Teinitytöt on ihan samanlaisia kun 80-luvulla: takki auki, ei pipoa, ohuet farkut jalassa -12 asteessq
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Jepppp, mutta jaloissa on lämpimät kengät, toisin kuin meillä kasarilla. Ja vähemmän näyttävät vetävän röökiä.
Tämä on kyllä harmi ettei röökipimuja enää näe
t: kasarisetä -69
Ei mitään uutgta auringon alla. Sama meno jatkuu nuorilla, mikä on vuosikymmeniä ollut. Nykyään tosin taitavat vähemmän polttaa röökiä ja mun mielestä me vedettiin kasrin/ysärin vaihteessa useammin kännit. Ja vielä 15 vuotta sitten näitä muutoksia en havainnut...
Tossa kun oli nollakeliä täällä Tshatissa (oli n. -3 astetta), niin näin kauppareissulla tytön, jolla oli päällä toppatakki, sen alla jokin pusero, farkkushortsit ja lenkkarit. Ei sukkia minkäänlaisia. Ei sukkahousuja, ei legginsejä. Hrrr, kuolin viluun pelkästä katsomisesta. Hyvin tod.näk tyttöparka maksaa hintaa vanhempana kolotuksina.
Semmoista se on: itse maksan hintaa superkireistä farkuista (70-luvulla, niistä varoiteltiin kyllä ja kerrottiin, mitä voi aiheuttaa, mut kato ei mulle, ei se mua koske), tupakanpoltosta (80-luvulla, varoiteltiin kyllä, mutta ei koske mua, kato), auringonotosta (70- 90- luvuilla, varoiteltiin kyllä, ei koske minua), liian kevyissä vaatteissa talvella (80-luvulla, varoiteltiin kyllä, kato ei koske minua)...paitsi että alkoi koskea jo 90-luvulla ja aloin suojata sen jälkeen itseäni huolellisesti, varsinkin tuulelta. Juu-u. Tyhmästä päästä kärsii koko keho.
1980-luvulla myytiin vuorillisia farkkuja talveksi ja alla käytettiin lisäksi paksuja sukkahousuja, tai pitkiksiä sukkien kera. Lämpimät colleget olivat muotia. Monilla oli lisäksi lämpimät talvinilkkurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehoaakohan nykynuoriin ne pelottelutarinat että joku oli joutunut soittamaan kotiin että sori äiti mulla on elinaikaa jäljellä enää 5 minuuttia kun aivot on jäätyneet...
No kun katsoo minkälaisiin idioottimaisiin tiktok haasteisiin nuo lähtevät mukaan niin varmasti tuo uppoaa paremmin kuin entisiin nuoriin. Nykynuorisolla ei ole minkäänlaista tervettä ajattelukykyä.
Ei niillä ennenkään ollut tervettä ajattelukykyä. Mutta silloin ei ollut somea sekoittamassa nuorten vaikutteille herkkiä päitä.
Nyt menee teillä vähän muoti sekaisin, nyt ei enää näy juurikaan paljasnilkka-teinejä, koska kukaan teini ei enää pue varrettomia sukkia jalkaan, ne on todella out ja niitä käyttää vaan ns entiset nuoret. Eikä nuoriso pue myöskään kireitä farkkuja, joissa on lyhyet lahkeet. Mutta pipoa ei kyllä laiteta ja tytöiltä saattaa vilahtaa napa (ja napakoru, kun nekin on taas muodissa). Sellaista se elämä on, nuoret tekevät omiaan ja aina niitä kauhistellaan.
Se on kirjaimellisesti cool. Nuoriso on äärettömän typerää. Niin olin itsekin aikoinaan. Maailma ei ole muuttunut siltä osin.
Kiva kun sai elää 90-luvulla, silloin koko ala-asteen ajan pukeuduttiin todella käytännöllisesti ja lämpimästi, esim. toppahaalareita oli koulussakin jopa kutosluokkalaisilla. Ja pipot (tai bulahatut!) tietenkin kaikilla päässä pakkasella. Ja kunnolliset rukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joillain ei yksinkertaisesti ole kylmä? Oletko sellaista tullut ajatelleeksi rusinan kokoisissa aivoissasi?
Toisekseen nykyihminen on ulkona vain parinsadan metrin siirtymien verran kulkuvälineestä toiseen.
Älä viitti, kyllä kaikilla alkaa olla kylmä kymmeen asteen pakkasilla. Eikä kaikki asu dösisten vieressä. Mekin asutaan Vantaalla ja lähipysäkille on matkaa reilu kilsa. Ehtii pakkanen purra ja vilu napata.
Vierailija kirjoitti:
Tehoaakohan nykynuoriin ne pelottelutarinat että joku oli joutunut soittamaan kotiin että sori äiti mulla on elinaikaa jäljellä enää 5 minuuttia kun aivot on jäätyneet...
uskoiko tuota kukaan silloin ennenkään?
nykyään naiset käyttää pitkiä kalsareita (legginsejä) kesäisin
Jokaisen sukupolven on tehtävä omat virheensä.
Ainakin yhdessä Suomen surkein kuski -jaksossa se yksi tyttö hytisi kylmästä kun jäätävästä talvikelistä huolimatta tyyli oli arvoasteikossa etusijalla xD
Mitä väliä. Mulla oli 90-luvun alussa vihreä pilotti, kuulapää, teräskärkiset drmartensit ja camohousut. Ei pipoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joillain ei yksinkertaisesti ole kylmä? Oletko sellaista tullut ajatelleeksi rusinan kokoisissa aivoissasi?
Toisekseen nykyihminen on ulkona vain parinsadan metrin siirtymien verran kulkuvälineestä toiseen.
Älä viitti, kyllä kaikilla alkaa olla kylmä kymmeen asteen pakkasilla. Eikä kaikki asu dösisten vieressä. Mekin asutaan Vantaalla ja lähipysäkille on matkaa reilu kilsa. Ehtii pakkanen purra ja vilu napata.
Ei minulla ole kylmä edes 20 asteen pakkasilla vaikka käytän talvella vain farkkuja, t paitaa, kevyt toppatakkia vetoketju auki ja samoja lenkkareita kuin kesällä.
AP. Lopeta se lasten katselu senkin pervo!
Lämpimät kengät? Eikö niillä ole tennarit tai lenkkarit ilman sukkia ja housun lahkeet niin lyhyet, että paljaat nilkat paistaa? En muista tuollaista nähneeni kasarilla.