Siis mihin ravintolaruaon kottinkuljetusta tarvitaan, oikeasti?
Eli jengi tilaa, sanotaan vaikka maakaraperunat grillilta Woltin kotiinkuljetuksella. Lopputulos: saa kotiin tai toimistolle haalean väljähtäneen annoksen, älyttömien resurssien tuhlauksen seurauksena. Ja hintaa tällä annoksella loppukäyttäjälle joku 15€. Sitä mitkä on oikeat kustannukset yhteskunnalle siitä että se wolt-kuski on kolmansista maista tullut yhteiskunnan tukia monissa muodoissa nostanut ja nostava henkilö, ei uskalla edes alkaa laskemaan.
Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€. Paljon terveellisempää, halvempaa, ympäristöystvällisempää. Ja todella helppoa.
Kommentit (213)
Ravintoloissa syöminen on minulle arkea, enkä pidä sinne ravintolaan lähtemistä mitenkään erityisen hienona juttuna, jollei sitten kyse ole jostain erityisen hyvästä fine dining -kokemuksesta. Välillä on ihanaa saada valmista kotiin jos ei ehdi tai jaksa kokkailla. Sen vaihtoehto olisi hakea kaupasta joku valmis ateria, mutta ne eivät kyllä ole maistuvia. Ravintolaruoka on paljon parempaa.
Niinä päivinä kun tilaan kotiin, vaihtoehto tosiaan olisi kaupasta jotain nopeaa, ja silloin jäisi ravintola työllistämättä kokonaan.
Pidän itsekin kyllä ruoanlaitosta, hyvin paljonkin, ja silloin kun ruokaa laitan niin se kyllä on aivan ravintolatasoista. Panostan hyvään ruokaan.
Vaihtoehto wolttaamiselle minulle siis ei ole kotona kokkaaminen, vaan joku kynyinen eines kaupasta, ja valinta on siten helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuolle palvelulle pitäisi olla oikea (?) tarve? Ihmiset on valmiita maksamaan elämäänsä helpottavista palveluista, suotakoon se heille.
Ai että on ihan ok rahdata tänne kehitysmaista porukkaa kuskaamaan läskeille ruokaa jota syödään kotisohvalla rasva suunpielestä valuen, ja sillä livulla se kuski saa statuksen työperäisen muuttajana Suomessa ja oleskeluluvan saatuaan voikin jäädä pois töistä Kelan tuille ja kutsua puoli sukua tänne veronmaksajien elätettäväksi?
Ala itse kuskiksi, jos harmittaa kuriirien ihnonväri. Kyllä me sunkin kuskaamaan ruokaa tilataan jatkossakin.
Kuka puhui että ihonväri kiukuttaa? Voisitko kommentoida asiallisesti esitettyyn asialliseen kysymykseen?
Millä kriteereillä kysymyksesi oli asiallinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan wolttaa makkaraperunoita.
Olen pari kertaa tilannut, ja ovat olleet kotiin tuotaessa yllättävän rapeita ja lämpimiä. Useimmiten tilaan jotain muuta kuin makkaraperunoita, mutta joskus niitäkin, vaikka niillä on suuri riski mennä pilalle kuljetuksen aikana.
Hölmöjen rahastustahan tuo on. Tuoan hinta nousee valtavasti.
Ruuan kuljetuspalvelua tarvitaan ruuan kuljettamiseen tilaajille. Mikä tässä on epäselvää? Suomessa on ainakin toistaiseksi markkintalous. Jos siis tällaiselle palvelulle ei olisi kysyntää Wolt olis kaatunut jo aikoja sitten. Markkinaa näyttää kuitenkin löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä krapulassa lähde mihinkään ulos, saatin sitten käy itse tekemään ruokaa, kun saan parempaa suoraan kotiovelle tilattuna. En osaa tehdä subia tai hesen kanatortillaa, saati sitten korealaista popkornkanaa. Ja krapulassa haluan jotain rasvaista mättöä, mitä ei tarvitse tehdä itse. Voin kuusi kertaa viikossa syödä itse tehtyä, mutta sunnuntaisin haluan syödä jotain valmista rasvaista kotiin tuotuna.
Tortillan tekohan onkin aivan älyttömän vaikea suoritus LOL.
Kyllä siihen nyt tunnin tai parikin saa kulumaan helposti jos tekee salsat, guacamolet, pavut ja kaiken laadukkaasti itse. Ja päälle pitää vielä käydä kaupassa.
Halpaahan tuo tilaaminen lopulta on. Minulla jää käteen 35€/tunti töistä, on siis kannattavampaa tehdä töitä tuo aika. Ja haluan ehtiä myös lenkille ja ystäviä tapaamaan.
Tilasin tänään kotiin herkullisen ja terveellisen pho-keiton lounaaksi. Maksoi 14,80€ ja syön siitä kaksi kertaa. Halpaa, terveellistä, maistuvaa ja helppoa. Maksan kuukausimaksua woltilla, joten kuljetuksetkin ovat halpoja, 8€/kk. Eikä tarvi tuhlata aikaa ruoanlaittoon tai kaupassa käymiseen.
Torstaina varmaan on salaattipäivä, fazerilta saa herkullisia ja ruokaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 6o v ja en ole ikinä tarvinnut Woltia.Lähden kauppaan tai ravintolaan syömään jos ruoka loppu kotona.Miten nykyisin ei jakseta mitään , ei edes ruokaa laittaa, lähteä kauppaan tai ravintolaan syömään.Suomalaisista on tullut todella laiskoja ja saamattomia, kaikki pitää tuoda kotiovelle.
Olen kaltaisesi,käyn itse ruokakaupassa ja ravintolassa käyn syömässä paikanpäällä,minulla ei ole tarvetta wolttaamiseen,olen terve ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 6o v ja en ole ikinä tarvinnut Woltia.Lähden kauppaan tai ravintolaan syömään jos ruoka loppu kotona.Miten nykyisin ei jakseta mitään , ei edes ruokaa laittaa, lähteä kauppaan tai ravintolaan syömään.Suomalaisista on tullut todella laiskoja ja saamattomia, kaikki pitää tuoda kotiovelle.
Taas joku boomeri selittämässä miten toisten pitäisi elää. Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi tai se että pidät itseäsi jotenkin parempana ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se helpompaa ensin lähteä sinne kauppaan ostamaan ne perunat, juurekset ja makkara ja sitten palata kotiin valmistamaan ruokaa (ja sitten lähteä takaisin toimistolle kuuntelemaan pomon ripitystä siitä, miten ruokatunti venyi kaksituntiseksi).
On joo. Kun asioitahan ei voi mitenkään suunnitella ennakolta. Ei, kyllä se tulee aina yllätyksenä että tänäänkin on nälkä ja ruokatunti.
No mites ne makkaraperunat tehdään toimistolla puolessa tunnissa kun on ennakoitu? Mikrossa?
Mikä toimistorotta täällä inisee. Eikö teillä ole työpaikka ruokalaa tai etkö osaa tehdä eväitä tms. Kuka pässi tilaa ruokatunnilla kotiinkuljetuksen.
Ruokalan konsepti on joukkojen ruokinta tehokkaasti määrätyin väliajoin ylempien tahojen tehdessä valinnan mitä työläiset syö ja koska. Se on yksi sosialismin ilmentymä ja muoto, jossa työläiset eivät itse päätä mitä syövät tai koska.
He ovat työvoimaa, eikä yksilöitä, joilloin heillä ei voi myöskään olla omia mielipiteitä. Vaihtoehtoja ruokalassa on yleensä vain muutama, tai on syömättä.
Mulla puuttui pikkujoulu lookista korvikset.
Wolttasin 15€ rihkamahelyt, koska mä voin!
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi aivan hyvin kääntää niin, että haluaa antaa enemmän aikaa perheelle, joten joku plebeiji voi hoitaa kaupan ja tuoda herkullista ruokaa syötäväksi. Minulla on sen verran tuloja, että voin hyvin maksaa palvelusta, eikä kaupassa käynti ole mitään laatuaikaa. Rakennatko autosikin itse? Tai talosi? Mikset muuten kasvata itse ruokaasi, oletko laiska ja saamaton? Hae kauppatavarasi edes tuottajalta saakka, miksi kaikki pitää roudata kauppaan saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan wolttaa makkaraperunoita.
Ai ei? Miksi sitten kaikki grillit tarjoaa kyseistä palvelua, jos sitä ei kukaan ole ikinä käyttänyt.
Eihän ne tarjoakaan. Ihan typerä väite.
Mikäs se siinä komeilee ihan ensimmäisenä annoksena? https://www.foodora.fi/restaurant/ns7g/ramin-grilli
Niin missä on todiste väitteelle KAIKKI grillit? Jaskan grilli tai mikään Helsingin keskustassa ylipäätään? Pönde ei kiinnosta.
Niin missä on todiste väitteelle että KUKAAN ei ole ikinä missään tilannut makkaraperunoita?
Mistä lähtien Hesen tortillassa on ollut paikan päällä käsin tehdyt salsat ja guacamolet? Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi aivan hyvin kääntää niin, että haluaa antaa enemmän aikaa perheelle, joten joku plebeiji voi hoitaa kaupan ja tuoda herkullista ruokaa syötäväksi. Minulla on sen verran tuloja, että voin hyvin maksaa palvelusta, eikä kaupassa käynti ole mitään laatuaikaa. Rakennatko autosikin itse? Tai talosi? Mikset muuten kasvata itse ruokaasi, oletko laiska ja saamaton? Hae kauppatavarasi edes tuottajalta saakka, miksi kaikki pitää roudata kauppaan saakka?
Miksi se ruoanlaitto ei olisi perheen yhteistä aikaa? Sehän siis nimenomaan olisi tervettä tekemistä perheen kesken, eikä joku "yhdessä" olo jossa jokainen selaa yksinään instaa luurit korvilla. Kokatessa voi vaihtaa päivän kuulumiset ja keskustella eri asioista. Hämmästyttää miten nykyihmiset on vieraantuneet kaikesta normaalista.
Tosi paljon näemmä löytyy oman laiskuuden puolustelijoita. Ja sitten hyvesignaloidaan miten muka ollaan niin ympäristötietoisia, mutta samalla tuhlataan resursseja tämmöiseen valmiin ruoan kuskaamiseen ristiin rastiin. Aivan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Sikalaiskoja ja sikalihavia. Sairas kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaittohan juurikin on aikaa perheen kesken, ja vieläpä parhaimmasta päästä. Autoa en rakenna itse, mutta perushuollot ja renkaanvaihdot teen toki itse. Talon olen rakentanut itse. Ruoka suurelta osin kasvatetaan itse omalla kasvimaalla. Kasvikset kesä-joulukuu on kaikki omaa satoa, toki loppuvuosi ostetaan, mutta nekin tarjouksista jne. Tuottajalta tulee esim. lihaa haettua monesti, ja juureksia talvella kun omat on loppuneet.
Oliko muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla puuttui pikkujoulu lookista korvikset.
Wolttasin 15€ rihkamahelyt, koska mä voin!
Muistathan sitten että ilmastonmuutos on juurikin tuollaisen käytöksen syytä.