Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme PERILLÄ!! Jouluksi 2025 mummulaan sähköautolla

Vierailija
25.01.2026 |

Lähdimme hyvissä ajoin viikkoa ennen joulua ajamaan mummulaan lappiin ja nyt olemme vihdoin perillä. Auto latautuu ja mummun mökki kylmenee kun sulakkeet ei kestä samaan aikaan mökin lämmitystä. Lapset itkee ja vaimo uhkailee erolla taas.

Mummu itki ilosta ja hyppi tasajalkaa kun saavuimme pihaan. Ukki oli menehtynyt suruun kun emme olleet joulua ajoissa viettämässä.

Huomenna lähdemme paluumatkalle Helsinkiin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaahan valoa tupaan päreillä. Tuohipäre hirsiseinään hirsien väliin iloa ja valoa tuomaan.

Vierailija
22/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nussin vanhan dieselmersun pakoputken samalla kuin tilan lampaat nussii minua. Voitelin persereikänikin dieselillä koska olen diisselimies. 

Ap

Patteripojalla meni tunteisiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummun kotivakuutus ei varmaankaan korvaa putkenkorjausta. Mitä vanhemmat putket, sitä vähemmän korvataan.

Olikos teillä putkenkorjauskassa säästettynä ennen matkaa? Ja kauanko säästitte?

Vaimo lupasi hoitaa maksun kammarin puolella. Putkimiehen hymy näkyy tällä hetkellä kun korjailee putkea.

Ap

Eikös kammarissa ole kovin kylmä? Pitäisikö käydä kuitenkin mutka putkarin bensaautolla hotlassa?

Siellä on nyt maksu käynnissä ja kauhea ähinä kuuluu. Putkimiehellä porokarvalakki päässä kun kurkkasin kammarin ovelta.

Nahkavisa siis. Mitäs mummu tähän sanoo?

Mummi sanoi että aika touhua etelän vetelillä ja starttasi vanhan diesel toyotan. Lähti lasten kanssa ukkia katsomaan hautuumaalle.

Vierailija
24/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200km yhdeltä istumalta 🦖

Keskiverto ylipainoinen ja keski-ikäinen diesel kuski ei pysty eturauhasvaivojen ja roskaruuan vuoksi ajamaan edes 400 km ilman pöntöllä käyntiä, joten ihan sama paljonko niillä romuilla pääsee yhdellä istumalla.

Vierailija
25/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on oikeasta elämästä. Meille tuli kutsumatta pariskunta, joka pihaan tullessaan oitis laittoivat asuntoautonsa minun pistokkeeseen roikalla.

Hävyttömyyden huippu kun eivät kysyneet lupaa.

Yhtenä päivänä töistä tullessa pihallamme oli vieras auto sähkötolpassa kiinni. Ketään ei näkynyt missään eikä mulle ollut tullut mitään viestiä keneltäkään kaverilta. 

Onneksi meillä saa sähköt erikseen pois tolpasta,, joten katkaisin ne ja lähdin koirien kanssa lenkille. Palatessani auto oli edelleen paikallaan eikä ketään missään. 

Kävin kaupassa ja vein ja hain lapset harkasta ja jätin oman autoni sähköauton perään. Aikaa töistä kotiin tulosta oli kulunut jo 4 tuntia.

Aika pian ovikello soi ja siellä oli jotain vieraita ihmisiä, jotka olivat närkästyneitä että oli

Varmaan oli sama pariskunta kyseessä. Ne luulee, että sähköpistokkeet on valtion kustantamia kulkureille. Äo huitelee jopa samoissa lukemissa kuin kengännumero.

Vierailija
26/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankaahan valoa tupaan päreillä. Tuohipäre hirsiseinään hirsien väliin iloa ja valoa tuomaan.

Kammarissa on päre palamassa ja vaimokin taisi juuri saada ison O putkarin kanssa. Maksu suoritettu. Minun kanssa ei ikinä huuda tuollalailla.

Ap

Vierailija
27/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammarissa on päre palamassa ja vaimokin taisi juuri saada ison O putkarin kanssa. Maksu suoritettu. Minun kanssa ei ikinä huuda tuollalailla.

Ap

Poromiehet osaa käsitellä naisia.

Vierailija
28/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voit harkita pukeutumista poronkarvalakkiin ja nutikkaisiin. Kyl se siitä.

Vierailija
29/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän niissä sähköautoissa niin ahdistaa näitä plösöjä hielle haisevia ukkoja?

Vierailija
30/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voit harkita pukeutumista poronkarvalakkiin ja nutikkaisiin. Kyl se siitä.

*nutukkaisiin

Vierailija
31/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän niissä sähköautoissa niin ahdistaa näitä plösöjä hielle haisevia ukkoja?

Rahan puute, muut ajelee uusilla autoilla ja nämä jollain tonnin romulla. 

Vierailija
32/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on oikeasta elämästä. Meille tuli kutsumatta pariskunta, joka pihaan tullessaan oitis laittoivat asuntoautonsa minun pistokkeeseen roikalla.

Hävyttömyyden huippu kun eivät kysyneet lupaa.

Eikö ole lukittava tolppa tai miksi ei ollut lukossa, pitäis olla lukossa monestakin syystä, ettei vaikka lapset mene sinne jotain sörkkimään.

Vierailija
33/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesikö mummi leipoa pullapitkot ennen perille pääsyänne?

Aamupalaksi pullamössökahvit koko porukalle?

Vierailija
34/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos te keittelette siellä nokipannukahveja?

Vierailija
35/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun kohta tulee kiinteän olomuodon akkutekniikka ja tällöin lähtee sähköauton omistajalta 50 tonnia savuna ilmaan, toisilla on siihen varaan, valtaosalla ei.

Vierailija
36/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan puute, muut ajelee uusilla autoilla ja nämä jollain tonnin romulla. 

Tilastollisesti lähes kaikilla ulosottoon joutuvilla on suuret asunto- ja autolainat.

Vierailija
37/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on sähkövatkaimilla. Onneksi edes vaimo ja poromies sai tyydytyksen vai menetkö liukkaille?

Vierailija
38/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun kohta tulee kiinteän olomuodon akkutekniikka ja tällöin lähtee sähköauton omistajalta 50 tonnia savuna ilmaan, toisilla on siihen varaan, valtaosalla ei.

Nytkin vaihdetaan moduuleja muutamalla tonnilla nykyisiin sähköautoihin. Kun tulee uusia parempia akkuja, niin kestää maks. vuosi, että aletaan valmistaan moduuleja jotka voidaan vaihtaa myös vanhempiin sähköautoihin.

Oliko muita ahdistuksen aiheita?

Vierailija
39/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussin vanhan dieselmersun pakoputken samalla kuin tilan lampaat nussii minua. Voitelin persereikänikin dieselillä koska olen diisselimies. 

Ap

Mihin se akkuvatkain nyt unhoittui?

Ei minulla sellaiseen ole varaa. 

Ap

Vierailija
40/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kannattaisi harkita sähkömankelin myyntiä, mummolaan jäämistä, lapsille kotikoulua ja itselle etätöitä? Kun pääsette kotiin onkin jo aika lähteä kesälomareissulle, hyvä jos juhannukseksi ehditte takaisin mummolaan ja ennen syyslomaa takaisin Hesaan.  Ihanaa on sähkömankelin omistajan elämä, pelkkää lataamista ja Esson baarin antimia ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän