Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aikuiset lapsenne tulevat kylään, millainen dynamiikka teillä on?

Vierailija
26.01.2026 |

Meillä on iso perhe ja suurin osa lapsistamme asuu jo omillaan. Olemme aina olleet aika tiivis yhteisö ja minulle ja miehelleni on ollut tärkeää tehdä paljon asioita yhdessä koko perheen kanssa. Minulla sekä miehelläni on myös omat urat, omia ystäviä sekä omia harrastuksia. 
Olen aina ajatellut, että on kivaa kutsua koko konkkaronkka koolle, tehdä hyvää ruokaa jne. Tämä vaatii myös paljon organisointia, etukäteisvalmisteluita, myös rahaa menee ison joukon ruokkimiseen melkoisesti.

Nyt olen viime aikoina huomannut, että minua on alkanut ärsyttää tietyt asiat aikuisten lasten käytöksessä. Koska tapaamme viikonloppuisin niin useimmiten muutama makaa krapulassa sohvalla. Osa tulee ns täyshoitoon. Ja puhelimet liimautuneet käsiin (ei onneksi ruokapöydässä).  Olisi kiva, että edes kysyisi että voisiko olla avuksi. Tällaiset pienet asiat ja nyanssit. Samalla tunnen myös surua luopumisesta. Ja tulee myös olo, että lapset ovat vähän kiittämättömiä.

Itsehän olemme tietysti lapsemme kasvattaneet, mutta

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset tulevat kyläilemään ja odottavat täysihoitoa eli vanhemmat ostavat/ maksavat kaiken+ valmistavat. Sitä en ymmärrä enkä hyväksy. En myöskään ymmärrä sitä, miksi vanhempia/ vanhempaa käydään tervehtimässä jossakin hoitolaitoksessa tavallista tiheämpään tahtiin, jos aikaisempi kanssakäyminen on ollut hyvinkin laimeaa....Perintö mielestä! Ettei vain unohdu perintölistalta!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän