L/over ikuisesti minun
Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa.
Mielipiteitä?
Kommentit (399)
Tuo vielä hyvin iisiä menoa. Itsellä oli nuorena suhde, jossa mies kai epävakaa tai narsisti. Emme asuneet yhdessä, mutta meno oli paljon pahempaa. En osannut varoa. Kesti reilun vuoden. Kauheaa menoa. Henkikin meinasi lähteä kunnes tajusin hänen olevan sairas ja lopetin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näen vikaa Roosassakin? Ensinnäkin kaikkeen vaan suostunut alun alkaen, eikä tunnu mielipiteitä olevan. "Elä makaa maassa, jos et halua olla kynnysmatto". Toinen tuli yllättään työreissulle romanttisesti ja naama norsun **********n. Se puhelinki piti olla ladattuna,iso talo ja miehen työpiste ainut vaihtoehto!??Kuka lähtee mettään ku riski synnytyksen alkamisesta, ihan ansaittua tylytystä siitä!
Samaa mieltä siitä, että Roosassakin on vikaa. Eikä narsistien/psykopaattien uhriksi aivan kaikki olekaan yhtä alttiita. Uhrius vaatii tietynlaista luonnetta.
Tuosta puhelimesta olen eri mieltä. Hyvin on nykyajan ihmisille aivopesty, että aina pitää olla puhelin mukana. Digitaalinen panoptikon on totta.
Puhelin on myös mitä parhain kontrollin väline narsistille. Aina pitää olla narsistin tavoitet
Ymmärsin myös, että puhelinta ei löytynyt kotoa. Roosahan kyseli monta kertaa puhelimesta jälkeen päin, miksi se ei ollut siinä, missä piti. Näen tämän niin että Juha piilotti tms sen, että sai aikaan tilanteen, jossa voi syyttää Roosaa ties mistä
Vierailija kirjoitti:
Miksi näen vikaa Roosassakin? Ensinnäkin kaikkeen vaan suostunut alun alkaen, eikä tunnu mielipiteitä olevan. "Elä makaa maassa, jos et halua olla kynnysmatto". Toinen tuli yllättään työreissulle romanttisesti ja naama norsun **********n. Se puhelinki piti olla ladattuna,iso talo ja miehen työpiste ainut vaihtoehto!??Kuka lähtee mettään ku riski synnytyksen alkamisesta, ihan ansaittua tylytystä siitä!
Sinulla ei taida olla minkäänlaista käsitystä narsismista ja sen uhrina olemisesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuli romanttisesti työreissulle 🙄 Narsisti kuule vie ne mielipiteet ja kohta onkin kynnysmattona ennen kuin ymmärtää lähteä.
Se lähteminenkään ei ole muuten helppoa! Vaino jatkuu ja yleensä karmivin seurauksin!
käsikirjoitus on hieman omituinen kuin pitkitetty. tämä ystävää näyttelevä on omituisen flegu ja aivan kuin ei haluaisi edes näytellä. toisaalta mikä ihmeen tarkoitus on laittaa juoneen joku irrallinen adoptointi 16.vuotiaana. Samoin tämän teinipoikapusuhuulen seikkailut, en käsitä. ja miksi siinä entinen puoliso on englanninkielinen?Olisivat leikanneet turhat juonet pois ja keskittyneen vaan volaseen, hyvin kyllä nappaa narskun nyanssit haltuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Volanen on uskomaton tuossa vaikeassa roolissaan. Huh huh.
Jep! Ihan pelottaa!
Olen katsonut tämän sarjan kokonaan ja oli kyllä aika ahdistava. Vaikka onkin vaikea käsittää, että joku ajautuu ja jää tuollaiseen parisuhteeseen, pystyy sen kuvion silti ymmärtämäänkin.
Minusta sarjaan olisi voinut ottaa mukaan hieman enemmän hetkiä, joissa Juha on maailman ihanin Roosalle.
Sehän on tärkeä osa manipulointia ja Honkasen kirjassakin on näitä kuvauksia kuin hetkittäin on aivan ihanaa ja onnellista. Mikä herättää (turhaa) toivoa.
Toki tässä sarjassa ero tulee nopeast, Honkasen kirjassa pariskunta on yli 10 vuotta yhdessä ennen eroa. (eikä onnellisia hetkiä tai päiviä siinäkään kovin montaa ole pelontäyteisen ja onnettoman elämän joukkoon ripoteltu)
Kun tuntuu, että sarjassa on silkkaa kamaluutta kaiken aikaa alun lyhyen hurmausvaiheen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
käsikirjoitus on hieman omituinen kuin pitkitetty. tämä ystävää näyttelevä on omituisen flegu ja aivan kuin ei haluaisi edes näytellä. toisaalta mikä ihmeen tarkoitus on laittaa juoneen joku irrallinen adoptointi 16.vuotiaana. Samoin tämän teinipoikapusuhuulen seikkailut, en käsitä. ja miksi siinä entinen puoliso on englanninkielinen?Olisivat leikanneet turhat juonet pois ja keskittyneen vaan volaseen, hyvin kyllä nappaa narskun nyanssit haltuunsa.
Ex-puoliso lienee ruotsinkielinen, kommunikoivat vain englanniksi Roosan kanssa. Sarjaan on pitänyt saada Ruotsissa asuva miehen exä, koska kirjassakin miehen exä asuu Ruotsissa, jonne myös tosielämän muusikko Kiiskisen silloinen puoliso lapsineen muutti. Tätä tarkoitin kun aiemmin kirjoitin, että ihan joka yksityiskohtaa ei olisi tarvinnut toistaa kuten Honkasella ja Kiiskisellä. Juonellisesti tuossa ei kai muuta ideaa ole kuin että synnytetään vaikutelma, että narsistia täytyy paeta jopa toiseen maahan päästäkseen rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sarjaan olisi voinut ottaa mukaan hieman enemmän hetkiä, joissa Juha on maailman ihanin Roosalle.
Sehän on tärkeä osa manipulointia ja Honkasen kirjassakin on näitä kuvauksia kuin hetkittäin on aivan ihanaa ja onnellista. Mikä herättää (turhaa) toivoa.
Toki tässä sarjassa ero tulee nopeast, Honkasen kirjassa pariskunta on yli 10 vuotta yhdessä ennen eroa. (eikä onnellisia hetkiä tai päiviä siinäkään kovin montaa ole pelontäyteisen ja onnettoman elämän joukkoon ripoteltu)
Kun tuntuu, että sarjassa on silkkaa kamaluutta kaiken aikaa alun lyhyen hurmausvaiheen jälkeen.
Jatkan vielä:
En tarkoita puolustella miestä, että ei se niin kamala ole. Mutta yksi syy siihen, että jäädään tuollaisiin suhteisiin on kaiketi se, että ihan koko ajan ei ole kamalaa ja kauhua. Sarjassa ei oikein tuoda tätä esiin ja siksi on kovin vaikea ymmärtää, että miksi tuo ei ole jo lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se on ollut tarkoituskin. Näin siitä saatiin dramaattisempi ja raflaavampi ja uskon sen kiinnostavan ihmisiä. Reaktio sarjasta jo kertoo siitä
Sarjasta on tehty psykologinen trilleri! Siksi varmaan näytetään paljon narsistin pahuutta!
Tuon sarjan paras anti on nuo "keskustelut". Narsistin mantra:
"Sitä ei tapahtunut."
"Jos se tapahtui, se ei ollut niin paha."
"Jos se oli, se ei ole minun syyni."
"Jos se on minun syyni, en tarkoittanut sitä."
"Jos tarkoitin, ansaitsit sen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis nyt edes kerran sanonut ei. Tai pistänyt hanttiin edes. Ei ole naisen pakko suostua, mutta tämä sanoi vaan, että väsyttää.
Niinpä, mutta ehkä tässä yritetään kuvata juuri sitä, miten vaikeaa se on. Ja oli varmaan jo niin väsynyt ettei muuta enää jaksanut sanoa.
Narsistit ovat myös taitavia manipuloimaan, että jäisi. Osaavat olla tarvittaessa hurmaavia ja huomaavaisia, mikä on tietenkin vain näyttelyä karmean luonteen sijaan, joka alkaa paljastua heistä, kun aika kuluu
Mutta karmivaa!
Manipulaatioita oli se parisuhdeterapiassakin esitetty itsemurha-ajatukset jos Roosa lähtee.
No oma narsisisti isäni uhkasi tappaa meidät kaikki jos äiti eroaa. Että tuttua juttua. Ja joskus antoi ymmärtää että on vetänyt lääkkeitä ja kuolemassa.
Miten pääsitte hänestä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kososen hahmo liian nynny alusta alkaen. Olisi kiinnostavampaa, kun nainenkin olisi normaali tai jopa voimakas ja narsistimies sais kiedottua mukaansa. Tuollainen vässykkä nyt lankeaa kehen tahansa.
Kyllä, koska tosiasiassa kuka tahansa voi joutua narsistin uhriksi, vaikka olisi kuinka koulutettu ja menestynyt.
Minä sanon taas narsistin lapsena että ei voi. Olen oppinut aika varovaiseksi.
Sinähän olet narsistin uhri. Ja siitä oppinut, kuten monet muutkin.
Ihan oikeasti, unohtakaa se hurmaamisesta jankutus. Juha ei ole narsisti siinä mielessä vaan sadistinen psykopaatti, joka saa toisen hermoston tasolla alistumaan tms, ei millään kynttiläillallisilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin tyypillistä provosoida uhrinsa hulluksi ja kun mitta tule täyteen niin kylmän viileästi vaan kuvata se romahdus.
Jäin myös kaipaamaan jotain mikä olis ollu hyvää, millä Roosa olis pidetty koukussa. Tämä jos joku tyypillistä. Kun toinen alkaa epäröidä heittäydytään unelmapuolisoksi ennen seuraavaa myrskyä ja alistusta.
Mustasukkainen tää volasen hahmo ei myöskään tavarastaan ollut. Yllättävä.
Been there ja yhä vaan
Psykopaatit eivät ole lähtökohtaisesti mustasukkaisia. Heillä ei ole sellaista tunnesidettä tavaraan eivätkä he tarvitse sitä mihinkään siinä mielessä, että on ihan sama kuka siinä on. He eivät kiinny yksilöihin.
Mahtavat kirjailijan exxät olla luimuissa korvin. Kaiketi tarinoihin otetaan kohtauksia myös eletystä elämästä. Onneksi itsellä ei ole tuommoisia kokemuksia, tosin en osaa kirjoittaakaan enkä keksiä tarinoita.
Mun narsistinen miesystävä lopetti aina tekstarinsa: t. Minä. Kai mä nyt näin, keltä se viesti oli, mutta hänen piti vain saada se Minä kirjoittaa. Koska hänhän on koko maailman Minä, ainoa Minuus.
Hänelle sattui myös freudilaisia persoonapäätelipsahduksia, kun viestein tarkoitti vakuutella, ettei ikinä voisi tehdä minulle niin tai näin tai rakastaa minua ikuisesti, niin kirjoitti vahingossa minulle: "Et ikinä voisi tehdä niin" tai "Rakastat ikuisesti". Siinä kohtaa se minä-muoto unohtuikin, kun hänhän oli se palvonnan ja rakkauden kohde.
Ihan pienetkin asiat piti kiistää, vaikkei niillä olisi ollut kummempaa merkitystä kuin että ne eivät olleet imartelevia hänelle. Kerran muistelin sitä, miten jätti minut autostaa keskelle lumipyryä hankeen matkalaukun kanssa viemättä tien varteen bussipysäkille saakka. Minun piti sitten tarpoa lumessa laukun kanssa puolisen kilometriä. Hän oli jyrkästi sitä mieltä, ettei niin ole tapahtunut, hän ei ikinä jättäisi "rakkaintaan" keskelle auraamatonta tietä matkalaukun kanssa. Juu eipä. Hänellä oli hyvin valikoiva muisti ja hän suorastaan järkyttyi, kun esitin näitä "täysin tuulesta temmattuja" väitteitäni. Nehän todistivat vain minun pahansuovasta luonteestani, että tällaisia keksin päästäni.
Puhelin on myös mitä parhain kontrollin väline narsistille. Aina pitää olla narsistin tavoitettavissa ja vastata hänelle. Narsisti häiriköi ja keksii hätätilanteita, jos olet jossain ystäväsi kanssa pitämässä hauskaa. NArsistit on taitavia käyttämään ihmisen turvallisuushakuisuutta hyväkseen. Monet on niin kilttejä että vastaa aina puhelimeen tai jos ei vastaa, tulee hätäviestejä joihin on pakko vastata.
Siksi on parempi jättää puhelin matkasta ja rentoutua kunnolla. Hyvää se tekee vaikkei olisi edes narsistia pommittamassa.