime viikolla lumitöitä polttomoottorisella lehtipihaltimella, on ruohonleikkuria ja mopon pärinää kesäisin ja siihen päälle paljuillat ja puutarhajuhlat jne.
Eikö sulle itsellesi tule päänsärkyä tuosta? Mikä idea on pitää noin äänekästä lemmikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistunut? Ei se omistaja välttämättä tiedä että haukkuu yksin ollessaan. Se on sitten eri asia pystyykö sille mitään tekemään, paitsi etsimään uuden kodin jos mikään muu ei auta.
Itse haluaisin tietää jos koirani haukkuisi yksin ollessaan. Ei se ole koirankaan etu että on ahdistunut kaiket päivät.
Omistaja tietää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistuksesta on todella vaikea päästä eroon. Naapuri voi yrittää tehdä vaikka mitä temppuja ja mikään ei välttämättä auta. Ja sinä et tiedä siitä mitään vaan kuvittelet että koiraa vaan haukutetaan. Idiootti. Se ei ole kasvatuksen puute vaan se on tila mikä laukeaa joillakin koirilla pienenkin muutoksen kohdalla.
Mitä väliä tällä on? Ei naapureilla ole mitään velvollisuutta sitä haukkumista kuunnella. Jos koira ei pysty olemaan haukkumatta, sen paikka on omakotitalo.
Tykkään koirista, ja on ollut omiakin. Kerrostaloasujana olen pitänyt huolen, että valitsen rodun, joka ei ole haukkuherkkä. Kyselin silti säännöllisesti naapureilta, haukkuuko koira yksin ollessaan. Ei ole naapurien velvollisuus kuunnella jatkuvaa räkytystä siksi, että minä olen valinnut ottaa koiran.
Seinänaapurilla on kolme koiraa. Yksi niistä ulvoo päivän ja toinen haukkuu. Aamusta kun vika on lähtenyt, kunnes eka ihminen tulee kotiin... Saattaa hyvinkin olla kuusi tuntia.
Mä teen etätöitä kotona. Ei hirmusen kivaa. Tunnen heitä jonkun verran, että tarjouduin ottamaan ne koirat meille työpäivän ajaksi, että olisivat hiljaa. Eivät halunneet vaivata! Eihän siitä vaivaa olisi, jos saisin olla rauhassa. Voi jopa kerran käyttää lenkilläkin, kun usein ruokiksella käyn lenkillä anyway.
Hankin sitten vastamelukuulokkeet, vaikkei huvittaisi koko aikaa olla kuulokkeet päässä. Pakkohan se sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurilla on kolme koiraa. Yksi niistä ulvoo päivän ja toinen haukkuu. Aamusta kun vika on lähtenyt, kunnes eka ihminen tulee kotiin... Saattaa hyvinkin olla kuusi tuntia.
Mä teen etätöitä kotona. Ei hirmusen kivaa. Tunnen heitä jonkun verran, että tarjouduin ottamaan ne koirat meille työpäivän ajaksi, että olisivat hiljaa. Eivät halunneet vaivata! Eihän siitä vaivaa olisi, jos saisin olla rauhassa. Voi jopa kerran käyttää lenkilläkin, kun usein ruokiksella käyn lenkillä anyway.
Hankin sitten vastamelukuulokkeet, vaikkei huvittaisi koko aikaa olla kuulokkeet päässä. Pakkohan se sitten on.
Tuo on täysin kohtuutonta. Itselläni ei olisi noin pitkä pinna. Sä maksat sun asumisesta, sulla on oikeus kotirauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täysin kohtuutonta. Itselläni ei olisi noin pitkä pinna. Sä maksat sun asumisesta, sulla on oikeus kotirauhaan.
Työntekokin kärsii, samoin terveys. Eri asia, jos pääsee aina muualle työpäivän ajaksi, mutta jos pitäisi koko työpäivä kuunnella jatkuvaa haukkumista, niin siinähän hajoaa pää.
Koiralle voi järjestää "herkkuja" joilla meteli loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekokin kärsii, samoin terveys. Eri asia, jos pääsee aina muualle työpä
Oletko ollut yhteydessä isännöitsijään?
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden ulkopuolella, lapset ja koirat saa pitää niin paljon ääntä kuin haluaa, vaikka 10 tuntia joka päivä.
No ei saa. Meidän talossa eräs koira suorastaan ulvoo, kun pelkää yksinoloa. Sehän saa helposti myös muuta rapun koirat haukkumaan. Tulee ihan suorastaan paha olo koiran puolesta ja siitä on kyllä sanottu omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole laillista edes jättää koiria ulvomaan ja haukkumaan asuntoon. Menee eläinrääkkäyksen ja kotirauhan häirinnän puolelle. Häätöperuste.