Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vähävaraiset syö nykyään

Vierailija
26.01.2026 |

Mikä on halpaa kotiruokaa 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkaa 

Vierailija
22/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä eikä kiinosta.syön mitä haluan kun rahaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin fetaparsaa, marjarahkaa, ruisleipää, juustoa, pullaa kahvia ja tomaatti-kurkku-jääsalaatti-salaattia. 

Oliko ihan oikeaa fetaa, eikä niitä kumisia mauttomia kumisia "salaattijuustokuutioita"?

Vierailija
24/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tyhmä tekee itse esimerkiksi keittoja ja on ostanut pahan päivän varalle kotimaista hernekeittoa joka on ollut pidempään 49 senttiä purkki 

Vierailija
25/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litran jogurtit on halpoja, myös puurohiutaleet.

pelkkää sokeria yök. 

Litran jigurtteja saa terveellisinä maustamattomina kreikkalaisina ja turkkilaisina.

Kaikilla ei verenokerit myöskään nouse liikaa puuroista.

Vierailija
26/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just menossa kaveriporukalla haaste 100€ kuussa ruokaan. Ensimmäinen viikko takana. Eilen söin pari munkkia ja hesen veke-hampurilaisen, niin ruokaan mennyt yhteensä 8 päivän aikana 13,93.

Olen pitänyt samalla ruokapäiväkirjaa, enkä ole ikinä elänyt näin terveellisesti. Varmaan vuosiin saan kuitua riittävästi, ja proteiinia siinä 80-120g, sekä lihan määrä pudonnut paljon.

Tosiaan kasviksia syönyt paljon pakastevihanneksia. Omenat ja banaanit tullut osaksi ruokavaliota koska n. euron kilo. Tummaa makaronia, sillä siitä saa paöjon proteiinia, lisäksi linssejä, soijarouhetta ja rahkaa. Naudanlihaa en ole ostanut ollenkaan, vain kerran kanan koipia, kun 1,2kg maksoi hieman yli 3 euroa. Nykyisin aamuisin puuroa ja pakasteesta marjoja :)

Vierailija
27/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisten vaimot antaa piparia ja torttua

Ehhheh.

Ootko koko vuoden odottanut, mihin pääset sutkauttamaan?

Onhan sinne jouluun pitkä aika.

Vierailija
28/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruckea Pöckäle on halpaa ja ravinnerikasta.

Vierailija
29/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just menossa kaveriporukalla haaste 100€ kuussa ruokaan. Ensimmäinen viikko takana. Eilen söin pari munkkia ja hesen veke-hampurilaisen, niin ruokaan mennyt yhteensä 8 päivän aikana 13,93.

Olen pitänyt samalla ruokapäiväkirjaa, enkä ole ikinä elänyt näin terveellisesti. Varmaan vuosiin saan kuitua riittävästi, ja proteiinia siinä 80-120g, sekä lihan määrä pudonnut paljon.

Tosiaan kasviksia syönyt paljon pakastevihanneksia. Omenat ja banaanit tullut osaksi ruokavaliota koska n. euron kilo. Tummaa makaronia, sillä siitä saa paöjon proteiinia, lisäksi linssejä, soijarouhetta ja rahkaa. Naudanlihaa en ole ostanut ollenkaan, vain kerran kanan koipia, kun 1,2kg maksoi hieman yli 3 euroa. Nykyisin aamuisin puuroa ja pakasteesta marjoja :)

Kyllä olis perseestä tollainen penninvenytys.tänää meni ravintolaan taas 120e huomenna vois tilata pitsan

Vierailija
30/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanankoivet tosiaan erittäin edullisia.

Vierailija
31/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa paskaa yök yök

Vierailija
32/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään itse pyydettyä kuhaa uunissa omia perunoita mustikkapiirakkaa huomenna hirvenliha keittoa itse metsästetty pannukakkua lakkahillolla ylihuomenna savustettu taimenta itse pyydettyä vastapaistettuja hillo munkkeja ruoka aineista 50% on pyydettyä tai viljeltyjä. Ei köyhän tarvitse syödä tai asua huonosti. 

Vierailija
33/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla on ruokapäiväkirja, niin laitappa ne 13,93e maksavat 8 päivän ruuat...

Vai onko tää taas sellanen "ostin ennen haastetta pakastimen täyteen ruokaa, joten se on "ilmasta" eikä sitä "lasketa mukaan" ?

Vierailija
34/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina meillä:

Leivottu sämpylää ja peltileipää parin päivän välein. Perunaa keitettynä, muussina ja paistettuna sekä lohkoina. Kaalia raasteena, keittona ja kaali-porkkana-sipuli-porsaanjhl-riisi patana. Siskonmakkarakeitto, jhlkeitto. Kalapuikkoja, makkarakastiketta. Vispipuuroa. Riisipuuroa. Omenaa, appelsiinia, porkkanaa.

Pennut syö myös kouluruuan.

Vierailija
35/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaruokaa

Vierailija
36/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään itse pyydettyä kuhaa uunissa omia perunoita mustikkapiirakkaa huomenna hirvenliha keittoa itse metsästetty pannukakkua lakkahillolla ylihuomenna savustettu taimenta itse pyydettyä vastapaistettuja hillo munkkeja ruoka aineista 50% on pyydettyä tai viljeltyjä. Ei köyhän tarvitse syödä tai asua huonosti. 

Gourmet-ruokaa sinulla.

Vierailija
37/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, mitä saa ruokajonosta ja kaupasta alennuksella.

Vierailija
38/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni

Peruna

Vierailija
39/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paikallisessa Citymarketissa oli tarjouksessa Atria Lihamakaronilaatikko 1 eurolla 400 grammaa, joita ostin pari kappaletta (parasta ennen 03.02.2026). Jos sen lämmittää paistinpannussa rypsi-rapsiöljyssä ja nauttii ketchuppin kera, siitä saa vähän maukkaamman. Tuon ei pitäisi olla liian kallista edes köyhälle. 

Vierailija
40/50 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko munkit ja vegehampurilaiset erityisen terveellisiä ja halpoja? Kannattaa mielummin valmistaa uunipellillinen lämpimiä voileipiä paahtoleivästä erilaisin täyttein kuten majoneesia, tonnikalaa ja juustoa kuin käydä syömässä Hesburgerissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi