Tiedätkö kantasuomalaisia naisia joille kasvaa viikset ja parta?
Kommentit (25)
Hirsutismi on yllättävän yleistä naisilla, sehän on tabu josta ei puhuta.
No en ole kyllä koskaan nähnyt ja olen jo yli 60v ja ikäni tehnyt töitäkin ihmisten parissa.
Ei varmaan ainakaan kovin yleistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hirsutismi on yllättävän yleistä naisilla, sehän on tabu josta ei puhuta.
Tietyt lääkkeet voivat laukaista sen tai sitten se voi olla perinnöllistä tai hormonaalista ja joskus jopa kasvaimesta johtuvaa.
Mikäpä sinua estää siitä puhumasta, mutta tuskin kovin monia jaksaa jonkun karvat kiinnostaa.
Sisko on ihan kantasuomalainen, kuten minäkin. Hänellä on tummempi tuuhea, paksu tukka, pitkät ripset, käsikarvat, jalkakarvat ja ns. partakarvat. Itsellä ohuet hiukset, vaaleat käsi- ja jalkakarvat.
Täs o yks. En tiiä, miksi sitä kasvaa.......olen nyt 50-v nainen, ja mulla on kasvanut pientä partaa vuosia. Nyt pystyn pitämään sen kurissa hyvin. En käytä mitään partahöylää. Ajelen sen vain pois joka ma ja to aamu ennen, kuin menen NS töihini.
Kyllä. Meillä kaikilla kasvaa parta.
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ihan kantasuomalainen, kuten minäkin. Hänellä on tummempi tuuhea, paksu tukka, pitkät ripset, käsikarvat, jalkakarvat ja ns. partakarvat. Itsellä ohuet hiukset, vaaleat käsi- ja jalkakarvat.
Ainakin sinä höppänä olet tullut isääsi.
Kyllä. Vaimoni. Hänellä on myös kikuli.
Aikalailla kaikki yli 30 vuotiaat naiset.
Kaikki kantasuomalaiset trans"naiset".
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mahtaisi siskosi pitää tästä avauksestasi? Oletkohan ihan normaali?
Itselläni kasvaa ja on vanhemmiten vaan kiihtynyt. Tuo alkoi kun olin kolmekymppinen. Ehkä kyseessä on sitten PCOS. Muutenkin karvaa tuntuu kasvavan nykyään joka paikassa kehoa. En ole tämän takia lääkärissä käynyt, enkä ole menossa.
Todella monella ja iän myötä vaan karvat lisääntyy. Nykyisin on monia eri keinoja poistaa karvat ja siksipä niitä ei nää. Lapsuudesta muistan vielä ihan hyvin naisia, joilla kasvoi pitkää partaa leuasta ja monella oli selvät viikset. Ehkä silloin vielä peloteltiin, että karvoitus lisääntyy, jos ne nyppii tai ajaa pois.
Ap huolissaan, ettei ole sama isä teillä siskosi kanssa?
Tunnen montakin. Ei ole mikään epätavallinen ilmiö. Poistattavat karvat kosmetologilla tai omin avuin.
Itselläni eli 54 v naisella kasvaa muutamassa päivässä leukaan jonkin verran karvoja jollen ajele ja ylähuulenkin päällä niitä on. Onneks ne on vaaleita. Leuasta ajan ne pois. Eikös se johdu vaihdevuosista ja siitä että estrogeeni vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Todella monella ja iän myötä vaan karvat lisääntyy. Nykyisin on monia eri keinoja poistaa karvat ja siksipä niitä ei nää. Lapsuudesta muistan vielä ihan hyvin naisia, joilla kasvoi pitkää partaa leuasta ja monella oli selvät viikset. Ehkä silloin vielä peloteltiin, että karvoitus lisääntyy, jos ne nyppii tai ajaa pois.
Latinoilla ja eteläeurooppalaisilla naisilla kasvaa viikset jo nuorena. Muutenkin julmetun karvaisia.
PCOS