Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vähävaraiset syö nykyään

Vierailija
26.01.2026 |

Mikä on halpaa kotiruokaa 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljon jos on hyvä ruoanlaittaja. Siis toki monia aineksia saa halvalla kuten perunoita tai kaalia mutta niistä pitää myös osata laittaa jotain. Äitini on hyvä ruonlaittaja ja tekee maukasta perunajauhelihalaatikkoa mistä riittää moneksi päiväksi, tekee sen lihaliemeen. Yks tuttu sanoi että hänen puoliso on hyvä tekemään ruokaa vähistä ja halvoista raaka-aineista. Monet nuoret ei syö juurikaan nykyään perunaa vaan enemmän pastaa tai riisiä.

Vierailija
62/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssi tai papukeittoa, makaronilaatikkoa, hernekeittoa, perunajauhelihalaatikkoa, pastalaatikkoa. Sellaisia ruokia mistä riittää syötävää useammaksi päiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
64/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ruokaa tulee syötyä.

Vierailija
65/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona tilaajaa ei voi olla väärässä. Eikä ruoka kovin epäterveellistä, kun tubettaja on 98-vuotias

https://www.youtube.com/@YouTubes_Original_Grandma/videos

Vierailija
66/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, juureksia, sipulia, kananmunia.  Enemmän kasvispainotteista ruokaa.

Teen itse ruoan, n.70 euroa viikko, tähän sisältyy myös paperit, pesuaineet.  Ihme jos joku pärjää 15 e viikko.

Vierailija
67/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa paljon jos on hyvä ruoanlaittaja. Siis toki monia aineksia saa halvalla kuten perunoita tai kaalia mutta niistä pitää myös osata laittaa jotain. Äitini on hyvä ruonlaittaja ja tekee maukasta perunajauhelihalaatikkoa mistä riittää moneksi päiväksi, tekee sen lihaliemeen. Yks tuttu sanoi että hänen puoliso on hyvä tekemään ruokaa vähistä ja halvoista raaka-aineista. Monet nuoret ei syö juurikaan nykyään perunaa vaan enemmän pastaa tai riisiä.

Perus kotiruokaa tehdäkseen ei tarvitse olla edes hyvä ruoanlaittaja. Kuka tahansa osaa kuoria perunat ja viipaloida ne sekä paistaa jauhelihan ja tehdä lihaliemen liemikuutiosta. Se että porukka ei tee itse ruokaa vaan syö kalliita eineksiä johtuu vaan laiskuudesta.

Vierailija
68/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui ruokakulut ihan heittämällä kun lopetin ruoanlaiton. Aiemmin tein kaiken itse, siis mukaanlukien vaikkapa pasteija- ja piirakkataikinat, sämpylät ym. Eineksiä en ostanut koskaan, pl. joskus megatarjouksesta pakastepizzan. Olen kasvissyöjä, ja todellakin käytin halpoja juureksia, pakastevihanneksia, makaronia, riisiä jne. No, en kokkaa enkä varsinkaan leivo enää. Ei mene rahaa sokeriin, jauhoihin ja vaikkapa porkkanakakun aineksiin. Uuni on hädintuskin koskaan päällä, joten sähköäkin säästyy. Esimerkiksi eilen söin Vihiksen, alennuksesta, maksoi 60snt. ja kaksi ruisleipää juustolla, kurkulla ja paprikalla  kaikki tarjouksesta. Tänään olen syönyt yhden jogurtin minkä sain ilmaiseksi naapurilta. Rahaa säästyy ja bonuksena tässähän hoikistuu samalla, vaikken lihava ollut alunperinkään.

Vierailija
69/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus kotiruokaa tehdäkseen ei tarvitse olla edes hyvä ruoanlaittaja. Kuka tahansa osaa kuoria perunat ja viipaloida ne sekä paistaa jauhelihan ja tehdä lihaliemen liemikuutiosta. Se että porukka ei tee itse ruokaa vaan syö kalliita eineksiä johtuu vaan laiskuudesta.

Kyllä tarvitsee. Itse olen yrittänyt tehdä helpoltakin kuullostavia ruokia, eipä nuo ole koskaan onnistuneet. Lättyjäkin yritin kerran paistaa, paloivat pinnoilta, ja olivat raakoja sisältä, tosi paksuja kans, tuntu että puolet koko taikinasta meni yhteen lättyyn. Tämän takia ostan kaiken aina valmiiksi tehtynä.

Vierailija
70/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla lenkkimakkaravoileipää. Samaa päivällä. Illalla leipää ja bbq-kastiketta ja einesrasia mac & cheeseä Atrialta. Ihan kaikki tavarat ostettu -60% alennuksella ja bbq-kastiketta lukuun ottamatta pakastimesta kierrätettynä. Huomenna perunaa ja läskikastiketta. Kylkisiivut otin sulamaan jo jääkaappiin. Aamiaiseksi paistettuja munia.

Vierailija
71/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain x-tra tuotemerkin aineksia. Sitten peruskamaa joista yhdistellään erilaisia ruokia: Kaali, peruna, riisi, makaroni, porkkana ja pavut. Lisänä edullinen kananjauheliha tai esim. makkara. Tai sitten -30% --> -60% lihoja. Aamu- ja iltapalalla leipää, maitoa, juustoa, tomaattia, kinkkua, jogurttia, kananmunia ja tuoremehua, näihin menee kyllä yllättävän paljon rahaa, pitäisi syödä vaan puuroa.

Ruokaan menee n. 400 euroa kuukaudessa, syömässä on vaihtelevasti 2-3 aikuista.

Vierailija
72/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan. 

Kokonaisen, peratun lohen saa 9€/kg kaupasta, eli halpaa on.

Vierailija
73/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun jalkoja 

Vierailija
74/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mururessu. Hyvää, halpaa ja oikein kuitupitoista.

Vierailija
75/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursuja 

Vierailija
76/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit on lähettäneet Hurstin ruokajonosta kuvan Ruotsiinkin, siinä köyhät suomalaiset  jonottavat  ruokaa.

Sinänsä hassua, kun ruotsalaisten painoindeksi on 51 ja meidän 60.

Joku syö lasten eväät. Koska aika tuhteja nälkäännäkeviksi ollaan keskimäärin.

Vierailija
77/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin eilen hampparit perheelle 16 euroa. Sit tänään oli makkarakeittoa 4 euroa. Eli kaikkea laidasta laitaan. Pinaattikeittoa (itse) hernekeittoa, kanapasta, tonnikalapasta, makaronilaatikkoon. Pottumuusi ja kalapuikot. Pottumuusi ja itse tehdyt lihapullat. Lasange. Lihakeitto. Kinkkukiusaus. Kalakeitto. Crispy chiken. Bolognese. Lihaperunavuoka. Rastit. Täytetty munakas. Salaatti ja kalapuikot tai nugetit. Perunaa ja muikkuja. Riisiä ja kanaa. Nakkikeitto. Kanakastike.

Kaikkea laidasta laitaan. 80 prossaa lihasta alelapulla. Kasviksista 30 prossaa. Munat halvimmat jne. Tehdään ite leipää ja teeleipiä.

Kaikesta kotiruuasta saa halpaa tai kallista.

Vierailija
78/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna

Makarooni

Porkkana

Lanttu

Kaali

Sipuli

Leipä

79/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisella nyt ei ole ainakaan lohta varaa koskaan syödä. Rahapäivänä joku valmis lohikeitto korkeintaan. 

Lohikeiton hinnalla saa aika ison palan tarjouslohta. Siinä valmiskeitossa ei paljon lohta ole...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
80/83 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui ruokakulut ihan heittämällä kun lopetin ruoanlaiton. Aiemmin tein kaiken itse, siis mukaanlukien vaikkapa pasteija- ja piirakkataikinat, sämpylät ym. Eineksiä en ostanut koskaan, pl. joskus megatarjouksesta pakastepizzan. Olen kasvissyöjä, ja todellakin käytin halpoja juureksia, pakastevihanneksia, makaronia, riisiä jne. No, en kokkaa enkä varsinkaan leivo enää. Ei mene rahaa sokeriin, jauhoihin ja vaikkapa porkkanakakun aineksiin. Uuni on hädintuskin koskaan päällä, joten sähköäkin säästyy. Esimerkiksi eilen söin Vihiksen, alennuksesta, maksoi 60snt. ja kaksi ruisleipää juustolla, kurkulla ja paprikalla  kaikki tarjouksesta. Tänään olen syönyt yhden jogurtin minkä sain ilmaiseksi naapurilta. Rahaa säästyy ja bonuksena tässähän hoikistuu samalla, vaikken lihava ollut alunperinkään.

Minä vähävaraisena taas teen useinkin porkkanakakkua. Aineet ei paljon maksa, ja laitan reilusti kakkuun porkkanaa, niin tulee mehevää.