Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka väkivaltainen ja narsistinen käytös näkyy alkuaikoina suhteessa?

Vierailija
27.01.2026 |

Otsikossa kysymys. Eli kaikki narsistien ja väkivaltaisten kumppaneiden uhrit: mitkä olivat merkit ensimmäisen vuoden aikana? 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei riitä. Se vain kerryttää vihaa narskun sisälle, ja sen vihan voimin voi laittaa lisää paukkuja piippuun. Suosittelen keräämään kaikki omat kamat ja lähtemään. Sen jälkeen viestillä ilmoitus, että tämä oli tässä enkä aio olla tekemisissä enää. Varmasti tulee vastapalloon itkunsekaisia viestejä ja itsesyyttelyä, etten tarkoittanut ja anna anteeksi, parannan tapani. Tässä kohtaa PYSY ASIASSA: älä helly, toista kylmästi, että sanoit mitä tarkoitit ja tämä on tässä. Ei selityksiä, pyörtämistä, älä anna mitään enempää. Jos ei luovuta, varoita että seuraavasta ilmoitat poliisille häirinnästä ja tee myös niin, jos ei usko."

Ei, vaan tällaiset ihmiset blokataan kaikkialta jättämisen jälkeen.

Heidän kanssaan ei aleta vänkäämään eikä jauhamaan, vaan todellakin poistutaan kaikkialta. Tarvittaessa katoa somesta kokonaan, muuta paikkakuntaa, katko siteet yhteisiin tuttuihin. Aloita uusi elämä. Ai niin, muista laittaa osoite salaiseksi. Eli mieluiten vielä muuta jättämisen jälkeen.

Vierailija
42/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo liian nopeasti rakastavansa sinua, tyyliin 2 viikon tapailun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä huomiota odotin viesteistä niitä selatessani: taloudellinen hyväksikäyttö. Deitti-sovelluksissa nämä tyypit saattavat pitkäänkin vaihtaa viestejä saadakseen selville henkilön varallisuuden tai tulevan varallisuuden perhesuhteiden ja siis perinnön kautta. Nämä henkilöt ovat oikeasti vaarallisia myös siten, että uhkailevat oikeustoimilla milloin mitäkin tahoa, kuten työnantajia, ystäviä ja asuinkuntaa oikeustoimilla taloudellinen hyöty mielessään. 

Vierailija
44/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
45/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen raivoaa asioista jotka  on itse kavalasti järjestänyt, vain siksi että saa raivota, heittää millä tahansa esineellä joka on kätensä ulottuvilla mutta ei omalla puhelimellaan.

Lähde! Juokse! Lopulta saatat joutua tietämättäsi toisen miehen ( oletan sinunkin olevan mies) siittämän lapsen elättäjäksi. 

Vierailija
46/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin vuosia piilonarsistia, jonka kulissit alkoi romahtamaan viimeisen vuoden aikana, kun en lähtenytkään mukaan suunnitelmiinsa. 

Love bomombing. Liian hyvää ollakseen totta, mua kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka en edes halunnut sitä, mutta sillä paikattiin kaikki riidat. Riidat tuli vain ja ainoastaan siitä, että kumppani viime kädessä toimi, kuten hänelle oli eniten hyötyä ja josta callouttasin hänet. Siitä seurasi silent treatment eli hän ei IKINÄ KOSKAAN ollut se, joka halusi puhua ja selvittää riidan, se olin AINA minä. Hän sai raivarit, jos mitenkään kyseenalaistin hänen valintojaan ja tekemisiään, nämä siis yleensä liittyivät siihen, että mun yli käveltiin. Future faking, jossain 1-2 vuoden kohdalla lupaili vaikka miten ihmeellistä yhteistä tulevaisuutta, mutta tämäkin loppui raivariin, kun kyseenalaistin, onko se edes realistinen. Ei osannut sanoa ei mihinkään, lupaili kaikkea kaikille tajuamatta, että samalla joutuu pettämään lupauksensa jollekin toiselle. Erittäin traumaattinen lapsuus, jossa molemmat vanhemmat unohtaneet lasten kasvattamisen, huilenpidon ja rakkauden. 

Ei onneksi asuttu yhdessä, enkä sitä edes suunnitellut. Ero tuli yhtäkkiä kun en enää jaksanut selitellä itselleni asioita parhain päin "Ei se tarkoita", "se oli vahinko" jne ja hän loukkasi todella pahasti sanoillaan. Päätin, että nyt sanoillaan alkaa olemaan seurauksia. Sen jälkeen hän jätti mut täysin pimentoon itkemään silmät päästäni, vaikka kyse oli hänen mokastaan. Taas se olin minä -monen päivän päästä- joka otin yhteyttä, että voidaanko puhua. Tällä kertaa ilmoitin, että en enää halua jatkaa millään ehdoilla. Sen jälkeen tyyppi katosi neljän vuoden suhteesta tosta noin vain. Yritti vielä eron jälkeen pelleillä aikuisten lasteni kanssa, mutta sain -ikävä kyllä uhkailemalla- tyypin irti meistä kaikista. Vannon, että jos ikinä saan selville, että tapailee ketään, varoitan sitä naista. Saatko kukkia joka viikko? Pääsetkö risteilyille? Viinipulloja kun tulee käymään? Olet tärkein kaikista? Buahhahhha😂😂😂

Vierailija
47/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa ei keskustella järkevästi. Ei koskaan. Korkeintaan hän käyttää temppujaan pitämään toisen suhteessa kanssaan. Mitään loppukeskustelua suhteen päättyessä on aivan turha odottaa, koska narsistin loukatulta egolta on turha odottaa muuta, kuin 3 vuotiaan tasoista käytöstä. Ainoa oikea tapa on katkoa KAIKKI siteet narsistiin, aivan kaikki. Ystävyyttä on turha odottaa, sillä se olisi samaa hyväksikäyttöä hänen tarpeisiinsa ja manipulointia hänen edukseen. 

Itse tajusin kuvion liian myöhään ja vasta eron jälkeen terapiassa, millaisessa sairaassa kuviossa olin ollut tyhmyyttäni ja hyväuskoisuuttani mukana. Meni luottamus parisuhteeseen vuosiksi. 

Vierailija
48/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaas

Vierailija
49/50 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan ghostaaminen riittää, ettei hän sitten ilmesty ovelleni?

ap

Laitat viestin, jossa ilmoitat että kivaa oli mutta et halua enää jatkaa tutustumista, toivottelet kaikkea hyvää tulevaan jne. Kerrot laittavasi yhteystiedon estoon. Sitten teet niin, etkä ala pakittaa vaikka hän vetäisi minkä shown. Jos tulee ovelle häiriköimään, soitat poliisin. 

Vierailija
50/50 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkuun toinen on aivan ihana. Tekee perinteisiä romanttisia maneereja: kukat, kalliit lahjat, hotelliyöt, ruualla hemmottelu. Eli rakkauspommitus. Kun meno menee överiksi, kokeile ihan piruuttasi kieltäytyä jostain näistä jutuista. Hänen reaktionsa kertoo paljon! Jos suuttuu, hän osoittaa sen, että lahjoilla yritti saada susta ihailevan ja kehuvan reaktion aikaan, eikä lahja tullutkaan sydämestä. Ja sekin kertoo, jos tällaisten rakkauspommitusten välissä heittää ihan yhtäkkiä lauseen, joka saa sut hämilleen ja epäilemään omia ajatuksiasi tai itsetuntoasi, voi myös vedota empatiaasi. Eli jos yhtäkkiä epäilet, pitävätkö ystäväsi sittenkään sinusta, taustalla tod.näk. on joku narsistin heitto.

Mä olin juuri tällaisessa kuviossa. Ja jos ikinä kyseenalaistin kumppanin tekemisiä tai valintoja, seurasi 3 vuotiaan tasoinen raivari mykkäkoulun kera. Tällä miehellä ei ollut MITÄÄN rajoja ja lopulta jätin hänet touhuamaan ihan mitä itse halusi, kuten toimi suhteenkin aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan