Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä määrä koiran haukkumista pitää naapurin kestää?

Vierailija
27.01.2026 |

Mikä voidaan laskea normaaliksi elämän ääneksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuminen on koiran työtä eli siihen on vain totuttava.

Vierailija
42/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpujen soittaminen on rumpalin työtä, siihen on vain totuttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös useampi koira, oma talo ja iso piha (jossa siis ne koirat, aidattu iso alue) mutta asutaan hevonkuusessa ja ainoaan naapuritaloon muutti tietoisena meidän koirista henkilö jolla itselläänkin kolme koiraa. Joten tuossa ne päivät juttelee aidan läpi keskenään eikä ilmeisesti haittaa edes tuota naapuria. Meitä itseä ei haittaa kumpikaan, ei ne öitä ulkona ole ja tällöin hauku. Työpäivän ajan ulkosalla lähinnä, tai käytännössä ne vaeltavat sisälle ulos kokoajan ja haukkuvat kyllä joka oravan ja harakan. 

Kerrostaloon koirat eivät edes kuulu, mielestäni. Koiran takia, ei se ole eläimelle sopiva paikka ollenkaan. 

Ihan hyvin koira pärjää kerrostalossa, jos ei ole ääniherkkä ja jos omistaja lenkittää koiraa kunnolla. Omakotitaloissa ei koirat välttämättä pääse juurikaan lenkeille, kun ne laitetaan vaan ovesta pihalle.

Vierailija
44/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse kuunnella. Ensin yhteys suoraan naapuriin jos ei auta niin isännöitsijään. 

Olen ollut kahdesti tilanteessa, jossa koirat haukkuu tuntikausia joka päivä. Molemmissa tapauksissa asukkaat oli kotonakin sen haukkumisen aikana eli todellakin tiesivät siitä. Ensimmäiselle kun yritin asiasta sanoa, niin ei avannut ovea. Koirille hoki oven takana "shh". Toinen jutteli auliisti, mutta ei suostunut lainkaan ymmärtämään ongelmaa. Kaupungissa kuulemma pitää sietää ääniä. Minä sanoin, että koiran jatkuva, toistuva haukkuminen ei ole kaupunkiääni vaan häiriö. Naapuri kehotti minua muuttamaan omakotitaloon. Vastasin, että häiritsenkö minä heitä. "Et millään tavalla.". Miksei häiriköt muuta itse.

Isännöitsijät oli molemmissa tapauksissa aivan munattomia. Kumpikaan ei puuttunut asiaan.

Vierailija
45/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumpujen soittaminen on rumpalin työtä, siihen on vain totuttava.

Aivan 😂

Vierailija
46/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerrostalon seinänaapureina koiranomistajat, jotka olivat yöt töissä. Koira haukkui koko yön aina, kun omistajat olivat töissä. Hukkuksi siinä tuli aika nopeasti. Omistajien ollessa paikalla koira ei haukkunut.

Vierailija
47/47 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerrostalon seinänaapureina koiranomistajat, jotka olivat yöt töissä. Koira haukkui koko yön aina, kun omistajat olivat töissä. Hukkuksi siinä tuli aika nopeasti. Omistajien ollessa paikalla koira ei haukkunut.

Miten asia ratkesi?