Mitä vähävaraiset syö nykyään
Kommentit (50)
en tiedä eikä kiinosta.syön mitä haluan kun rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Tänään söin fetaparsaa, marjarahkaa, ruisleipää, juustoa, pullaa kahvia ja tomaatti-kurkku-jääsalaatti-salaattia.
Oliko ihan oikeaa fetaa, eikä niitä kumisia mauttomia kumisia "salaattijuustokuutioita"?
Jos ei ole tyhmä tekee itse esimerkiksi keittoja ja on ostanut pahan päivän varalle kotimaista hernekeittoa joka on ollut pidempään 49 senttiä purkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litran jogurtit on halpoja, myös puurohiutaleet.
pelkkää sokeria yök.
Litran jigurtteja saa terveellisinä maustamattomina kreikkalaisina ja turkkilaisina.
Kaikilla ei verenokerit myöskään nouse liikaa puuroista.
Mulla on just menossa kaveriporukalla haaste 100€ kuussa ruokaan. Ensimmäinen viikko takana. Eilen söin pari munkkia ja hesen veke-hampurilaisen, niin ruokaan mennyt yhteensä 8 päivän aikana 13,93.
Olen pitänyt samalla ruokapäiväkirjaa, enkä ole ikinä elänyt näin terveellisesti. Varmaan vuosiin saan kuitua riittävästi, ja proteiinia siinä 80-120g, sekä lihan määrä pudonnut paljon.
Tosiaan kasviksia syönyt paljon pakastevihanneksia. Omenat ja banaanit tullut osaksi ruokavaliota koska n. euron kilo. Tummaa makaronia, sillä siitä saa paöjon proteiinia, lisäksi linssejä, soijarouhetta ja rahkaa. Naudanlihaa en ole ostanut ollenkaan, vain kerran kanan koipia, kun 1,2kg maksoi hieman yli 3 euroa. Nykyisin aamuisin puuroa ja pakasteesta marjoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisten vaimot antaa piparia ja torttua
Ehhheh.
Ootko koko vuoden odottanut, mihin pääset sutkauttamaan?
Onhan sinne jouluun pitkä aika.
Ruckea Pöckäle on halpaa ja ravinnerikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just menossa kaveriporukalla haaste 100€ kuussa ruokaan. Ensimmäinen viikko takana. Eilen söin pari munkkia ja hesen veke-hampurilaisen, niin ruokaan mennyt yhteensä 8 päivän aikana 13,93.
Olen pitänyt samalla ruokapäiväkirjaa, enkä ole ikinä elänyt näin terveellisesti. Varmaan vuosiin saan kuitua riittävästi, ja proteiinia siinä 80-120g, sekä lihan määrä pudonnut paljon.
Tosiaan kasviksia syönyt paljon pakastevihanneksia. Omenat ja banaanit tullut osaksi ruokavaliota koska n. euron kilo. Tummaa makaronia, sillä siitä saa paöjon proteiinia, lisäksi linssejä, soijarouhetta ja rahkaa. Naudanlihaa en ole ostanut ollenkaan, vain kerran kanan koipia, kun 1,2kg maksoi hieman yli 3 euroa. Nykyisin aamuisin puuroa ja pakasteesta marjoja :)
Kyllä olis perseestä tollainen penninvenytys.tänää meni ravintolaan taas 120e huomenna vois tilata pitsan
Kanankoivet tosiaan erittäin edullisia.
Tänään itse pyydettyä kuhaa uunissa omia perunoita mustikkapiirakkaa huomenna hirvenliha keittoa itse metsästetty pannukakkua lakkahillolla ylihuomenna savustettu taimenta itse pyydettyä vastapaistettuja hillo munkkeja ruoka aineista 50% on pyydettyä tai viljeltyjä. Ei köyhän tarvitse syödä tai asua huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Koska sulla on ruokapäiväkirja, niin laitappa ne 13,93e maksavat 8 päivän ruuat...
Vai onko tää taas sellanen "ostin ennen haastetta pakastimen täyteen ruokaa, joten se on "ilmasta" eikä sitä "lasketa mukaan" ?
Viime aikoina meillä:
Leivottu sämpylää ja peltileipää parin päivän välein. Perunaa keitettynä, muussina ja paistettuna sekä lohkoina. Kaalia raasteena, keittona ja kaali-porkkana-sipuli-porsaanjhl-riisi patana. Siskonmakkarakeitto, jhlkeitto. Kalapuikkoja, makkarakastiketta. Vispipuuroa. Riisipuuroa. Omenaa, appelsiinia, porkkanaa.
Pennut syö myös kouluruuan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään itse pyydettyä kuhaa uunissa omia perunoita mustikkapiirakkaa huomenna hirvenliha keittoa itse metsästetty pannukakkua lakkahillolla ylihuomenna savustettu taimenta itse pyydettyä vastapaistettuja hillo munkkeja ruoka aineista 50% on pyydettyä tai viljeltyjä. Ei köyhän tarvitse syödä tai asua huonosti.
Gourmet-ruokaa sinulla.
Sitä, mitä saa ruokajonosta ja kaupasta alennuksella.
Tänään paikallisessa Citymarketissa oli tarjouksessa Atria Lihamakaronilaatikko 1 eurolla 400 grammaa, joita ostin pari kappaletta (parasta ennen 03.02.2026). Jos sen lämmittää paistinpannussa rypsi-rapsiöljyssä ja nauttii ketchuppin kera, siitä saa vähän maukkaamman. Tuon ei pitäisi olla liian kallista edes köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko munkit ja vegehampurilaiset erityisen terveellisiä ja halpoja? Kannattaa mielummin valmistaa uunipellillinen lämpimiä voileipiä paahtoleivästä erilaisin täyttein kuten majoneesia, tonnikalaa ja juustoa kuin käydä syömässä Hesburgerissa.
Hiekkaa