Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli hyvä valinta vaihtaa jauheliha soijarouheeseen

Vierailija
25.01.2026 |

Erittäin halpaa, terveellisempää kuin liha, eikä myöskään tarvitse omatunnon kanssa kärvistellä sitä syödessä

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun minua ei kiinnosta mitä kukin syö, kuinka vtun vaikea se on ymmärtää? Sitä ei tartte tuoda ilmi joka saatanan keskustelussa ja ruveta siitä moralisoimaan"

Jos lihatuotannon tdellisuudesta puhuminen sua noin paljon sattuu sieluun, niin ehkä ei kannata osallistua näihin keskusteluihin. Voit sitten hyvällä omallatunnolla mässätä sitä lihaa, vai voitko?

Vierailija
122/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista yhteiskuntaa meille ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Istut kotona yhteiskunnan elätettävä ä napostelemassa päivittäistä soijaraksuannostasi. Kerran päivässä ulkoilu 15 minuutin kaupungin kaduilla viranomaisten valvonnassa, jos sosiaaliset pisteet siihen riittävät. Salaa jossain kuitenkin onnistuu kokoontumaan toisinajattelijaryhmä, joka siirtää uusille sukupolville perimätietoa ajasta, jona oli pihvejä, joulukinkkua, moottoriajoneuvoja ja käteistä rahaa. 

Mitä ihmettä käteinen raha tähän liittyy?

Ja joo, on se tärkeää perimätietoja. Että sioilta revittiin kivekset ilman puudutusta. Ja eläimet teurastettiin alle kymmenesosan siitä iästä mitä ne luonnollisesti eläisivät, vain että kermaperseet saavat mässätä eläinrasvalla

Huono provo. Todellinen vegaani ei puhu eläimistä vaan muunlajisista. Jäit kiinni, sori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä vähän kakspiippunen suhtautuminen soijarouheeseen. Aika pitkälle prosessoitua, ja runsaasti käytettynä sen maku tulee vähän väkisin liikaa läpi. Käytän joskus laiskoissa ruoissa tölkillinen säilykepapuja + pari desiä soijarouhetta yhdistelmää mitä tuntuu toimivan ihan hyvin, ja tietty ruokaan sitten laitetaan kasviksia ja mausteita joista se maku lopulta tulee.

Halpaahan ja helppoahan se tietty on, ja runsasproteiinista, siitä ei pääse mihinkään

Ei demonisoida mitään ruokaa, mutta itse en pidä fundamestalisesta suhtautumisesta ruokaan ja siitä, että ei nähdä kokonaisuutta ja kielletään todelliset ravintoarvot typistämällä liha proteiiniksi. 

Minä saatan joskus jatkaa jauhelihaa soijarouheella. 

Lihassa on paljon muutakin kuin se b-vitamiini, jota väitetään jäävän ilman. Kannattaa lukea Vitamin bible.

Vierailija
124/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tehdä mieli Pihviä. Pakko mennä kauppaan.

Vierailija
125/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia. 

Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle. 

Surullisia tapauksia on ne lapset joiden äiti on ollut kasvissyöjä raskauden aikana. Miten nämä lapset ovat menestyneet koulussa kun heidän aivonsa ovat nähneet nälkää kohdussa? 

Mulla oli keskimäärin ysin keskiarvo. 

Annetaan ajan kulua ja tehdään vertailu. Tulos voi olla kannaltasi ikävä.

Se kuitenkin on selvää, että aivoni eivät tästä kasvissyönnistä ole surkastuneet. 

Vai onko?

Vierailija
126/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huono provo. Todellinen vegaani ei puhu eläimistä vaan muunlajisista. Jäit kiinni, sori"

En oo vegaani, enkä ole sellainen väittänyt olevinanikaan

Mut joo, hyvä yritys vaihtaa puheenaihetta, pelle

Vierailija
127/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kuinka vihaiseksi lihan mussuttajat tulevat, kun joku muu ei syö lihaa :)

Vihaiseksi? Joo kyllä ärsyttää kun vegaani tai vastaavaan tapaat niin sen kyllä kuulet vaikka et haluaisi kuulla. Vähän kuin uskovaiset, ihme öyhöttäjiä, jättäkää meidät rauhaan

Ja tähän lisään että syön myös itsekin kasviksia ja joskus jopa soijaa mutta en minä siitä mitään numeroa tee ja se ei ole minun identiteetti niin kuin monelle vegaanille

Vierailija
128/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en pidä pihvin mausta mutta ostan niitä joskus ihan vain koska nautin eläinten kiduttamisesta <3

Vierailija
129/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. Ihmisten aivot ovat eläinrasvasta muodostuneet. Ne eivät kehity kasvisten avulla. Sääliksi käyvät kasvissyöjien aivot, jotka näkevät nälkää ja ravinnon puutetta. 

Siis ihmisen aivot eivät ole muodostuneet mistään eläinrasvasta, se ei ole samaa rasvaa jota on syömässäsi naudanlihassa, vaan eroaa siitä kemiallisesti. Jotain rajaa noihin väitteisiin.

Vierailija
130/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja porsaanmaksaa ja veripalttua. 

Vierailija
131/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään yrittänyt luopua lihasta sen takia, ettei yksikään elävä olento ansaitse elämää tuontantoeläimenä. Lisäksi siat ja lehmät ovat supersympaattisia, erityisesti verrattuna keskivertoihmiseen. Nyt pitäisi vain opetella tekemään maistuvaa kasvisruokaa ja leikkimään lisäravinteiden kanssa...

Jos eläimiä kohdeltaisiin hyvin, en pitäisi kohtuullista lihansyöntiä pahana.

Nautojen lajityypillistä toimintaa on tuottaa naudanlihaa. Jos ne eivät pääse toteuttamaan tätä elämäntarkoitustaan, ne ahdistuvat ja masentuvat. Ja sitä paitsi, jos naudanlihaa ei tuotettaisi, naudat kuolisivat sukupuuttoon. Tai korkeintaan Korkeasaaressa olisi pari lehmää. Oikeastiko haluat kaiken tämän omalletunnollesi? 

Jos eläimet olisivat mielenmaisemaltaan samanlaisia kuin keskivertotrolli, haarukoisin päivittäin pihviä ilolla.

Vierailija
132/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se soijarouhe terveellisempää. Se vaaleampi on parempaa.

Vierailija
133/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kuinka vihaiseksi lihan mussuttajat tulevat, kun joku muu ei syö lihaa :)

Vihaiseksi? Joo kyllä ärsyttää kun vegaani tai vastaavaan tapaat niin sen kyllä kuulet vaikka et haluaisi kuulla. Vähän kuin uskovaiset, ihme öyhöttäjiä, jättäkää meidät rauhaan

Ja tähän lisään että syön myös itsekin kasviksia ja joskus jopa soijaa mutta en minä siitä mitään numeroa tee ja se ei ole minun identiteetti niin kuin monelle vegaanille

Lihansyöjillehän tuo tuntuu identiteetti olevan. Siks raivostuvat niin paljon kun sitä hieman kyseenalaistetaan

Ei AP edes sano olevansa vegaani. Sinä oletat kaikkien soijaa syövien sitä olevan

Vierailija
134/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia. 

Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle. 

Mun aivot ei mitenkään oo tuhoutuneet, vaikka en ole lapsena syönyt lihaa ja kalaa. 

Yksikään tuntemani lapsi ei oo porkkanoita sylkenyt lattialle, vaan porkkanahan maistuu yleensä lapsille tosi hyvin. 

Sä et vaan itse huomaa. 

Vierailija
135/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite tykkään syödä porsaanpoikasten kiveksiä :) Saan niitä suoraan kaverilta joka on lihantuottaja. Erityisesti nautin siitä tuskasta jota pienet siat kokevat kun nuo nappulat niiltä ilman kivunlievitystä irti revitään

Vierailija
136/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun minua ei kiinnosta mitä kukin syö, kuinka vtun vaikea se on ymmärtää? Sitä ei tartte tuoda ilmi joka saatanan keskustelussa ja ruveta siitä moralisoimaan"

Jos lihatuotannon tdellisuudesta puhuminen sua noin paljon sattuu sieluun, niin ehkä ei kannata osallistua näihin keskusteluihin. Voit sitten hyvällä omallatunnolla mässätä sitä lihaa, vai voitko?

Olen maatilalla ollut töissä joten tiedän kyllä mistä se liha tulee. On katsos vastuullistakin lihantuotantoa, sinä olet tainut vähän vieraantua luonnosta ja todellisuudesta. Mutta hyvä kun moralisoit niin voit tuntea edes joskus olevasi vähän parempi ihminen kuin me muut.

Vierailija
137/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ovat päässeet seka sianpäänsyltty että mustamakkara loppumaan. Voi olla, että tänään pitää syödä munuaispiirasta. 

Vierailija
138/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt yhtään vihamielistä viestiä. Toki lukijassa eroja 🥰 

"Lapset sylkee porkkanat lattialle"?

Vierailija
139/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maatilalla ollut töissä joten tiedän kyllä mistä se liha tulee. On katsos vastuullistakin lihantuotantoa, sinä olet tainut vähän vieraantua luonnosta ja todellisuudesta. Mutta hyvä kun moralisoit niin voit tuntea edes joskus olevasi vähän parempi ihminen kuin me muut.

Mikä tuossa oli moralisointia? Ihan itse sinä tuon moraaliin yhdistät. Taidat kokea jonkinlaista moraaliristiriitaa kuitenkin, vaikka muuta väität

Vierailija
140/292 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjillehän tuo tuntuu identiteetti olevan. Siks raivostuvat niin paljon kun sitä hieman kyseenalaistetaan

Ei AP edes sano olevansa vegaani. Sinä oletat kaikkien soijaa syövien sitä olevan

Soija on kasvis eli sitä syövät ovat kasviksensyöjiä elikkä vegaaneja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi