Tiedätkö kantasuomalaisia naisia joille kasvaa viikset ja parta?
Kommentit (28)
Onhan meitä. Äidilläni oli reilusti karvoja naamassa, joita nykki pinseteillä lähes päivittäin ja nyt minullakin. Vaihdevuodet alkamassa niin hiukset ohenevat ja muualle pukkaa tummaa karvaa. Olen vielä pärjännyt nykkimällä joitain pois mutta varmaan menen jossain vaiheessa epilointiin vai miksi sitä kutsutaan kun karvatuppi poltetaan. Laserointi on joillain tutuilla jopa pahentanut kasvojen karvaongelmaa.
Ei sitä parraksi voi kutsua mutta pari kolme jäykkää karvaa kasvaa pituutta ja pitää nyppäistä pois, yksinomaan toisella puolella huulta kun taas toisella puolella ei ole yhtään karvoja.
Yhdelle kaverille alkoi kasvaa parta, kun e-pillerit aloitti. Ihan semmoista untuvaa ekana lähinnä poskipieliin, ikään pulisongit. Sitten levis ja karva vaan piteni ja paksuni, mutta yhä valkoista. Sitten se alkoi ajamaan käsihöylällä sitä ja sitten siihen jäi jo ihan sänki.
Pari poikaystävä kokelasta jätti hänet sängen takia. Liian miehekästä kuulemma. Sitten kaveri lopetti pillerit, mutta parta pysyi.
Nyt ollaan kolmissakympissä ja hän itse vahaa kasvojaan... Mun mielestä se ja sama ajaa vaiko vahaa.. tulos sama. Ehdottanut, että kävis kyselemässä laseroinnista sen maksuista ja hyödyistä tms. Ei kuulemma kehtaa.
Nyt se sitten meikkaa kuin transnainen tai dragqueen aivan järkyttävän paksut pakkelit ja itkee miesten perään.
Itsellä on kaksi karvaa leuassa, jotka nypin, kun sormen päähän alkaa tuntumaan. Tosi paksua karvaa.
Vierailija kirjoitti:
On yleistä mutta suurin osa ottaa tai ajaa ne pois. Minulla on PCO ja hirsutismi, jo teininä alkoi viiksien kasvu ja sääret sellaiset miehisen karvaiset. Parikymppisenä alkoi tulla yksittäisiä mustia karvoja leukaan. Sen jälkeen tahti vaan kiihtynyt, nypin joka päivä viiksi- ja partakarvat mutta silti sitä pitää tehdä joka päivä. Mutta en halua käyttää hormoneja joten kärsittävä on.
Sama juttu. Suosittelen kokeilemaan laserointia.
Tulee ihan kunnon mustia paksuja karvoja ylähuuliin, poskiin, leukaan ja kaulaan. Myös jaloissa ja kainaloissa paksu ja tumma karvoitus. Nämä vääränpaikan karvat ovat ihan erituntuisia, tuntuu terävä piikki sormenpäähän kasvoihin koskessa, jo silloin tietää onko se vaalea vai musta.
Käsittelen kasvot IPL-laitteella 2 viikon välein (ei vaikutusta) ja samalla nypin karvat.
Tämä alkoi joskus alle parikymppisenä ja kiihtyy vain kun ikää tullut lisää.
Kerran näin asiakaspalvelijana kasvonpiirteiltään erityisen kauniin naisen ja hänellä oli ihan näkyvästi tummia viiksikarvoja, muulloin en ole varmaan koskaan nähnyt. Aihe on tabu
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ihan kantasuomalainen, kuten minäkin. Hänellä on tummempi tuuhea, paksu tukka, pitkät ripset, käsikarvat, jalkakarvat ja ns. partakarvat. Itsellä ohuet hiukset, vaaleat käsi- ja jalkakarvat.
Minäkin tiedän siskosi. Tuuhea on.
On yleistä mutta suurin osa ottaa tai ajaa ne pois. Minulla on PCO ja hirsutismi, jo teininä alkoi viiksien kasvu ja sääret sellaiset miehisen karvaiset. Parikymppisenä alkoi tulla yksittäisiä mustia karvoja leukaan. Sen jälkeen tahti vaan kiihtynyt, nypin joka päivä viiksi- ja partakarvat mutta silti sitä pitää tehdä joka päivä. Mutta en halua käyttää hormoneja joten kärsittävä on.