Uskotteko, että monet pienten lasten vanhemmat eroavat heppoisin syin?
Uskotteko, että aika moni pienten (alle 10-vuotiaiden) lasten vanhempi eroaa suhteellisen heppoisin perustein? Ja monella on motivaationa se, että sitten saa joka toinen viikko (tai ai akin säännöllisesti) "omaa lapsivapaata aikaa". Moni pienten lasten vanhempi on elämäänsä ihan suhteellisen tyytyväinen, parisuhteessa ei ole mitään isoja ongelmia ja kumppani kohtelee hyvin tai ainakin asiallisesti, mutta se ei vaan joillekin riitä, jos rakkaus/intohimo on loppunut. Tai jos parisuhteessa on jotain ongelmia, niin ei edes yritetä ratkoa niitä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen muutaman kerran käynyt treffeillä miesten kanssa, jotka ovat eronneet kun lapsi on ollut pieni tai joku 6-7-vuotias (mikä minun mielestäni on edelleen aika pieni lapsi). Ja nämä miehet ovat ainakin sen 1-2 tapaamiskerran perusteella olleet ihan järjellisiä ja mukavia. En sitten tiedä, miksi heille on tullut ero, kun en ole yksityiskohtaisesti tietenkään kehdannut udella. Toki jos vaan pari kertaa tapaa ihmisen, niin eihän siinä edes ehdi tutustua kunnolla eli se syy voisi selvitä myöhemmin...
Mitä ihmettä nyt taas? Vain jotenkin vialliset eroavat, niinkö? Erossa voi olla kaksi ihan täysjärkistä ihmistä. Kukaan tällaisen suhteen ulkopuolinen ei voi arvioida oliko ero turha vai ei.
-ohis
Toisaalta täysjärkinen ihminen ei ota lausetta ihmiset eroavat heppoisin syin mi
Täysjärkinen ei arvoi muiden eroja.
Lapsenhoito on pois ruutuajasta ja yhdessä ollessa on epäselvää ja kiistanalaista kumman vuoro on. Eron jälkeen vuorot ovat selkeät.
En usko. Pikemminkin lapsiperheissä eroaminen on huomattavasti korkeamman kynnyksen takana kuin lapsettomilla.
Kun ikää tulee enemmän mittariin ja tulee aika katsoa mitä on elämässään tehnyt niin monelle heppoisesti eroileelle voi tulla häpeän ja syyllisyyden tunteita.
Se ei ole meidän uskomisesta kiinni. Emme tiedä tuntemattomien elämästä hevonveetä...😝
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole meidän uskomisesta kiinni. Emme tiedä tuntemattomien elämästä hevonveetä...😝
Apn avaus olikin yleisellä ja yhteiskunnan tasolla. Älä ammu viestintuojaa!
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei voi koskaan tietää millaisia perhehelvettejä muiden kodeissa on. Erojen syyt ei kuulu ulkopuolisille.
Juuri näin. Turhaa pälinää 🤮👿
Minun eksä, sairaanhoitaja, erosi kyllä juuri tällä perusteella. Halusi itselleen jokatoisen viikon lapsivapaata. Joten kyllä, näkisin että nykyaikainen nainen eroaa hyvin itsekkäin perustein. Otti itselleen vielä heti ensimmäisenä vastaan kävelleen miehen, hoitamaan lapsia hänen viikolleen. Tälläisiä naiset nykyään ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei voi koskaan tietää millaisia perhehelvettejä muiden kodeissa on. Erojen syyt ei kuulu ulkopuolisille.
Juuri näin. Turhaa pälinää 🤮👿
Miksi se menee sitten sinullakin ihon alle kun pitää väkivaltaisin hymiöin kommenttiasi ryydittää?
Miksi et vain ohittanut tätä ketjua ja sivustoa?
Vierailija kirjoitti:
Raikas ketju jossa pöyhitään ja ruoditaan heppoisin syin eroamista.
Emme tunne heitä, heidän taustojaan, toiveitaan, ymym.....joten on pakanpälinää. 💩💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että on olemassa mitään "hepposta" perustetta, jos toinen ei oo onnellinen niin sen kuuluukin lähteä. Lapsi kyllä kestää eron ja isompi vahinko tulee jos se kasvaa 18 vuotta toksisessa ympäristössä missä sen vanhemmat raivoaa toisilleen kokoajan tai pitää mykkäkoulua. Ei oo olemassa mitään 50 lukua enää missä oltiin yhessä ettei tuu mainehaittaa jos eroaa, tää on 2026 luku nyt ja ihmiset on fiksumpia. 😅 ennen ei tullu yhtää sen parempia tsi älykkäämpiä lapsia ku nyttenkää.
Ja alanuolittajille tiedoksi, tiedän että teidän ajatusmalli on se että vanhempi on itsekäs ja ei saisi ajatella itseä vaan lapsia ja pysyä suhteessa. Sen takia mä haluan kirjata ton teidän vinouman nyt tässä.
Jos se vanhempi ei oo onnellinen ja elää suhteessa mikä on huono, se onnettomuus välittyy myös siihen lapseen itseensä. Vanhempi taas kun on onnellinen, sama juttu. Kukaan ei oo itsekäs vaan terveellisesti itsekäs. Kun sulla itsellä on asiat hyvin, se välittyy myös sun ympärillä oleviin.
Ei ole vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että on olemassa mitään "hepposta" perustetta, jos toinen ei oo onnellinen niin sen kuuluukin lähteä. Lapsi kyllä kestää eron ja isompi vahinko tulee jos se kasvaa 18 vuotta toksisessa ympäristössä missä sen vanhemmat raivoaa toisilleen kokoajan tai pitää mykkäkoulua. Ei oo olemassa mitään 50 lukua enää missä oltiin yhessä ettei tuu mainehaittaa jos eroaa, tää on 2026 luku nyt ja ihmiset on fiksumpia. 😅 ennen ei tullu yhtää sen parempia tsi älykkäämpiä lapsia ku nyttenkää.
Ja alanuolittajille tiedoksi, tiedän että teidän ajatusmalli on se että vanhempi on itsekäs ja ei saisi ajatella itseä vaan lapsia ja pysyä suhteessa. Sen takia mä haluan kirjata ton teidän vinouman nyt tässä.
Jos se vanhempi ei oo onnellinen ja elää suhteessa mikä on huono, se onnettomuus välittyy myös siihen lapseen itseensä. Vanhempi taas kun
Korjata*
Vierailija kirjoitti:
Minun eksä, sairaanhoitaja, erosi kyllä juuri tällä perusteella. Halusi itselleen jokatoisen viikon lapsivapaata. Joten kyllä, näkisin että nykyaikainen nainen eroaa hyvin itsekkäin perustein. Otti itselleen vielä heti ensimmäisenä vastaan kävelleen miehen, hoitamaan lapsia hänen viikolleen. Tälläisiä naiset nykyään ovat.
Sut jätetään syystä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen eroaa 3 avioliitoista noin vuosikymmenen aikana?
Tasapainoiseen rakkauteen täysin kykenemätön ihmisen muotoinen?
Otin eron, kun osoittautui että mies leikkaa tisi rumasti kädestään ja varpaistaan kynnet. Ei käyty pariterapiassa. Nykyään likkaa tosi hyvin ja viilaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin eron, kun osoittautui että mies leikkaa tisi rumasti kädestään ja varpaistaan kynnet. Ei käyty pariterapiassa. Nykyään likkaa tosi hyvin ja viilaa.
Mun äijä taas jätti joka kupin ja kipon pohjalle liput, ja ei laittanut tuolia paikoilleen keittiössä niin se oli sitten siinä 😂😂😂
Mun exä haukotteli niin rumasti ja aivati kun hevonen.....tuli mitta täyteen. Nyt henki kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan kehtaa kertoa että tulikin tehtyä lapsi pettävän, väkivaltaisen, päihdeongelmaisen, vastuuttoman tai taloudellisesti hyväksikäyttävän kumppanin kanssa. Ei, silloin sanotaan eron syyksi erilleen kasvaminen tai muuta ympäripyöreää.
Miten ihmeessä nämä asiat eivät tulleet esiin jo ennen lapsen syntymistä? Joo, ihmiset muuttuvat ja voivat vaikka sairastua psyykkisesti, mutta suurimman osan luonne ei muutu niin radikaalisti.
No siten ihmeessä ettei ne paskat puolet tule esiin tasaisessa elämäntilanteessa jossa arki ja rutiinit on kellontarkat. Lapsen syntymä laittaa arjen uusiksi ja joillakin se pää sekoaa uuteen elämäntilanteeseen ja sitten alkaa näkymään ne paskat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen eroaa 3 avioliitoista noin vuosikymmenen aikana?
Tasapainoiseen rakkauteen täysin kykenemätön ihmisen muotoinen?
Meillä meni tasapaino vituksi kun ukko lihoi niin palon että penkki keikkasi...ennen pysyi tasapainossa... laitoin sen seuraavalle.
Tässä on minusta pointtinsa. Yhteiskunnallinen ilmapiiri työelämän vaatimuksineen on erittäin vaativa. Lapselle suotuisista kasvatusmenetelmistä yms. puhutaan paljon, mikä on hyvä asia. Samalla vaatimukset hyvälle vanhemmuudelle alkavat olla todella korkeat, jos haluaa suosituksia noudattaa. Pikkukakkonen ruuanlaiton ajaksi on nyt uusin vähän siinä ja siinä oleva, kun ruutuaika siinä periaatteessa jo paukkuu eikä vanhempi ole edes läsnä kuluttamassa ohjelmaa yhdessä lapsen kanssa.