Mitä vähävaraiset syö nykyään
Kommentit (83)
Söin just perunaa, säilyketonnikalaa, ruisleipää ja voita. Tykkäsin.
Mitä milloinkin löydän. Tänään ABC:n tiskitornissa oli ainakin paistettuja perunoita, muusia, jotain lihasoosia, leipäpaloja ja piimää. Kohta kirjasto sukeutuu ja tarkistan S-marketin roskikset. Siellä on joskus viinereitäkin. Lapset tykkää niistä.
Jauhoista ja hiutaleista teen leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, mitä saa ruokajonosta ja kaupasta alennuksella.
et ole töihin ajatellut mennä?
Ei kaikki köyhät työttömiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litran jogurtit on halpoja, myös puurohiutaleet.
pelkkää sokeria yök.
Jogurttia saa maustamattona, ei siinä ole sokeria.
Itse jouduin menemään orjaksi hyvätuloiseen perheeseen. Saan syödä sen mitä heiltä jää tähteeksi. Monesti joudun anelemaan lisää syötävää itkuisin silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkkää sokeria yök.
Jogurttia saa maustamattona, ei siinä ole sokeria.
Olen itse ostanut usein 1 litran tölkin vaniljajugurttia ja laittanut sitä isoon mukiin täydennettynä yhdellä kokonaan viipaloidulla banaanilla. 1 litrasta saa ainakin 3 mukillista jugurttia.
Vierailija kirjoitti:
Perunat, juurekset, kasvikset kuten kaali, porkkana jne ei ole kallista. Niistä tekee maukkaita ja täyttäviä patoja. Leipää voi leipoa itse, näkkileipä on edullista.
Se mitä vähävarainen syö on ihan omasta viitseläisyydestään kiinni.
Ai täyttäviä nollakalorisista vihanneksista?
Tuleehan vettä juomallakin täyteen vaan ei pysy hengissä.
Huomenna sähkö huippukallista ja yritän miettiä syötävää johon ei paljon sähköä tarvitse. Taitaa mennä popcornia syödessä koko päivä. Jugurttia ja marjoja lisäksi ja coleslawta iso kipollinen. Noilla menee kyllä kolmekin päivää ja kananmunia vielä muutama.
Meillä syödään aika paljon perunaa ( keitetyt kokonaiset, keitoissa, muusi, lohkoperunat/uuniperunat) ja porkkanaa (keittoihin, uunijuureksena lohkoperunoiden kanssa, raasteena ja sellaisenaan välipaloilla). Eli siis ihan jauhelihakeittoa, nakkikeittoa, kanakeitto, kanakastiketta, jauhelihakastiketta, itse tehtyä lihapullaa/mureketta. Pastaa/makaronia noin kerran viikossa isompi laatikkoruoka/pastavuoka/lasagnetyyppinen. Lihat ostetaan siis yleensä "punalappuisena" pakkaseen. Vähintään kerran viikossa on keittopäivä. Lisäksi yleensä yksi kasvispainotteinen päivä jolloin on esim. pinaattikeittoa, sosekeittoa,itse tehtyä pinaatti/porkkanalettua tms. Ei olla mitään "rutiköyhiä", mutta kohtuullisen matalapalkkaisia ja lapsia useampia eli suunnitella pitää tarkasti.
Tänään söin sörsseliä, jossa oli pitkäjyväistä kauraa, linssejä, kvinoaa, paseerattua tomaattia, pinaattia, pakastevihanneksia ja mausteita.
Muuten söin raejuustoa pakastemarjoilla ja leseillä, kaurapuuroa pakastemarjoilla, omenan, klementiinin ja pari ruisleipää kananmunalla.
Juomana vettä ja pari kuppia teetä.
Vaikka olisi rahaa, syöminen tuskin muuttuisi, koska oon tottunut tähän tyyliin ja rahalle on muitakin käyttökohteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tyhmä tekee itse esimerkiksi keittoja ja on ostanut pahan päivän varalle kotimaista hernekeittoa joka on ollut pidempään 49 senttiä purkki
Hernekeittoa ei tuolla hinnalla saa. Ja joku kirjoitti että näkkileipä halpaa, ei ole
Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, mitä saa ruokajonosta ja kaupasta alennuksella.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan.
Eli ostat mielummin n. kolmen euron lohikeiton, joka on niin pieni ettei siitä mene edes nälkä, kuin 9,90 /kg maksavan (täällä ainakin ollut syksyn ja talven mittaan jatkuvasti tuohon hintaa pakastettua kotimaassa pakattua lohifilettä) 650-800 gramman fileen? Siitä saisit aika monta annosta lohikeittoa, paistettua lohta, graavilohta kahden valmiskeiton hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyl sen maukkaan lohikeiton saa halvemmalla itse tehtyä. Sata grammaa lohta niin hyvän keiton saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkkää sokeria yök.
Litran jigurtteja saa terveellisinä maustamattomina kreikkalaisina ja turkkilaisina.
Kaikilla ei verenokerit myöskään nouse liikaa puuroista.
Olisi kiva, jos voisi noita syödä juuri terveellisyyden takia, mutta maistuvat kammottavilta. Liian happamia.
Sipoolaista lähes rasvatonta jogurttia laitan keittoihin tai patoihin, siellä menee, kun ei maistu niin vahvasti. Myös kaurapannareihin toimii, siihen itse taikinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ostat mielummin n. kolmen euron lohikeiton, joka on niin pieni ettei siitä mene edes nälkä, kuin 9,90 /kg maksavan (täällä ainakin ollut syksyn ja talven mittaan jatkuvasti tuohon hintaa pakastettua kotimaassa pakattua lohifilettä) 650-800 gramman fileen? Siitä saisit aika monta annosta lohikeittoa, paistettua lohta, graavilohta kahden valmiskeiton hinnalla.
Ostan kyllä jos tuolla kilohinnalla lohta jossain joskus olisi, hyvin harvoin vaan on. Useimmiten on 500g filee kympin tai enemmän.