Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vähävaraiset syö nykyään

Vierailija
26.01.2026 |

Mikä on halpaa kotiruokaa 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, mitä saa ruokajonosta ja kaupasta alennuksella.

et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
42/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just perunaa, säilyketonnikalaa, ruisleipää ja voita. Tykkäsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin löydän. Tänään ABC:n tiskitornissa oli ainakin paistettuja perunoita, muusia, jotain lihasoosia, leipäpaloja ja piimää. Kohta kirjasto sukeutuu ja tarkistan S-marketin roskikset. Siellä on joskus viinereitäkin. Lapset tykkää niistä.

Vierailija
44/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoista ja hiutaleista teen leipää.

Vierailija
45/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki köyhät työttömiä ole.

Vierailija
46/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litran jogurtit on halpoja, myös puurohiutaleet.

pelkkää sokeria yök. 

Jogurttia saa maustamattona, ei siinä ole sokeria. 

Vierailija
47/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin menemään orjaksi hyvätuloiseen perheeseen. Saan syödä sen mitä heiltä jää tähteeksi. Monesti joudun anelemaan lisää syötävää itkuisin silmin.

Vierailija
48/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelkkää sokeria yök. 

Jogurttia saa maustamattona, ei siinä ole sokeria. 

Olen itse ostanut usein 1 litran tölkin vaniljajugurttia ja laittanut sitä isoon mukiin täydennettynä yhdellä kokonaan viipaloidulla banaanilla. 1 litrasta saa ainakin 3 mukillista jugurttia.

Vierailija
49/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat, juurekset, kasvikset kuten kaali, porkkana jne ei ole kallista. Niistä tekee maukkaita ja täyttäviä patoja. Leipää voi leipoa itse, näkkileipä on edullista.

Se mitä vähävarainen syö on ihan omasta viitseläisyydestään kiinni. 

Ai täyttäviä nollakalorisista vihanneksista?

Tuleehan vettä juomallakin täyteen vaan ei pysy hengissä.

Vierailija
50/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sähkö huippukallista ja yritän miettiä syötävää johon ei paljon sähköä tarvitse. Taitaa mennä popcornia syödessä koko päivä. Jugurttia ja marjoja lisäksi ja coleslawta iso kipollinen. Noilla menee kyllä kolmekin päivää ja kananmunia vielä muutama.

Vierailija
51/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aika paljon perunaa ( keitetyt kokonaiset, keitoissa, muusi, lohkoperunat/uuniperunat) ja porkkanaa (keittoihin, uunijuureksena lohkoperunoiden kanssa, raasteena ja sellaisenaan välipaloilla). Eli siis ihan jauhelihakeittoa, nakkikeittoa, kanakeitto, kanakastiketta, jauhelihakastiketta, itse tehtyä lihapullaa/mureketta.   Pastaa/makaronia noin kerran viikossa isompi laatikkoruoka/pastavuoka/lasagnetyyppinen.  Lihat ostetaan siis yleensä "punalappuisena" pakkaseen. Vähintään kerran viikossa on keittopäivä. Lisäksi yleensä yksi kasvispainotteinen päivä jolloin on esim. pinaattikeittoa, sosekeittoa,itse tehtyä pinaatti/porkkanalettua tms. Ei olla mitään "rutiköyhiä", mutta kohtuullisen matalapalkkaisia ja lapsia useampia eli suunnitella pitää tarkasti.

Vierailija
52/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin sörsseliä, jossa oli pitkäjyväistä kauraa, linssejä, kvinoaa, paseerattua tomaattia, pinaattia, pakastevihanneksia ja mausteita.

Muuten söin raejuustoa pakastemarjoilla ja leseillä, kaurapuuroa pakastemarjoilla, omenan, klementiinin ja pari ruisleipää kananmunalla.

Juomana vettä ja pari kuppia teetä.

Vaikka olisi rahaa, syöminen tuskin muuttuisi, koska oon tottunut tähän tyyliin ja rahalle on muitakin käyttökohteita. 

Vierailija
53/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tyhmä tekee itse esimerkiksi keittoja ja on ostanut pahan päivän varalle kotimaista hernekeittoa joka on ollut pidempään 49 senttiä purkki 

Hernekeittoa ei tuolla hinnalla saa. Ja joku kirjoitti että näkkileipä halpaa, ei ole

Vierailija
54/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan. 

Vierailija
55/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
56/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 snt Kotimaista hernari

Vierailija
57/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan. 

Eli ostat mielummin n. kolmen euron lohikeiton, joka on niin pieni ettei siitä mene edes nälkä, kuin 9,90 /kg maksavan (täällä ainakin ollut syksyn ja talven mittaan jatkuvasti tuohon hintaa pakastettua kotimaassa pakattua lohifilettä) 650-800 gramman fileen? Siitä saisit aika monta annosta lohikeittoa, paistettua lohta, graavilohta kahden valmiskeiton hinnalla.

Vierailija
58/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl sen maukkaan lohikeiton saa halvemmalla itse tehtyä. Sata grammaa lohta niin hyvän keiton saa.

Vierailija
59/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelkkää sokeria yök. 

Litran jigurtteja saa terveellisinä maustamattomina kreikkalaisina ja turkkilaisina.

Kaikilla ei verenokerit myöskään nouse liikaa puuroista.

Olisi kiva, jos voisi noita syödä juuri terveellisyyden takia, mutta maistuvat kammottavilta. Liian happamia. 

Sipoolaista lähes rasvatonta jogurttia laitan keittoihin tai patoihin, siellä menee, kun ei maistu niin vahvasti. Myös kaurapannareihin toimii, siihen itse taikinaan. 

Vierailija
60/83 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ostat mielummin n. kolmen euron lohikeiton, joka on niin pieni ettei siitä mene edes nälkä, kuin 9,90 /kg maksavan (täällä ainakin ollut syksyn ja talven mittaan jatkuvasti tuohon hintaa pakastettua kotimaassa pakattua lohifilettä) 650-800 gramman fileen? Siitä saisit aika monta annosta lohikeittoa, paistettua lohta, graavilohta kahden valmiskeiton hinnalla.

Ostan kyllä jos tuolla kilohinnalla lohta jossain joskus olisi, hyvin harvoin vaan on. Useimmiten on 500g filee kympin tai enemmän.