L/over ikuisesti minun
Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa.
Mielipiteitä?
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Ihan laatusarjalta tuo vaikuttaa. Sivuseikka sinänsä mutta kylläpä näytti ja tuntui kalsealta ja ankealta pääparin uusi koti. Miten ihmeessä tosielämän massi-ihmiset haluaa asua tuollaisissa valtavissa kolosseissa!? Ei kyllä kodikkuudesta ole tietoakaan. Olkoot vaan meren vieressä. Puistattavaa luxusta.
Tyhjät käyttämättömät huoneet houkuttelevat nälkäisiä aaveita...se on buddhalaisessa filosofiassa yksi olemassaolon taso: nälkäisten aaveiden valtakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kososen hahmo liian nynny alusta alkaen. Olisi kiinnostavampaa, kun nainenkin olisi normaali tai jopa voimakas ja narsistimies sais kiedottua mukaansa. Tuollainen vässykkä nyt lankeaa kehen tahansa.
Kyllä, koska tosiasiassa kuka tahansa voi joutua narsistin uhriksi, vaikka olisi kuinka koulutettu ja menestynyt.
Minä sanon taas narsistin lapsena että ei voi. Olen oppinut aika varovaiseksi
Kokemuksen kautta näitä oppiikin. Tuntosarvet ovat pystyssä!
Niin tyypillistä provosoida uhrinsa hulluksi ja kun mitta tule täyteen niin kylmän viileästi vaan kuvata se romahdus.
Jäin myös kaipaamaan jotain mikä olis ollu hyvää, millä Roosa olis pidetty koukussa. Tämä jos joku tyypillistä. Kun toinen alkaa epäröidä heittäydytään unelmapuolisoksi ennen seuraavaa myrskyä ja alistusta.
Mustasukkainen tää volasen hahmo ei myöskään tavarastaan ollut. Yllättävä.
Been there ja yhä vaan
Vähän tylsä, pitkäpiimäinen sarja. En oikein pääse kunnolla syvälle ajatukseen ettei Roosa näe muka mitään varoituksia, ja pyöräyttää soppaan mukaan lapsenkin.
Kyllä on erittäin hyvä ja jännittävä, jopa pelottava sarja. Hyvät näyttelijätyöt. Ensi sunnuntaina tuleekin sitten viimeinen jakso. Saa nähdä miten sarja päättyy. Odotan kovasti. Kiitos MTV!
Vierailija kirjoitti:
Vähän tylsä, pitkäpiimäinen sarja. En oikein pääse kunnolla syvälle ajatukseen ettei Roosa näe muka mitään varoituksia, ja pyöräyttää soppaan mukaan lapsenkin.
Kuuluu juoneen. Sarjasta on tehty mahdollisemman raflaava. Muelestäni mies on ennemminkin narsistinen psykopaatti. Ainakin viime jakson perusteella
Vierailija kirjoitti:
Tässä sarjassa on paljon hyvää; visuaalinen maailma, kuvaus, tunnelman rakentaminen ja ehdottomasti paras on päänäyttelijöiden roolisuoritukset. Mua kuitenkin myös häiritsee tarinan ja hahmojen yksipuolisuus. Sarja saa mut ajattelemaan, että manipuloitava osapuoli on vaan tyhmä ja naiivi, koska kaikki merkit on niin selkeästi esillä, mutta hän ei vaan tajua vaaraa. En usko, että tää on tarkotus, mutta monesti vaan raivostutti katsoa, kuinka sinisilmäinen idiootti Roosa on. Mun mielestä tää ei anna oikeutta niille, jotka on tota tosielämässä kokeneet
Mua häiritsee myös tuo tarinan ja hahmojen yksipuolisuus. Mutta ajattelen sen johtuvan siitä, että sarjassa on vain kuusi jaksoa, ja koko tarina on kuvattava siinä ajassa. Minulla on narsistinen sukulainen, jolla naiset vaihtuvat muutaman vuoden välein. Tämä tarinan kaari on siis hyvin tuttu niin näiltä exiltä kuultuna kuin sivusta seurattuna. Suhteista ja niiden pituudesta riippuen tämä kuvio on aina lähes sama. Hyvin nopeasti edetään, jonkun kanssa tehdään nopeasti lapsi, toisen kanssa ostetaan talo, kolmannen kanssa mennään naimisiin. Jollain se uhri sitoutetaan hyvin nopeasti. Pikkuhiljaa alkaa ilmetä näitä manipuloivia ja kontrolloivia piirteitä, ihmissuhteista eristämistä, henkistä ja jopa fyysistä väkivaltaa.
Sivusta kun katsoo uuden naisen tuloa kuvioon, sitä ajattelee, että miten sinisilmäinen nainen on, kun ei tajua. Mutta ei hän siinä kohtaa vielä halua uskoa niitä sisäisiä varoitusääniään ja jopa punaisia lippuja. Niinhän Roosakin tässä sarjassa selittelee itselleen ja muille, että Juha vain huolehtii perheestään ja siksi käyttäytyy näin ja noin. Ja aina siinä narsistissa on niitä hyviäkin piirteitä. Rakentaa juuri ostettuun taloon hienon terassin, auttaa lasten harrastuskuskauksissa jne. Näillä sitten selitellään itselle, ettei suhteessa kaikki ole huonosti, ja manipuloinnin jatkuessa aletaan epäillä itseään ja sitä, kuvittelenko kaiken. Tämä on vain kuvattu sarjassa nopeassa tahdissa, joten siitä tulee olo, että Roosa on tyhmä, kun ei näe ja tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein vakuuta. Draamallisesti ei toimi, että mies on heti alkuun hyvin epämiellyttävän oloinen. Kyllä tuohon rooliin ois pitänyt saada Mikko Leppilampi makeilemaan alussa ja sit kunnon skitsoilu päälle. Ja sit taas Roosan ja Paulan olisin roolittanut toisin päin. Krista on vaan liian vahva mataline äänineen narsistin uhriksi. Ois ollut just hyvä sellaisena vahvana järjen äänenä, joka pelastaa ystävänsä.
Tykkäsin tosi paljon Gaslight-sarjasta. Siinä se mies oli oikein kunnon seko ja nuori nainen oikeasti vietävissä. Toki narsistin uhriksi voi joutua kuka vain kypsempikin ihminen. Ehkä tää suomiversio on sit sellainen.
Juuri mietin ihan samaa, että olisi ollut uskottavampi kun olisi ollut Leppilampi tuon kuivan creepy-ukon tilalla!
Pikkuhiljaa menee ahdistavammaksi tämä, varsinkin tämä viimeinen lampaan tappo ja syöntikohtaus. Vaikeampi katso
Pilven poltattaminen tahallaan (överit) on kyllä fyysisitä pahoinpitelyä. Lisäksi nyrkki seinästä läpi vauva hoitopöydällä oli ihan kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Taas oikein iloisen mielen sarja, tätä pas kaa 90% kotimaisesta tuotannosta. Oikeeta kurjuuden maksimointia ja sit ihmetellään kun ihmisiä vi tuttaa.....
Jos sinä vittuunnut tv-ohjelmosta, vika löytyy omasta päästäsi.
Et ole näköjään ollut parisuhteessa narsistin kanssa, vaan todennäköisesti olet itse sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin ajattelutapa. Et tajua mitä on rakastuminen ja empatia.
Dialogi ei ole kovinkaan luontevaa. Suomalaissarjojen perisynti.
Vierailija kirjoitti:
Niin tyypillistä provosoida uhrinsa hulluksi ja kun mitta tule täyteen niin kylmän viileästi vaan kuvata se romahdus.
Jäin myös kaipaamaan jotain mikä olis ollu hyvää, millä Roosa olis pidetty koukussa. Tämä jos joku tyypillistä. Kun toinen alkaa epäröidä heittäydytään unelmapuolisoksi ennen seuraavaa myrskyä ja alistusta.
Mustasukkainen tää volasen hahmo ei myöskään tavarastaan ollut. Yllättävä.
Been there ja yhä vaan
Olihan, kun manipuloi vaimonsa kotiin baarista valehtelemalla. Ja rähjäsi sitten kun toinen tuli kolmelta kotiin, vaikka se oli ollut suunnitelmakin.
En pysty katsomaan kolmatta jaksoa pitemmälle. Muistuttaa liikaa omaa viimeisintä/viimeistä? parisuhdettani.
En tiedä mistä sain voimaa heittää ukko pihalle. Olen edelleen hänelle vihainen 1,5 vuotta myöhemmin siitä mitä hän minulle teki: tuhosi libidoni ja kyvyn luottaa ihmisiin. Yli tonnin velka on pikkuasia näiden rinnalla.
Kantis, kun persuöyhö Huoris kuitenkin väittää muuta.
Muuten hyvä mutta etenee liian suoraviivaisesti ja nopeasti. Aiheeseen olisi sopinut vähän hitaampi tahti. Volanen taas näyttää liikaa ilmiselvältå hullulta.
Vierailija kirjoitti:
Läheltä ei näe. Tajuatko olevasi sivullinen katsoja, jolle ne vinkit erikseen näytetään ja alleviivataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kososen hahmo liian nynny alusta alkaen. Olisi kiinnostavampaa, kun nainenkin olisi normaali tai jopa voimakas ja narsistimies sais kiedottua mukaansa. Tuollainen vässykkä nyt lankeaa kehen tahansa.
Kyllä, koska tosiasiassa kuka tahansa voi joutua narsistin uhriksi, vaikka olisi kuinka koulutettu ja menestynyt.
Minä sanon taas narsistin lapsena että ei voi. Olen oppinut aika varovaiseksi.
Tarvitaan oma kokemus ilmiön tunnistamiseksi. Sinulla on se. Useimmilla ei ole.
Ei ole psykologin/psykiatrinkaan helppo tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Dialogi ei ole kovinkaan luontevaa. Suomalaissarjojen perisynti.
Kuuntele ihmisten dialogeja tosielämässä.
Minusta Volanen näyttelee niin hyvin roolinsa, että jos näen juoksen karkuun. Myös Krista näyttelee hyvin alistettua vaimoa
Aivan liian hidastempoinen. Tapahtuu liian vähän.
Minä sanon taas narsistin lapsena että ei voi. Olen oppinut aika varovaiseksi.