Bensaluukku jäätynyt kiinni. Vinkkejä?
Olisiko vinkkejä, miten saa jäätyneen bensaluukun auki? Autotallia ei ole, eikä parkkihallia mailla eikä halmeilla.
Kommentit (53)
Jos on v-mäinen naapuri niin hänen elämää voi ilostuttaa kaatamalla kovalla pakkasella pari ämpäriä vettä auton päälle. Vielä parempi jos käyttää keltaista vettä. Parin tunnin välein kun toistaa tämän käsittelyn yön aikana niin auto on aamulla melkoinen jäämöhkäle.
Tuollaisessa tilanteessa vaihdoin kerran auton. Olin sitä ollut jo pitkään tekemässä. Se laukaisi tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuumaa vettä tiiviiseen muovipussiin ja lämmitä sillä sitä luukkua. HUOM: älä kaada sitä kuumaa vettä luukun päälle, sillä sitten se jäätyy uudestaan.
Surullista että nykysuomessa pitää ohjeistaa tuo viimeinenkin lause....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viime talvena jäätyneen luukun auki, kun varovasti käänsin sitä muovisella jääskraballa ulos ja vuoronperään kädellä sisäänpäin. Aukesihan, eikä tarvinnut sen jälkeen taistella
Tosi iso riski vaurioittaa auton maalipinta pilalle. En suosittele.
Jos olet tankilla ja huomaat ettei luukku aukea, niin mikä tahansa keino on ihan hyvä. Jos käytät MUOVISTA skrabaa, etkä kohtele väkivalloin, niin jälkiä ei jää. Vuoron perään painat kädellä luukkua alas, niin se alkaa vähitellen liikkumaan ja aukeaa
Siinä ei auta kuumat vesipussit, jos et sitten sellaista kuljeta aina mukana, kun olet kylmäasemalla luukku jäässä. Muuten varmaan ihan kiva neuvo, kunhan muistaa olla kastelematta sitä luukkua vedellä
Vierailija kirjoitti:
Sano demarille tankin olevan täynnä, eiköhän se keksi tavan avata ja varastaa.
🥱🤡
Luukun päälle voi kusaista, aukeaa kyllä, mutta kiinni sitä ei enää kannata painaa ennen pesua ja kuivausta.
Toimitus kannattaa julkaista myös TikTokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viime talvena jäätyneen luukun auki, kun varovasti käänsin sitä muovisella jääskraballa ulos ja vuoronperään kädellä sisäänpäin. Aukesihan, eikä tarvinnut sen jälkeen taistella
Tosi iso riski vaurioittaa auton maalipinta pilalle. En suosittele.
Jos olet tankilla ja huomaat ettei luukku aukea, niin mikä tahansa keino on ihan hyvä. Jos käytät MUOVISTA skrabaa, etkä kohtele väkivalloin, niin jälkiä ei jää. Vuoron perään painat kädellä luukkua alas, niin se alkaa vähitellen liikkumaan ja aukeaa
Siinä ei auta kuumat vesipussit, jos et sitten sellaista kuljeta aina mukana, kun olet kylmäasemalla luukku jäässä. Muuten varmaan ihan kiva neuvo, kunhan muistaa olla kastelematta sitä luukkua vedellä
En todellakaan lähtisi vääntämään luukun raosta väkisin! Vaikka on muovinen väännin niin kyllä se helposti maalipinnan lohkaisee.
Kylmäasemalta voi ajaa kotiin josta saa lämmintä vettä. Tai työpaikalle tai mikä nyt sattuu olemaan lähellä. Tyypillisesti ihmiset ei ole missään kymmenien kilometrien päässä keskellä korpea yksin kylmäasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Luukun päälle voi kusaista, aukeaa kyllä, mutta kiinni sitä ei enää kannata painaa ennen pesua ja kuivausta.
Laitoin Youtubee ja muna jäätyi autoon kiinni. Mitä mä nyt teen?
Vierailija kirjoitti:
Lämmitä sytkärillä.
Luukku suorastaa räjähtää auki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada kasseihin kuumaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastekatkarapu, kyllä se jo keväällä sulaa.
Kylmäasemalta voi ajaa kotiin josta saa lämmintä vettä. Tai työpaikalle tai mikä nyt sattuu olemaan lähellä. Tyypillisesti ihmiset ei ole missään kymmenien kilometrien päässä keskellä korpea yksin kylmäasemalla.
Juu. Ajelen edestakaisin kodin ja kylmäaseman väliä. Eihän mulla ole tässä elämässä muutakaan tekemistä
Entäs sitten kun polttoaine on melkein loppu? Ei muuta kuin kotiin hakemaan pussia kuumaa vettä kotoa ja sitten taas takaisin tankkaamaan?
En tiedä kuinka heikko maalipinta sun autossasi on, jos siihen ei voi edes koskea ilman että maalia lohkeaa, varmaan joku bemari joissa villkkukin on lisävaruste. Kokeile seuraavalla kerralla virtsata sen päälle
Jos olet Trumppi tai persu voit aina syyttää demokraatteja tai vihrvassareita ja pitää bensaluukun jäätymistä i l m i s e l v ä n ä todisteena siitä että ilmastonmuutos on maailmanlaajuinen tiedemiesten junailema huijaus ja s a l a l i i t t o.
Sitten soitat töihin ja sanot olevasi kipeä tai pidät vaan rokulipäivän.
Vaihda sähköautoon niin talviautoilu muuttuu vähemmän ankeaksi :D Ei tartte jännittää pääseekö pakkasessa liikenteeseen.
Olen saanut oman bensakorkin kovassakin pakkasessa sulamaan ihan kädellä. Lämmin käsi siis korkin ympärille. Toista kättä pitää munaskuissa lämpiämässä, ja vaihtaa kättä, kun paleltaa liikaa.
Parissa minuutissa on sulanut.
Otat puutarhaletkulla vettä ja ruiskutat sitä koko auton päälle kunnes koko auto on kirkkaan jääpeitteen peitossa. Sitten pyöräilet töihin kunnes kevät sulattaa auton. Voit olla myös ylpeä siitä että pelastit ympäristön tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Sano demarille tankin olevan täynnä, eiköhän se keksi tavan avata ja varastaa.
Hämärästi muistelen lukeneeni uutisen että jonkun bensatankkiin oli porattu poralla reikä pohjaan ja sitä kautta valutettu bensat johonkin saaviin. Eli ei välttämättä toimi tuo keino. Samalla siellä auton alla puuhatessa saa kätevästi sahattua katalysaattorinkin irti ja myytäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda sähköautoon niin talviautoilu muuttuu vähemmän ankeaksi :D Ei tartte jännittää pääseekö pakkasessa liikenteeseen.
Jep, sanot töihin että ostin sähköauton, tulen keväällä töihin kun sen latausluukku suostuu aukeamaan.
Kuumailmapuhallin tai hiustenkuivaaja varmasti auttaisi. Jos saa helposti sähköä jostain. Jatkojohto talosta tai vaikka lämmittimen tolpasta.
Nappaa auton sisätilalämmittimen ja sillä pöhöttää luukusta jäät pois. Aika monella on tuollainen irrotettava sähkölämmitin auton jalkatilassa.