Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ujon ja introvertin opiskella kampaajaksi?

Vierailija
25.01.2026 |

Opiskelen jo kampaajaksi tällä hetkellä, koska ala muuten kiinnostaa. Sosiaalisuus vain tuolla alalla on vähän raskasta, viikonloput menee kokonaan "sosiaalisen akun" lataamiseen. Olen kyllä oma itseni mutta en voi tuollaiseen alaan opiskellessani koulussa olla täysin tuppisuuna, pakko vähän "teeskennellä" sosiaalista ja puheliasta. Mutta se on henkisesti vähän raskasta kun ei ole sellainen luonnostaan. Olen hyvä kuuntelija kyllä, ja asiakkaat onneksi vaihtelee, helpottaa ajatus siitä että samaa asiakasta ei tarvitse nähdä pitkään aikaan uudestaan, toki samoja luokkakavereita pitää nähdä joka päivä ja jaksaa jutella. Onko täällä ketään ujoja/introverttejä kampaajia? Helpottuuko tuo sosiaalisuus ajan myötä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pystyy mihin vain kunhan on tarpeeksi periksiantamattomuutta.

Vierailija
2/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää sitä jos parturi pölisee jatkuvasti ja kyselee sille kuulumattomia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa hiljaista kampaamokokemusta. 

Vierailija
4/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki asiakkaatkaan ole puheliaita. Itse olen ujo ja hiljainen introvertti, ja kampaajalla tahdon olla rauhassa enkä jutella. Varmasti ajan myötä opit jutustelemaan ja vähän lukemaan tilannetta, että milloin kannattaa olla aktiivinen juttelija ja milloin ei. 

Vierailija
5/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas on töissä asiakaspalvelussa jossa joutuu puhumaan koko ajan, asiakas voi halutakin kampaajalla ollessaan vain istua hiljaa.

Vierailija
6/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse olla puheliaita. Osa asiakkaista haluaa olla ihan hiljaa. Itse juttelen kampaajalle jos hän on puhelias mutta yhtä hyvin voin olla hiljaakin. 

Vierailija
7/7 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ala sellaiseksi tenttaajakampaajaksi. Ne on kauheita. 

Älä revi asiakkaan hiuksia liian rajulla käsittelyllä. 

Jos asiakas haluaa tasaisen leikkauksen, tee niin, äläkä ala tyrkyttää, että jos vähän ohennellaan kuitenkin. 

Ajatus hiljaisesta kampaamokäynnistä on houkutteleva. Ehkä siihen voisi lisätä jonkun rauhoittavan musiikin (ehkä asiakkaan halutessa, voihan tuo jotakuta ärsyttääkin)? 

Puhuisit vain niistä siihen parturointiin liittyvistä asioista, se olisi aika pop. 

Rasittaava on alkaa väkisin puhua jostain epäkiinnostavasta aiheesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi