Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette Titanicin Jackin ja Rosen rakkaustarinasta?

Vierailija
25.01.2026 |

Siinähän heidän toimintansa voi kyllä nähdä myös pettämisenä.

Rose oli kihloissa toisen miehen kanssa, mutta hullaantui Jackista.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (293)

Vierailija
161/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illuusio, joka oli ihana, kun nuorena katsoin elokuvan. Nykyään näen asiat realistisemmin. 
Miksei Rose taistellut vallitsevia normeja vastaan niiden sisällä? Hänellä olisi ollut kihlattunsa kumppanina valtaa ja rahaa. 
Hän olisi voinut toimia mesenaattina. Tukea myös radikaaleja aatteita, feminismiä. 
Sen sijaan valitsi kohtalon, joka oli epäviisas. 

Hän ei rakastanut tuota miestä. Menisitkö itse naimisiin miehen kanssa, jota et rakasta?

miehen rahat kyllä kelpasivat roselle. se pölli siltä arvokkaan timantin.

Lahjaksi sai. Mies laittoi sen hänen kaulaansa. Lahja on saajan omaisuutta täydellä määräämisoikeudella.

Ja tämä lahjoitti sen eteenpäin. Näyttää varmaan tosi hienolta luuranko-Jackin kaulassa. Puhumattakaan miten mahtavalta tuntuu että se on oikein Calin ostama.

Vierailija
162/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi vain Rose kelluu puupalan päällä? Molemmat sinne tai sitten vuorotellen.

Jack ei suostunut siihen.

voittaja kirjoittaa historian.

tietenkin rose sanoo näin jälkeenpäin.

Noin se tarinassa kerrottiin. Äläpä nyt keksi omiasi, kun tästä fiktiivisestä elokuvasta puhuttiin. Ammattiloukkaantuvan toksisen miespellen tunteesi on sairaalla tasolla. 

jos itsekkäästi tappaisit toisen selviytyäksesi, niin kertoisitko jälkeenpäin muille tarinan, jossa olet hyvis vai tarinan, jossa olet pahis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän minkään elokuvan juonesta voi keskustella, jos ilonpilaaja paukahtaa paikalle kertomaan, että etkö tiennyt että se oli vain elokuvaa.

Tuo on muutenkin dorka vasta-argumentti, koska loppuviimeinhän tässä keskustellaan nimenomaan käsikirjoituksen laadusta. Tästä päästäänkin siihen, että Rosen hahmo ja käsikirjoitus yleensäkin on miehen käsialaa. Hyvä pitää mielessä, kun öyhöttää että tollasia noi naiset just on. Kyseessä on James Cameronin näkemys naisista. 

Noh, Terminatorissa tarjoilija ihastuu jännämieheen tulevaisuudesta jolla on kusiset pultsarin housut jalassa ja antaa hänelle seksiä muitta mutkitta :D

Vierailija
164/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" eipä tiennyt lahjan antaja, että rose panee heti alakannen jännämiehiä, kun ehtii. "

;D

Vierailija
165/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hieno leffa.

Ap ilmeisen kovissa tunnetiloissa ja yrittää psykoottisena, muna sojossa inttää, ettei naisella ole EDES LEFFASSA MÄÄRÄYSVALTAA OMAAN RUUMIISEENSA. 

Ja että nainen on vain miehen omaisuutta ja kauppatavaraa.

Harvoin näkee edes täällä yhtä limaisia ajatuksia.

Mä en ole ap, olen nainen, ja mun mielestäni Rose kyllä nimenomaan on kauppatavaraa tuossa leffassa. Eihän se jalokivikorukaan ole muuta kuin yritys ostaa häneltä seksiä. Käy ilmi dialogista.

Kihlajaislahja. Rosen suostumuksen puute ei paljoa painanut . 

Olemme siis samaa mieltä sekä leffasta että ap:n kliinisestä misogyniasta. Oletko samaa mieltä hänen psykoottisuudestaan? Tyyppi kiihdyttää itsensä murhanhimoon fiktiivisen tarinan avulla. 

Ei ole normaalia. 

Vierailija
166/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa on tyypillinen ahne, tuhti nainen, joka haluaa hyötyä muista.

Vierailija
167/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Rose nakkasi arvokkaan timanttikorun mereen? Olisi voinut myös lahjoittaa sen hyväntekeväisyyteen, lahjoittaa tyttärentyttärelleen hänen tulevaisuuttaan ajatellen - tai, olisi voinut lahjoittaa sen tutkimusryhmälle joiden arvokkaita resursseja hän tuhlasi viikkokaupalla, sen lisäksi että antoi kuunnella elämäntarinansa. Kaikki heidän työ meni täysin hukkaan, kun akka päätti hetken mielijohteesta nakata korun mereen :D

Niin, tosiaan se Calin antama arvokas koru kelpasi kyllä hänelle vaikka ei ollut mitään aikomustakaan päätyä hänen vaimokseen, koska juuri hänen tapaamansa jännämies kiinnosti enemmän. 

Entä Rosen toiminta Titanicilla? Kun hän viimein sai paikan pelastusveneestä nro 6, niin impulssiensa velvoittamana hän lähti takaisin uppoavaan laivaan ollakseen Jackin kanssa. Olisi ehkä joku toinen voinut arvostaa sitä paikkaa pelastusveneessä enemmän joka lopulta kuoli?  

Impulsiivinen, läpeensä hemmoteltu ja

M33

Korjasin sukupuolesi. 

Vierailija
168/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hieno leffa.

Ap ilmeisen kovissa tunnetiloissa ja yrittää psykoottisena, muna sojossa inttää, ettei naisella ole EDES LEFFASSA MÄÄRÄYSVALTAA OMAAN RUUMIISEENSA. 

Ja että nainen on vain miehen omaisuutta ja kauppatavaraa.

Harvoin näkee edes täällä yhtä limaisia ajatuksia.

Mä en ole ap, olen nainen, ja mun mielestäni Rose kyllä nimenomaan on kauppatavaraa tuossa leffassa. Eihän se jalokivikorukaan ole muuta kuin yritys ostaa häneltä seksiä. Käy ilmi dialogista.

Kihlajaislahja. Rosen suostumuksen puute ei paljoa painanut . 

Olemme siis samaa mieltä sekä leffasta että ap:n kliinisestä misogyniasta. Oletko samaa mieltä hänen psykoottisuudestaan? Tyyppi kiihdyttää itsensä murhanhimoon fiktiivisen tarinan avulla. 

Ei ole normaalia. 

Ap:sta en osaa sanoa, mutta sinä vaikutat trollilta. 

Vierailija
169/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosessa ei ole mitään tuhtia.

Vierailija
170/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin nainen.

ap

Vierailija
171/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli päivällä ihan asialliset keskustelut aiheesta ja käsikirjoituksen heikkouksista. Nyt joku näköjään haluaa tahallaan trollailla, veikkaan että erään tietyn foorumin pojat ovat taas rantautuneet hämmentämään pakkaa.

Vierailija
172/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Rose nakkasi arvokkaan timanttikorun mereen? Olisi voinut myös lahjoittaa sen hyväntekeväisyyteen, lahjoittaa tyttärentyttärelleen hänen tulevaisuuttaan ajatellen - tai, olisi voinut lahjoittaa sen tutkimusryhmälle joiden arvokkaita resursseja hän tuhlasi viikkokaupalla, sen lisäksi että antoi kuunnella elämäntarinansa. Kaikki heidän työ meni täysin hukkaan, kun akka päätti hetken mielijohteesta nakata korun mereen :D

Niin, tosiaan se Calin antama arvokas koru kelpasi kyllä hänelle vaikka ei ollut mitään aikomustakaan päätyä hänen vaimokseen, koska juuri hänen tapaamansa jännämies kiinnosti enemmän. 

Entä Rosen toiminta Titanicilla? Kun hän viimein sai paikan pelastusveneestä nro 6, niin impulssiensa velvoittamana hän lähti takaisin uppoavaan laivaan ollakseen Jackin kanssa. Olisi ehkä joku toinen voinut arvostaa sitä paikkaa pelastusveneessä enemmän joka lopulta kuoli?  

Impulsiivinen, läpeensä hemmoteltu ja

Mä näkisin asian vähän eri tavalla. Se koru, Heart of the Ocean, ei ollut vain timantti, vaan se symboloi koko Rosen menneisyyttä ja Calin kontrollia. Nakkaamalla sen mereen hän vapautui kaikesta siitä painolastista ja teki jotain vain itsensä takia. Lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen tai tutkimusryhmälle olisi ollut käytännöllistä, mutta ei olisi tuonut samaa tunnetta vapaudesta.

Ja se pelastusvene-juttu? Se ei ollut vain impulsiivista hölmöilyä. Rose palasi Jackin luo, koska hän teki valinnan sydämensä mukaan, ei kukaan pakottanut häntä. Se kertoo rohkeudesta ja itsenäisyydestä, ei hemmottelusta.

Eli mun mielestä Rose ei ollut itsekäs akka, vaan teki vaikeita valintoja, jotka teki hänestä juuri sen hahmon, jota muistetaan.

Vierailija
173/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kylläkin nainen.

ap

Et ole. Voi sulla toki olla kivespusseista värkätyt "häpyhuulet" kyrvästä askarrellun surkastuneen "vaginan" sivuilla.

Tuo homma ei kaikille sovi ja tasapainottomuutesi olisi pitänyt jäädä haaviin ennen sukupuolenkorjausta.

Ootko Elena? 

Vierailija
174/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuhdilla Roosalla oli itsetunto-ongelmia kehonsa takia. Luultavasti myös epävakaa persoonallisuus ja nepsypiirteitä. Ei kukaan mieleltään vakaa ihminen suunnittele hyppäävänsä laivasta mereen.

Vierailija
175/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä eri mieltä. Rose ei ollut ahne tai itsekäs. Hänen päätöksensä, kuten timantin heittäminen mereen, olivat symbolisia tekoja, jotka kuvasivat hänen vapautumistaan Calin hallinnasta ja menneisyyden kahleista. Hän ei pyrkinyt hyötymään muista, vaan teki valintoja, jotka liittyivät hänen omiin arvoihinsa ja tunteisiinsa.

Lisäksi kommentti Rosen tuhtiudesta ei pidä paikkaansa.  Rose oli nuori ja hoikka, eikä hän ollut ylipainoinen millään tavalla. Hänen ulkonäkönsä ei liity mitenkään hänen hahmonsa motivaatioihin tai tekoihin. 

Vierailija
176/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kylläkin nainen.

ap

Et ole. Voi sulla toki olla kivespusseista värkätyt "häpyhuulet" kyrvästä askarrellun surkastuneen "vaginan" sivuilla.

Tuo homma ei kaikille sovi ja tasapainottomuutesi olisi pitänyt jäädä haaviin ennen sukupuolenkorjausta.

Ootko Elena? 

Ihan ohiksena ehdotan, että jättäisit meidät rauhaan ja hakisit apua itsellesi.

-ei ap, mutta mukana keskustelussa ekalta sivulta saakka. 

Vierailija
177/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosessa ei ole mitään tuhtia.

Ei niin. Ihailin hänen vartaloaan ja niitä kauniita mekkoja, mitä hänellä oli päällään. Etenkin se punainen, jossa oli päällä mustaa, oli upea.

Vierailija
178/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1912 ei ollut vielä värejä. Kökkö leffa.

Vierailija
179/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuhdilla Roosalla oli itsetunto-ongelmia kehonsa takia. Luultavasti myös epävakaa persoonallisuus ja nepsypiirteitä. Ei kukaan mieleltään vakaa ihminen suunnittele hyppäävänsä laivasta mereen.

Häntä yritettiin pakkonaittaa. Siksi hän oli hyppäämässä mereen. Ajatus vastenmielisen miehen naimisesta oli niin hirveä. Ja voisit lopettaa tuon bodysheimaamisen. Rose ei ollut yhtään tuhti tai ylipainoinen.

Vierailija
180/293 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos itsekkäästi tappaisit toisen selviytyäksesi, niin kertoisitko jälkeenpäin muille tarinan, jossa olet hyvis vai tarinan, jossa olet pahis"

Tähän liittyen löytyykin muuten laivaturma-aiheinen keskustelu Estoniasta muutaman vuoden takaa, jossa virolainen tanssija kertoo juuri tällaisen tarinan. Jätti molemmat optiot auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi