Tanskassa Ay liike joustaa, Suomessa ei.... Miksi ei kopioida Tanskan mallia?
Tanskassa työttömyys prosentit selkeästi alemmat kun meillä. Ay liike siellä joustaa ja tekee yhteistyötä. Suomessa Ay liike vastustaa ja tämä kolahtaa suoraan työttömyysprosentteihin. Poliitikot eivät uskalla ajaaa ja jyrätä asioita läpi kuten pitäisi. Poliittinen itsemurha. Miksi kansa ei tajua ay liikkeen ongelmaa mutta Tanskassa tajuaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Persuille tuntuu olevan kovin kivuliasta tuo ay-liikkeiden olemassaolo. Miksi he nyt hallituksessa ollessaan eivät hyökkää kokoomuksen kanssa niitä vastaan? Miksi he eivät kiellä niitä? Miksi yksikään kummankaan puolueen edustajat eivät julkisesti edes nosta ammattiyhdistysten kieltämistä esille? Mitä tulee Tanskan malliin niin sopii mutta kopioidaan sitten kaikki eikä vain osia Tanskan mallista?
Ammattiyhdistysliike on historian havinaa, siinä missä punaiset sisällissodassakin. Siitä on tullut suurin työjarru yhteiskuntaamme, joka yrittää tulla toimeen globaalissa markkinassa.
Suomen AY-liikkeen tavoite ei ole ollut enää vuosikymmeniin ajaa työntekijän etua, vaan tuottaa muhkeat satojentuhansien ansiotulot AY-eliitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa ammattiliitot ovat olemassa vain niiden toimihenkilöitä varten. ja kukas johtaa ammattiliittoja? no vasemmiston mulkerot. siksi tämä kurja pohjolan maa on lamassa ollut jo pari vuosikymmentä, eikä se sieltä enää nouse. vasemmisto ja oikeisto ja klobalisaatio pilasivat kaiken.
Ay-liike on ikävällä tavalla politisoitunut ja pahasti vihervassuihin kallellaan.
Tätähän se toki on ollut aina, ja aiemmin vielä enemmän kuin nyt. Eikä niinkään vihreisiin kallellaan kuin kommunisteihin ja demareihin.
Viime aikoina ay vähän rauhoittunut, kun tuli lakkoiltua liikaa duuneja alta.
Vierailija kirjoitti:
Persuille tuntuu olevan kovin kivuliasta tuo ay-liikkeiden olemassaolo. Miksi he nyt hallituksessa ollessaan eivät hyökkää kokoomuksen kanssa niitä vastaan? Miksi he eivät kiellä niitä? Miksi yksikään kummankaan puolueen edustajat eivät julkisesti edes nosta ammattiyhdistysten kieltämistä esille? Mitä tulee Tanskan malliin niin sopii mutta kopioidaan sitten kaikki eikä vain osia Tanskan mallista?
Ay-liike on tehnyt yrityksistä ja yrittäjistä vihollisen. Ay-liike on kertakaikkiaan tuhoisa maalle. Persut ei liity tähän mitenkään.
Ay-mafia on ihan itse tehnyt itsestään vihollisen Suomelle haitatessaan suomalaisten yritysten toimintaa poliittisilla lakoilla. Lisäksi ay-mafia on avoimesti vasemmistolainen eikä oikeasti palkansaajan puolella.
Demarit aikovat vaaleissa taas ratsastaa ay-liikkeillä ja ajaa ay-pomojen asiaa. Ymmärrettävää, virtaahan sieltä niiden miljardiomaisuudesta sileitä seteleitä demareille joka tasolla. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa on hyvä muistaa että äänestäessäsi vasemmistopuolueita tarjoat maksamistasi veroista suoran tulonsiirron AY-pomoille. Juuri sitä AY-liikkeen verovähennysoikeus on. Liiton jäsenmaksut ovat täysin kohtuuttoman suuruisia verovähennysoikeuden ansiosta. Eiköhän pidetä vaaleissa huoli, että AY-liikettä ei ylläpidetä verovaroin.
Entä jos haluan kuulua ammattiyhdistykseen ja maksaa jäsenmaksuni? Mitä se sinulle kuuluu mihin minä rahani laitan? Jos haluan että niistä saa verovähennyksen niin eikö minulla ole oikeus äänestää ketä haluan vai sinäkö siitä päätät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiyhdistysliike on historian havinaa, siinä missä punaiset sisällissodassakin. Siitä on tullut suurin työjarru yhteiskuntaamme, joka yrittää tulla toimeen globaalissa markkinassa.
No katsotaan sitten vaaleissa.
Ammattiyhdistysliike on talouden jarru.
Vierailija kirjoitti:
Demarit aikovat vaaleissa taas ratsastaa ay-liikkeillä ja ajaa ay-pomojen asiaa. Ymmärrettävää, virtaahan sieltä niiden miljardiomaisuudesta sileitä seteleitä demareille joka tasolla. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
Kuka syö kenen leipää? Minä syön verorahoilla tuotettua kotimaista leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa on hyvä muistaa että äänestäessäsi vasemmistopuolueita tarjoat maksamistasi veroista suoran tulonsiirron AY-pomoille. Juuri sitä AY-liikkeen verovähennysoikeus on. Liiton jäsenmaksut ovat täysin kohtuuttoman suuruisia verovähennysoikeuden ansiosta. Eiköhän pidetä vaaleissa huoli, että AY-liikettä ei ylläpidetä verovaroin.
Entä jos haluan kuulua ammattiyhdistykseen ja maksaa jäsenmaksuni? Mitä se sinulle kuuluu mihin minä rahani laitan? Jos haluan että niistä saa verovähennyksen niin eikö minulla ole oikeus äänestää ketä haluan vai sinäkö siitä päätät?
Mikä estää sinua rahoittamasta Turjan ja Millariikan kampaviinerit, design-lamput ja 17 000 euron kuukausiliksat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö kenen leipää? Minä syön verorahoilla tuotettua kotimaista leipää.
Demarit syövät ay-liikkeen leipää ja laulavat sen lauluja.
Se on hyvä, että kaikilla muilla mailla on toimivia malleja joita tarkastella. Hötkyillä ei tutkinnassa kannata, koska meillä on mallioptio.
Vierailija kirjoitti:
Arto Satonen Tanskan mallista: "Kala pitää syödä ruotoineen:
Satonen nyt söisi vaikka hampurilaisen papereineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua rahoittamasta Turjan ja Millariikan kampaviinerit, design-lamput ja 17 000 euron kuukausiliksat?
Hyvä. Ymmärsit vapauden päättää omista asioistani. Minä laitan rahani juuri sinne minne haluan eikä se kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiyhdistysliike ei ole pyhä lehmä, vaan vallankäyttäjä miljardiluokan kassalla ja poliittisella agendalla. Vallan kritisointi ei ole populismia. Se on demokratiaa. Tämä on hyvä muistaa vaaleissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike on tehnyt yrityksistä ja yrittäjistä vihollisen. Ay-liike on kertakaikkiaan tuhoisa maalle. Persut ei liity tähän mitenkään.
Niin. Meillähän taitaa olla perussuomalainen valtiovarainministeri joka on tehnyt uuden velkaennätyksen. Eiväthän persut liity mitenkään Suomen talouteen...jep.
Työministeri Satonen söisi koko Tanskan mallin kakun, ei vain rusinoita:
https://demokraatti.fi/tyoministeri-satonen-soisi-koko-tanskan-mallin-k…
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kenelläkään ole mitään sitä vastaan, että kopioidaan Tanskan työmarkkinamalli? Paitsi tietenkin yrityksillä kun pitäisi maksaa palkkaakin.
Tämä. Tanskassa on parempi sosiaaliturvakin kuin Suomessa vielä tänäkin päivänä. Asuin viisi vuotta siellä aikoinaan, joten tuli yhteiskuntatieteilijänä tarkasteltua asiaa. Olin tosin hyvin työllistetty ja hyvällä palkalla siellä asuessani. M51
Kas kun ei kolpalisaatio...