Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei :) uusin tulokas syntynyt!! Nimi ongelma :(

28.04.2007 |

Hei,olemme mieltyneet r-kirjaimen sisältäviin nimiin,johtuen ehkä meidän vanhempien nimissä olevista kirjaimista,eli oma nimeni on Reija ja mieheni nimi Mirko.

Kolme nimellistä lasta meiltä siis löytyy jo,eli Rilla Katariina,Reima Olavi ja Jeremia Johannes.

Nyt uusin tyttösemme kaipaa rrrrrr-nimeä jossa on " sitä jotain" :)

Rositat,Rosat ja Reetat jäävät unholaan,kaipaamme pikkuisen erilaista ja paljon särrrmää! :D

Kuitenkin Runo,Raisu ja Mirketta ovat mielestämme liiankin särmiä ;D

Toiseksi nimeksi kaavailemme jotain kaavaamme sopivaa,eli hieman vanhahtavaa,perinteikästä ja hyvin suomessa tunnettua nimeä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anitra

Armi

Asteri

Esteri

Erna

Elviira

Kiira

Hertta

Inkeri

Kaarina

Karola

Petra

Saara

Maare

Margit

Martta

Miira

Orvokki

Sirkku

Ursula

Verna

Virva

Miltä kuulostivat?

Vierailija
2/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsa ja Armiida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakel Rebekka

Jarna Josefiina

Jeera Juulia

Vierailija
4/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosanna

Rosinka

Verna

Valpuri

Elmiira

Miira

Moira

Vierailija
5/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niitä erikoisempia suurin osa. Kaikki kuitenkin naisen nimenä suomessa käytössä.

Jertta

Aarna

Auri

Kreetta

Iiri

Irme

Marle

Pirja

Serja

Taira

Teresia

Varna

Veronika

Veronia

Valpori

-Iitu-

Vierailija
6/25 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reesa

Riia

Ronja

Terhi

Sera

Sirje

Sara

Sira

Martta

Meri

Ruusa

Iiris

Armi

Kiira/Kira

Karla

Kerttu

Vierailija
7/25 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiara

Mirtta

Meeri

Marke

Sirke

Vierailija
8/25 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aara Karoliina

VRK:n mukaan Suomessa kastettu 5 Aaraa, ihana nimi!

Vierailija
9/25 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terja

Marke

Rianna

Mitä mieltä olet näistä? =)

Vierailija
10/25 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojilla M

Siksi ehdotan Mira tai Mirka

Miriam

Mirana

Miranda

Miriana

Marlena

Merika

Irene

Vierailija
11/25 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdimpäs vihdoin istahtaa koneelle ja hirmusti nimiehdotuksia tullut,Kiitoksia!! :)

Aika moni on kuitenkin meille juurikin hieman liian erikoinen... ja muutama liian tavallinen :) eli ongelmapa se meilläkin,ei liian erikoinen eikä liian tavallinen :)

Löytyihän sieltä siltä muutamia mitä en ollut itse osannut ajatellakkaan.

ESTERI olisi itseasiassa oikein kiva minusta,mutta miehelle tulee mieleen se ikävä sanonta... ja tietysti sanonnan laatu on sellainen etten minäkään haluaisi sen tulevan mieleen lapsemme nimen sanottaessa (tämä voisi silti olla todella kiva toinen nimi!!).

Itse ihastuin myös MARGIT nimeen,mutta onkohan se vähän vaikeahko varsinkin lasten suuhun...? Mies ei tästäkään innostunut,muttei täysin tyrmännytkään.

PIRJA sai miehen kannatuksen,itse en oikein miellä nimeksi... pitää miettiä!!

TERHI on sellainen mikä on keikkunut omalla listallamme aika korkealla,myös TERHIKKI muoto on vilahdellut :) mutta joku siinä tökkii ettei se kuitenkaan kumpikaan noista tunnut olevan.

IRMELIä ei kukaan tainnut ehdottaa,mutta miltä se kuulostaisi? On nimittäin sitäkin pyöritelty,samoin kuin IRJAa??

AURA oli myös top10ssä meillä,mutta koska tunnemme itse pari pientä AURAA niin se taitaa valitettavasti jäädä käyttämättä meillä.

Lisääkin saa ehdotella jos vielä mieleen tulee,nyt eniten pohdimme nimiä:

Pirja

Irmeli

Irja

Terhi (Terhikki?)

Vierailija
12/25 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Terhi on kaunis nimi, mutta itse pidän enemmän Terhikistä :) Irja Pirja taas eivät ole niin paljon minun makuuni. Jostain syystä mikään rj-nimi ei miellytä korvaani (Pirjo, Mirja, Merja..). Irmeliä pyörittelin ehdotukseksi, mutta ehdotin kuitenkin Inkeriä, joka taasen miellyttää minua Irmeliä enemmän.

Terhikki olisi siis suloinen nimi :)

Vierailija
13/25 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paras on minusta Terhi. Mielestäni näistä eniten sellainen, että sopii kaiken ikäisille, ei liian yleinen muttei kuitenkaan outo tai mummomainen. Mukavan reipas nimi :)

Terhikki ei minusta ole yhtä hyvä. Onhan se söpö pienellä tytöllä, mutta vanhempana.. Luulen että Terhiksi kuitenkin kaverit kutsuisivat, joten minusta mieluummin niin päin, että Terhi on virallinen nimi ja Terhikki vaikka perheen kesken hellittelynimenä.

Pirja on makuuni turhan erikoinen ja jotenkin kova, kun p:tä ja r:ää samassa nimessä. Myös vaarana sekoittuminen Pirjoon, vaikka kyllähän lähi- ja tuttavapiiri nimen varmasti oppii helposti..

Irmeli on kaverini äidin nimi, Immu lempinimeltään. Tavallaan vekkuli nimi, mutta ehkä enemmin tokaksi nimeksi laittaisin..

Irjasta en oikein tykkää, vanha täti-ihminen tulee mieleen, eikä äänneasu muutenkaan miellytä.

Vierailija
14/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris Esteri

Iris Esteri

Miira

Riina

Rea/Reea

Merri

Larissa

Ria/Riia

Rosia/Roosia

Rosanna

Vierailija
15/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irene

Irena

Irina

Irinja

Aurelia

Aurora

Vierailija
16/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Irjana tuli keksittyä sinun ja miehesi nimistä... Eli otin sinun " ja" ja miehesi " ir" - kirjaimet.

Pusut kuonoon teille. Kyllä se nimi löytyy...

Vierailija
17/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa nimissä on R-kirjain ja ehdotuksia yhdistelin ihan muuten vaan sekä etu- että tokanimeksi:

Verna Onerva

Mirva Elviira

Sirva Orvokki

Virve Valpuri

Tuire Terhikki/Esteri

Mirella Marleena

Minerva Orvokki

Emmariina Inari

Vierailija
18/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri tai jo ehdotettu

Aurora ?

Vierailija
19/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ehdottaa vielä

Onerva

tai

Kanerva

Vierailija
20/25 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikeampaa kuin ikinä ennen!!

TERHI on nyt kohonnut aika korkealle,pidämme siitä molemmat ja se on sellainen reippaan kuuloinen nimi :)

Muut edellisen mietinnän tulokset olemme joutuneet hylkäämään,aina jokin oli mikä ei vain ollut " SE" ,edellisten lasten nimissä se hetki,et " Tämä se ON" on tullut aika nopeaa....?

Yksi mikä on pikkuisen mietityttänyt on nimi AIRI. Onko se liian tätimäinen? (toisaalta,olisittepas kuulleet sukulaisten mielipiteet Reimasta....) Ja sitten tuleeko siitä esim ulkomailla ihan ihme mielikuva?? Air...?

MIRVA oli myös sellainen mikä jäi jonkun teistä listasta meidän mieliimme pyörimään,muistelen,että joskus ala-asteella olisin kuullut jollain saman nimen,mutta sen jälkeen en,joten ei ainakaan liian yleinen... Toisaalta mun suosikki ihan lapsesta asti on ollut muoto VIRVA.

Kumpi olisi parempi,MIRVA vai VIRVA?

Niin ja syy siihen miksei VIRVA ole heti ykkösenä (kelpaisi nimittäin miehellekkin!) on siis se,että pikkuserkkuni nimi on VIRVA.

Pikkuserkkuani en ole tavannut sitten edellisten sukuhäiden noin 10v sitten ja emme siis ole läheisesti yhteydessä... minua vähän vaivaa tuo nimi ja tiedän tasan mummien&kummien kulmien kohotukset...

MAURA on myös tullut nyt listoille. Mietityttää lähinnä harvinaisuutensa takia,en ainakaan itse ole ennen törmännyt. Toinen samallalailla mietityttävä on sitten SIRKKU??

Ja vielä sellainen ongelma,että myös pari ei RRRR-nimeä on alkanut varsinkin minua kiehtomaan... Toinen on ihanainen ESME ja toinen ILVA...

Mutta jos on r-linjalle lähtenyt niin sillä on pysyttävä,vai mitä? Varsinkin kun on kyse viimeisestä lapsukaisesta,olisihan se aika outoa jos muilla on niin sorahtelevat:) nimet ja yhdellä olisi ihan erityyppinen...??

Kommenteista kiitollinen Reijuska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän