HS: Susi pelkää ihmistä - Jos sattuu näkemään suden luonnossa, kannattaisi laittaa lotto vetämään
Luontokuvaajat: "Susi on äärimmäisen arka eläin, joka väistää ihmistä mahdollisuuksien mukaan."
"Suomessa on tarkoituksella luotu kuvaa, että susien näkeminen olisi erittäin helppoa ja jokapäiväistä. Voin kertoa kokemuksesta, että se on hyvin haastavaa."
Kommentit (56)
Koko kirjoitus niin paskaa täynnä.
Kyllä niitä nähdään päivittäin.
Ehkä ei niinkään heseissä kerrostalossa.
Olisin jo moninkertainen lottovoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Sinä näet päivittäin vai toistelet täällä totena muilta kuultuja huhuja?
Vierailija kirjoitti:
Missäs sinä kusipää asut? Etkö uskalla mennä ulos roskia viemään, kun Suomessa on nähty susi?
Yllätys olisi hirmuinen, jos kaikki metsissä piileskelevät eläimet tulisivat yhtä aikaa näkyviin. Oliko niitä noin monta...?
Karhu ja ilves ja ahma sama homma, ne haistaa ihmisen jo todella kaukaa enne ku ihmine edes tiedostaa että ne on jossai lähellä. Tod näk moni on oikeesti sienimettälläki ollu suht lähel jotai näistä eläimistä mutta ne ei edes tiedä sitä. Kerran mulla ja mun kaverilla kävi nii että me oltii sienessä ja siitä läheltä kuuluu murinaa ja puuskuttelua, mitää ei kumminkaa näkyny missää
En ole ikinä nähnyt sutta luonnossa vaikka asun maalla.
Itse asuin maalla 10 vuotta ja kerran näin hirven uimarannalla, mihinkää muuhu en törmänny
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, 3 kolme sutta viimeinkin nurin.
Jatkuvia pihakäyntejä.
Ensin poliisi määräsi karkottamisen, tätä leikkiä monta viikkoa.
Lopuksi annettiin kaatolupa.
Nyt taas hiukan hiljaisempaa kun on tuo kaataminen lain mukaan sallittua.
Taidat itse olla E. Aaltolan vaikutusvallasta.
Eihän niitä luonnossa näekään, enkä minä niiden luonnossa pysyvien puolesta pelkääkään. Ne ihmistä pelkäämättömät häiriintyneet yksilöt on sitten eri juttu, niitä taas näkee pihoilla ja muualla ihmisten lähettyvillä eikä siellä luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Paska paskan tunnistaa.
Ei ne ainakaa kimppuu hyökkää vaikka moni luulee nii. Eläimet on todella tarkkoja siitä mihin ne kuluttaa energisnsa ja mikä saalis on kannattava, ei ne hyökkää ihmisen päälle koska ne ei oo satavarmoi et pärjääks ne. Ne ei oo kumminkaa mitää tiikereit, ja jopa ne tiikerit pelkää, kaikki pelkää.
Tää on ihan totta.
Asun täällä suht pohjoisessa (en kuitenkaan Lapissa) noin 10 000 asukkaan kunnassa ja kyllä täällä on enemmän lottovoittajia, kuin suden näkijöitä.
Ei suteen törmää vaikka kuinka paljon luonnossa liikkuu. Ne kyllä väistää ihmisen.
En ole ikinä nähnyt edes jälkiä.
Karhun jäljen olen kerran päässyt näkemään. Ja kerran nähnyt ahman.
Kyllä se taitaa olla vielä harvinaisempaa, kuin lottovoitto, että pääsee luonnossa näkemään suden tai karhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, 3 kolme sutta viimeinkin nurin.
Jatkuvia pihakäyntejä.
Ensin poliisi määräsi karkottamisen, tätä leikkiä monta viikkoa.
Lopuksi annettiin kaatolupa.
Nyt taas hiukan hiljaisempaa kun on tuo kaataminen lain mukaan sallittua.
Taidat itse olla E. Aaltolan vaikutusvallasta.
Sinä nyt oot nähny korkeintaan ylensyöneen rusakon🤭🤭 Ja vaikka suden olisitkin nähnyt, niin se johtuu siitä, että olet satelliittikuvien, infrapunakameran ja moottorikelkan kanssa mennyt 300km2 p.illurallia, ja kun yhdenkin suden 150km asunnoltasi näit osoitit kuin wojak pointing memessä "ööhh ööhh, susi susi, vaarallinen, haluaa t.appaa"🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan asunut Helsingissä, mutta siitä huolimatta en koskaan ole päässyt sutta näkemään. Asun ihan susiseudulla, mutta edes jälkiä en ole nähnyt.
Ja paljon liikun luonnossa.
Meilläpäin ei ole susilaumoja eikä täällä vakituisesti tavata susia. Silti naapurimme on nähnyt ja ottanut kuvankin sudesta kotinsa lähellä.
Kyseessä oli jokin satunnaisesti ohi kulkenut yksilö.
Susien esi-isät oppivat jo hyvin kauan sitten pelkäämään ihmisiä. Ne joita ei kesytetty ja jalostettu nykyisiksi koiraroduiksi jäivät korpeen elämään hyvin tietoisina ihmisten edustamasta uhasta. En tajua joidenkin pakkomiellettä susiin. Mikä teitä nössöjä niissä oikein pelottaa? Eikös Suomessa susi ole viimeksi todistetusti tap panut ihmisen joskus 1860-luvulla tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä päivittäin nähdä. Tuo on urbaanilegendaa.
Sutta ei moni tässä elämässä näe, suurin osa ei koskaan. Muutama prosentti vain ja niistäkin osa kun on siellä ruokintapaikalla niitä tillistelemässä.
Totta. täällä missä minä asun on susilauma elänyt jo ainakin kolmekymmentä vuotta. Kaksi vuotta sitten näin ensimmäisen ja ainoan kerran suden ihan elävänä pellon toisella puolen