Hei :) uusin tulokas syntynyt!! Nimi ongelma :(
Hei,olemme mieltyneet r-kirjaimen sisältäviin nimiin,johtuen ehkä meidän vanhempien nimissä olevista kirjaimista,eli oma nimeni on Reija ja mieheni nimi Mirko.
Kolme nimellistä lasta meiltä siis löytyy jo,eli Rilla Katariina,Reima Olavi ja Jeremia Johannes.
Nyt uusin tyttösemme kaipaa rrrrrr-nimeä jossa on " sitä jotain" :)
Rositat,Rosat ja Reetat jäävät unholaan,kaipaamme pikkuisen erilaista ja paljon särrrmää! :D
Kuitenkin Runo,Raisu ja Mirketta ovat mielestämme liiankin särmiä ;D
Toiseksi nimeksi kaavailemme jotain kaavaamme sopivaa,eli hieman vanhahtavaa,perinteikästä ja hyvin suomessa tunnettua nimeä.
Kommentit (25)
Raakel Rebekka
Jarna Josefiina
Jeera Juulia
Rosanna
Rosinka
Verna
Valpuri
Elmiira
Miira
Moira
...niitä erikoisempia suurin osa. Kaikki kuitenkin naisen nimenä suomessa käytössä.
Jertta
Aarna
Auri
Kreetta
Iiri
Irme
Marle
Pirja
Serja
Taira
Teresia
Varna
Veronika
Veronia
Valpori
-Iitu-
Reesa
Riia
Ronja
Terhi
Sera
Sirje
Sara
Sira
Martta
Meri
Ruusa
Iiris
Armi
Kiira/Kira
Karla
Kerttu
Aara Karoliina
VRK:n mukaan Suomessa kastettu 5 Aaraa, ihana nimi!
Terja
Marke
Rianna
Mitä mieltä olet näistä? =)
ja pojilla M
Siksi ehdotan Mira tai Mirka
Miriam
Mirana
Miranda
Miriana
Marlena
Merika
Irene
Ehdimpäs vihdoin istahtaa koneelle ja hirmusti nimiehdotuksia tullut,Kiitoksia!! :)
Aika moni on kuitenkin meille juurikin hieman liian erikoinen... ja muutama liian tavallinen :) eli ongelmapa se meilläkin,ei liian erikoinen eikä liian tavallinen :)
Löytyihän sieltä siltä muutamia mitä en ollut itse osannut ajatellakkaan.
ESTERI olisi itseasiassa oikein kiva minusta,mutta miehelle tulee mieleen se ikävä sanonta... ja tietysti sanonnan laatu on sellainen etten minäkään haluaisi sen tulevan mieleen lapsemme nimen sanottaessa (tämä voisi silti olla todella kiva toinen nimi!!).
Itse ihastuin myös MARGIT nimeen,mutta onkohan se vähän vaikeahko varsinkin lasten suuhun...? Mies ei tästäkään innostunut,muttei täysin tyrmännytkään.
PIRJA sai miehen kannatuksen,itse en oikein miellä nimeksi... pitää miettiä!!
TERHI on sellainen mikä on keikkunut omalla listallamme aika korkealla,myös TERHIKKI muoto on vilahdellut :) mutta joku siinä tökkii ettei se kuitenkaan kumpikaan noista tunnut olevan.
IRMELIä ei kukaan tainnut ehdottaa,mutta miltä se kuulostaisi? On nimittäin sitäkin pyöritelty,samoin kuin IRJAa??
AURA oli myös top10ssä meillä,mutta koska tunnemme itse pari pientä AURAA niin se taitaa valitettavasti jäädä käyttämättä meillä.
Lisääkin saa ehdotella jos vielä mieleen tulee,nyt eniten pohdimme nimiä:
Pirja
Irmeli
Irja
Terhi (Terhikki?)
Myös Terhi on kaunis nimi, mutta itse pidän enemmän Terhikistä :) Irja Pirja taas eivät ole niin paljon minun makuuni. Jostain syystä mikään rj-nimi ei miellytä korvaani (Pirjo, Mirja, Merja..). Irmeliä pyörittelin ehdotukseksi, mutta ehdotin kuitenkin Inkeriä, joka taasen miellyttää minua Irmeliä enemmän.
Terhikki olisi siis suloinen nimi :)
...paras on minusta Terhi. Mielestäni näistä eniten sellainen, että sopii kaiken ikäisille, ei liian yleinen muttei kuitenkaan outo tai mummomainen. Mukavan reipas nimi :)
Terhikki ei minusta ole yhtä hyvä. Onhan se söpö pienellä tytöllä, mutta vanhempana.. Luulen että Terhiksi kuitenkin kaverit kutsuisivat, joten minusta mieluummin niin päin, että Terhi on virallinen nimi ja Terhikki vaikka perheen kesken hellittelynimenä.
Pirja on makuuni turhan erikoinen ja jotenkin kova, kun p:tä ja r:ää samassa nimessä. Myös vaarana sekoittuminen Pirjoon, vaikka kyllähän lähi- ja tuttavapiiri nimen varmasti oppii helposti..
Irmeli on kaverini äidin nimi, Immu lempinimeltään. Tavallaan vekkuli nimi, mutta ehkä enemmin tokaksi nimeksi laittaisin..
Irjasta en oikein tykkää, vanha täti-ihminen tulee mieleen, eikä äänneasu muutenkaan miellytä.
Iiris Esteri
Iris Esteri
Miira
Riina
Rea/Reea
Merri
Larissa
Ria/Riia
Rosia/Roosia
Rosanna
Irene
Irena
Irina
Irinja
Aurelia
Aurora
Tuo Irjana tuli keksittyä sinun ja miehesi nimistä... Eli otin sinun " ja" ja miehesi " ir" - kirjaimet.
Pusut kuonoon teille. Kyllä se nimi löytyy...
Kaikissa nimissä on R-kirjain ja ehdotuksia yhdistelin ihan muuten vaan sekä etu- että tokanimeksi:
Verna Onerva
Mirva Elviira
Sirva Orvokki
Virve Valpuri
Tuire Terhikki/Esteri
Mirella Marleena
Minerva Orvokki
Emmariina Inari
Piti ehdottaa vielä
Onerva
tai
Kanerva
Tämä on vaikeampaa kuin ikinä ennen!!
TERHI on nyt kohonnut aika korkealle,pidämme siitä molemmat ja se on sellainen reippaan kuuloinen nimi :)
Muut edellisen mietinnän tulokset olemme joutuneet hylkäämään,aina jokin oli mikä ei vain ollut " SE" ,edellisten lasten nimissä se hetki,et " Tämä se ON" on tullut aika nopeaa....?
Yksi mikä on pikkuisen mietityttänyt on nimi AIRI. Onko se liian tätimäinen? (toisaalta,olisittepas kuulleet sukulaisten mielipiteet Reimasta....) Ja sitten tuleeko siitä esim ulkomailla ihan ihme mielikuva?? Air...?
MIRVA oli myös sellainen mikä jäi jonkun teistä listasta meidän mieliimme pyörimään,muistelen,että joskus ala-asteella olisin kuullut jollain saman nimen,mutta sen jälkeen en,joten ei ainakaan liian yleinen... Toisaalta mun suosikki ihan lapsesta asti on ollut muoto VIRVA.
Kumpi olisi parempi,MIRVA vai VIRVA?
Niin ja syy siihen miksei VIRVA ole heti ykkösenä (kelpaisi nimittäin miehellekkin!) on siis se,että pikkuserkkuni nimi on VIRVA.
Pikkuserkkuani en ole tavannut sitten edellisten sukuhäiden noin 10v sitten ja emme siis ole läheisesti yhteydessä... minua vähän vaivaa tuo nimi ja tiedän tasan mummien&kummien kulmien kohotukset...
MAURA on myös tullut nyt listoille. Mietityttää lähinnä harvinaisuutensa takia,en ainakaan itse ole ennen törmännyt. Toinen samallalailla mietityttävä on sitten SIRKKU??
Ja vielä sellainen ongelma,että myös pari ei RRRR-nimeä on alkanut varsinkin minua kiehtomaan... Toinen on ihanainen ESME ja toinen ILVA...
Mutta jos on r-linjalle lähtenyt niin sillä on pysyttävä,vai mitä? Varsinkin kun on kyse viimeisestä lapsukaisesta,olisihan se aika outoa jos muilla on niin sorahtelevat:) nimet ja yhdellä olisi ihan erityyppinen...??
Kommenteista kiitollinen Reijuska
Anitra
Armi
Asteri
Esteri
Erna
Elviira
Kiira
Hertta
Inkeri
Kaarina
Karola